[WinXP]Prioriteit proces wijzigen (gebruikersnaam: SYSTEM)

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Mijn vraag is dus, hoe wijzig ik de prioriteit van een proces die gedraaid wordt door de gebruiker 'SYSTEM'.
Als ik het probeer via de taskmanager dan geeft hij 'toegang geweigerd', bij alle andere processen (die uitgevoerd worden door gewone gebruikers) kan ik wel keurig de prioriteit wijzigen. Ik heb Administrator-rechten, dus dat kan zeker het probleem niet zijn.

Ik dacht dat misschien de oplossing zou zijn om in Systeembeheer->Lokaal beveiligingsbeleid 'Administrators' rechten te geven om de prioriteit van processen van gebruiker 'SYSTEM' te wijzigen, alleen kan ik die optie niet vinden.
Ook de search van GoT geeft geen uitkomst.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Processen die onder het "system" account draaien, draaien al voordat er een willekeurig account ingelogd is. Hier kun je zelf (ook als administrator) niets aan veranderen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• van.der.schulting
wimmel_1 schreef op 03 april 2004 @ 21:44:
Processen die onder het "system" account draaien, draaien al voordat er een willekeurig account ingelogd is. Hier kun je zelf (ook als administrator) niets aan veranderen.
Is er dan geen trucje om dit te 'tweaken' o.i.d. Kun je bijvoorbeeld zelf als SYSTEM inloggen in je systeem als je het een en ander aanpast?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk process wil je precies tunen dan? In de meeste gevallen moet je dat helemaal niet doen namelijk :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De rede dat die service's onder het system account draaien is simpelgezegd dat Windows deze dingen nodig heeft om op te kunnen starten en netwerkverbindingen te kunnen maken naar bijv. een Netlogon op een Domain Controller.
Ik weet niet welke service je zou willen manipuleren, maar nodig lijkt me dit niet.

• van.der.schulting
elevator schreef op 03 april 2004 @ 21:59:
Welk process wil je precies tunen dan? In de meeste gevallen moet je dat helemaal niet doen namelijk :)
Het gaat me nu om het proces SAVSCAN van Norton. Met dit proces controleert Norton mijn gedownloaden bestanden van Emule en als dan in een klap een hele DVD (4,7GB) nagelopen moet worden heb ik liever dat hij wat sneller klaar is.

Maar wellicht zijn er in de toekomst andere processen onder SYSTEM die ik wil tunen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als jij niet veel andere zaken uitvoert tijdens die DVD scan, dan draait ie toch zowat 100% van de tijd ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt me dat je beter Norton een beetje beter kunt "fine tunen" mbt z'n scangedrag. Rotzooien in de Sysyemprocesses geeft alleen maar ellende.....

En da's uit ervaring gesprolen :(

Pagina: 1