Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:19
Ik ben me de laatste tijd wat aan het oriënteren op een LCD scherm voor in de auto, waarop ik later eventueel een DVD speler op kan aansluiten, maar in eerste instantie bedoeld om TV signalen uit de ether op te pikken.

Journaal in de file kijken etc...

Nu zie ik portable LCD "TV's" (7") voor zo'n 250 euro.
daar zit soms nog een afstandsbediening bij ook nog.
je kan de vaste antenne vervangen door auto antennes.
Je krijgt dan twee maal twee sprieten langs de achterruit van de wagen.
die sprieten kosten ongeveer 30 - 40 euro.
bij elkaar dus nog net onder de 300 euro

:)

kijk ik gericht op in-car entertainment en met name naar de TV tuners, dan zie ik dat een losse "in car TV tuner" alleen al rond de 300 euro kost :{
daar komt scherm en alles dan nog bij.

Waar zit hem het verschil nou in bij een losse in-car tuner? en heet het met recht in-car tuner?

kan ik niet uit de voeten of is het ontvangst VEEL minder met het LCD scherm met ingebouwde tuner en losse sprieten?
Die losse sprieten zitten bij een losse tv tuner ook, dus het zal imo niet aan de antennes zelf kunnen liggen.

:?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-11 21:56

PanMan

Spun!

Ik zou eens nadenken over Digitenne.. Dan kan je tenminste meer kijken dan alleen NL1, 2 en 3...
Niet kijken tijdens het rijden, he! :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• paQ
PanMan schreef op 04 april 2004 @ 22:50:
Ik zou eens nadenken over Digitenne.. Dan kan je tenminste meer kijken dan alleen NL1, 2 en 3...
Niet kijken tijdens het rijden, he! :)
kun je digitenne ook in de auto krijgen dan :?

en wat doet dat dan in het buitenland?

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

Heb wel eens een keer gelezen dat ze binnenkort satteliet ontvangst voor autos gaan introduceren. Schotel is dan een soort sticker dat je bovenop je auto moet plakken ofzo.

En digitene willen ze ook geschikt maken voor bewegende voertuigen... alleen is het nog niet zo ver volgens mij.

maarre... over de hoofdvraag... Sorry ik heb daar geen ervaring mee misschien dat je wat wijzer kan worden op een autoforum zoals www.mp3car.com of www.showyoursound.nl

[ Voor 23% gewijzigd door coramoor op 04-04-2004 23:40 ]

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26
en bij digitenne moet je ook nog eens in de randstad wonen, voorbij hilversum heb je er volgens mij niets meer aan. ik heb het ook en wordt er af en toe para van :)

                           

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-11 21:56

PanMan

Spun!

Er zijn iig Digitenne ontvangers op 12V, voor in de boot enzo. Werkt vooralsnog alleen in de Randstad, maar dat wordt wel meer.
Bovendien, wat is er voor interessants buiten de randstad :) :D :P.
Zo'n digitenne ontvanger is relatief ook niet zo heel duur, E100, d8 ik...
Ik zie niet in waarom je die niet ook in een auto kan usen..

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• paQ
vangt een digitenne buiten de randstad überhaupt niks op dsn :?

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26
nog niet, daar staat nog geen masten voor.

                           

• paQ
ja schop :)

ben er eens mee aan de slag gegaan.
digitenne in de auto wel te verstaan.
Ik heb beeld tot 30 km/hr, daarna is de ontvangstkwaliteit dusdanig springerig dat het niets meer wordt ;(

ik ben aan de slag gegaan met andere antennes (actief 20dB) en uiteindelijk heb ik een kleine spriet die het redelijk goed doet :)
maar nog steeds 30 per uur, maar ik heb een stukje A15 gevonden waar ik gewoon de 110 met vloeiend beeld red :)

alleen kun je dan niet zappen naar een ander kanaal, want dan wordt het allemaal niks meer...

de signaalsterkte, however, blijft ruim voldoende binnenkomen, enkel de kwaliteit van het sugnaaal is pet. Waar ligt dit nou aan? aan het ontvangst? de uitzendkwaliteit in de ether? de snelheid waarmee ik rijd?

het zit allemaal niet zo simpel in elkaar als ik me dat volgens mij voorstel.

het is trouwens een doodgewone in-huis tuner. Car tv tuners zijn vooralsnog onbetaalbaar, maar ik zit me dus nog steeds af te vragen waar hem het verschil nou precies in zit...

Pagina: 1