Toon posts:

Wel wireless internet maar geen explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloze netwerkverbinding via een accespoint (zonder router) naar een switch in het netwerk naar een speedtouch 510 ADSLmodem.

Als ik vanaf de DOS-prompt ping naar het ip adres van tweakersnet, dan heb ik binnen 14 milliseconden antwoord zonder verlies. Als ik het adres intik in internet explorer krijg ik wel iets binnen van tweakers, maar met fouten. Ik heb dus wel verbinding met internet maar als ik op naam tweakers.nl of een andere naam intik, geeft internetexplorer aan dat de pagina niet weergegeven kan worden.
Wie weet raad ?

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
2 topics over hetzefde onderwerp?
Wel WLan, geen internet

Verwijderd

als je wel kan pingen naar tweakers.net zie ik geen (netwerktechnische) reden waarom je niet kunt internetten, waarschijnlijk IE even opnieuw installeren of kijken of je een proxy gebruikt

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik denk dat je eens een andere DNS server moet proberen, die vertaalt ip adressen naar namen en andersom. Die kan je invullen bij je netwerk eigenschappen (tcp/ip eigenschappen)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 21:54:
als je wel kan pingen naar tweakers.net zie ik geen (netwerktechnische) reden waarom je niet kunt internetten, waarschijnlijk IE even opnieuw installeren of kijken of je een proxy gebruikt
IE opnieuw installeren lijkt me geen oplossing van het probleem :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Pim. schreef op 03 april 2004 @ 21:55:
[...]

IE opnieuw installeren lijkt me geen oplossing van het probleem :?
als je de dns server en de proxy gecontroleerd hebt zie ik geen reden waarom je verder niet zou kunnen internetten, ts geeft aan dat er wel een response komt maar dat deze fouten vertoond, dat duidt op een probleem met IE lijkt me

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

1 topic is wel genoeg

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.