Toon posts:

2 beeldschermen apart aansturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2beeldschermen op 1 ATI

Dit topic had ik eerst ge-opend maar is op slot gegaan door nogal een slechte openingspost, en misverstand.

Hier is dus mijn probleem:

Ik heb een Sapphire Radeon 9600XT 256mb DDR en een 19" scherm en een 17" scherm.

Het 19" scherm is aangesloten op de blauwe connector en heeft als resolutie 1152x864 @ 85hz. Het 17" scherm is aangesloten door middel van een verloopstukkje op de DVI poort. Die zou als resolutie moeten hebben 1024x768 @ 85hz.

Nu kan ik de beide schermen wel klonen, maar ik kan het maar niet vinden om ze apart aan te sturen. Ik heb hydravision geinstaleerd, om dan vensters op het ene scherm te krijgen en niet op het andere scherm, maar dan ben ik nog niets mee, want het lukt me niet om ze apart aan te sturen.

Ik heb laatste nieuwe control panel van ATI, daar ga ik naar het tabblad "weergaves". In het vorige topic zeiden ze dat ik het niet op klonen mag zetten, en dat was het. Maar het lukt me niet om het niet op klonen te zetten :?

ff een screenie:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/ati2.JPG

Naast het scherm staan 2icoontjes, dat bolletje is om op primair te zetten, men 19" scherm dus, en het andere is voor te klonen, waarop het tweede scherm dus staat, maar als ik dan bij dat tweede scherm op het bolletje duw, verspringt het eerste scherm meteen naar klonen, en ook omgekeerd, dus er wordt altijd 1 gekloond :?

hier nog een screenie:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/ati.JPG

En als ik dan op "herkennen" duw komt er op allebei de schermen een 1 op. Terwijl ik op dat 19" scherm een 1 wil, en op dat 17" scherm een 2.

Kan iemand mij helpen om deze schermen niet te klonen maar apart aan te sturen?

Verwijderd

Klik in dat laatste plaatje wat je gepost hebt op het vakje2 en zet deze op de gewenste resolutie en vink het vakje "windows uitbreiden naar deze monitor". En druk nog even op toepassen en klaar is Koenpje.

Een handig proggie om te gebruiken is Ultramon!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je in het onderste plaatje op beeldscherm 2 klikt moet het vakje voor de opmerking 'het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor' aangevinkt zijn.

Verder moet je denk ik ook nog even de beeldschermen opgeven (drivers/inf bestanden). Bij mij staat nl. elke gebruikte monitor separaat genoemd. Dat is bij jou niet het geval.

Overigens gebruik ik geen enkel hulpprogramma. Het gaat prima zonder.

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 03-04-2004 22:22 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ja lap zeg, juist 1 klein dingske dak ni had gezien 8)7

Tmoest weer eens lukken ze.

Merci