Toon posts:

resizen partitie hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou gentoo installeren maar mosst daarvoor dus een partitie resizen,
ik heb partition magic 8.0 even opgestart en gewoon resize/move gedaan.
Daarna reboot en het begon gewoon met resizen (zoals het normaal hoort).
Maar na een kwartiertje ongeveer zitten we op:
total: 16% resizing partition: 33% clearing truncated partition: 14%

en daar staat hij nu al meer dan 5 uur op.
Ik heb nu niet meteen een idee wat te doen, als ik een reset doe zal dan de data inconsistent zijn en is een format nodig, zal Partition Magic merken dat er iets misging en een restore pogen? of moet ik nog blijven wachten?

Iemand handige tips? tx!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij al 5 uur staat te brommen zal het wel niet goed meer gaan.
Partition magic staat er nogal om bekend dit vaker te doen bij resizen dus als er nog niet gebackuppede data opstond denk ik dat je die nu kwijt bent. rebooten kun je altijd proberen, maar denk dat het weinig uithaalt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 03 april 2004 @ 21:38:
Als hij al 5 uur staat te brommen zal het wel niet goed meer gaan.
Partition magic staat er nogal om bekend dit vaker te doen bij resizen dus als er nog niet gebackuppede data opstond denk ik dat je die nu kwijt bent. rebooten kun je altijd proberen, maar denk dat het weinig uithaalt.
zou wel jammer zijn :/

Verwijderd

Er is toch niet veel meer wat je kan doen. Rebooten die hap... en kijken of je nog data kan redden met EZ Rescue oid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 21:43:
Er is toch niet veel meer wat je kan doen. Rebooten die hap... en kijken of je nog data kan redden met EZ Rescue oid.
Ik kan wel nog men mandrake booten, maar ik ken daar geen rescue proggies onder en zeker al niet voor ntfs ofzo? misschien maar gewoon formatteren die hap?

of zou ik dit pogen:
Windows op de partitie opnieuw proberen te installen zonder format, vroeger kon dat makkelijk met win98 ofzo, maar ik weet nie wat ik me nu voorstellen van de partitie? mounten gaat niet en ik neem aan dat ik niet moet verwachten dat ze in staat is om iets op te doen zonder format?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt nu iig redenen om PMagic gewoon de raam uit te gooien.

Je kunt nog pogen de data te redden met behulp van datarecoverytooltjes. De FAQ van dit subforum is hier duidelijk over. Kijk onder Harddisks » Hoe krijg ik verloren gaande data terug? :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 april 2004 @ 22:28:
Je hebt nu iig redenen om PMagic gewoon de raam uit te gooien.

Je kunt nog pogen de data te redden met behulp van datarecoverytooltjes. De FAQ van dit subforum is hier duidelijk over. Kijk onder Harddisks » Hoe krijg ik verloren gaande data terug? :)
tx, ik was dees even aan het proberen:

http://mlf.linux.rulez.org/mlf/ezaz/ntfsresize.html#chkdsk

Maar dit lukte niet, ik zal paar dingen uit de faq eens proberen ;)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:05
Hm ik zou niet te snel de conclusie trekken heb dat ook al eens gestopt omdat het UREN stil stond, toen was alles corrupt, toen ik het een andere keer weer deed stond ie weer uren stil, maar ging ie daarna dus vrolijk verder en was alles ok.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op 03 april 2004 @ 22:40:
Hm ik zou niet te snel de conclusie trekken heb dat ook al eens gestopt omdat het UREN stil stond, toen was alles corrupt, toen ik het een andere keer weer deed stond ie weer uren stil, maar ging ie daarna dus vrolijk verder en was alles ok.
mja, te laat nu ;)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:05
voor de volgende keer dan :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op 03 april 2004 @ 22:50:
voor de volgende keer dan :P
volgende keer zal het geen partition magic zijn ja :)

Geweldig probleem is dat de meeste recovery dingen voor windows zijn, ik zal maar de hd eruit halen in in deze pc stoppen... een mens moet iets doen :)

(typo ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 23:02 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ow, je gebruikt Linux :X

Hier is de FAQ idd niet uitgebreid over, maar Google kan je ongetwijfeld verder helpen:
[google=linux data recovery]

Simple, as it is :Y)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
pas geleden ook een paritie resize gedaan, toen dacht ik ook dat ie hing,

hij heeft er 12uur over gedaan!!!!!!
ik zou als ik jou was gewoon een uur wachten en kijken of het dan anders is, staat het precentage nog zo, dan is het foute boel

(ging wel om een array van 8x80gb raid5 ;) )

:edit, fout gelezen, ignore my post

[ Voor 7% gewijzigd door richard_kraal op 03-04-2004 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 03 april 2004 @ 23:03:
Ow, je gebruikt Linux :X

Hier is de FAQ idd niet uitgebreid over, maar Google kan je ongetwijfeld verder helpen:
[google=linux data recovery]

Simple, as it is :Y)
I know ;)

naja ik gebruik linux en windows maar het was de windows partitie die ik resizede ;) dus de linux partitie werkt nog en daar kan ik dus op booten en overigens heb ik desnoods nog een linux boot CD...

(zoeken is simple ofcoz, maar zoals bij de virussen lijkt windows meer ondersteund :p)
Pagina: 1