Toon posts:

Problemen Driver Raid kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, Ik heb een probleem met mijn raidcontroller.
Als ik Windows XP intalleer via mijn Raid controller druk ik op F6 daarna wordt de driver gevraagt. Diskette erin en draaien met dat ding. Tot hier heb ik geen probleem echt onder het apparaatbeheer van windows staat bij niet geinstalleerde apparaten. Ik dus men driverdisk gepakt en installeren maar die driver, maar nu komt het. Zodra ik de drivers geinstalleerd heb en ik moet reboten start windows echt zo langzaam op, dan is hij zeker 10 min bezig en dus blauwe balk stopt om elk klein stukkie dus dit lijkt me niet goed.
Ik heb al verschillende divers gedownload voor mijn raid kaart alleen bij allemaal heb ik dit probleem.

Wat wel iets is ik heb maar 1 HDD op die controler zitten en dus geen raidconfig.

Het gaat hier om een Sil-680 Raid controller van digitus ATA 133.

Als ik geen driver onder windows installeer loopt hij als een kanon dus ik denk dat ik dan de verkeerde drivers heb, echter zijn deze er wel bijgeleverd en instaleerd windows xp er ook gewoon netje mee.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Ik heb wel in het forum gezocht maar heb er niks over in gevonden.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 07:11

star-saber

Ryzen

je kan even kijken voor nieuwe drivers.
ik ken weinig athlon borden maar zo te zien is het een sillicon image raid controller
kijk eens op www.siimage.com
en pak de driver voor je chipset
webiste is beetje moeilijk maar driver is te vinden :)
ik zoek effe link

/edit
hier is ie
http://12.24.47.40/article.asp?article=10020&p=2

[ Voor 46% gewijzigd door star-saber op 03-04-2004 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze driver net geinstalleer maar daarbij heb ik precies hetzelfde probleem :(

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 07:11

star-saber

Ryzen

hmm das moeilijk
probeer anders deze eens
http://12.24.47.40/utility/getfile.asp?rid=1011

dat is een driver zonder raid erin aangezien je niet van raid gebruikt maakt

Verwijderd

Topicstarter
star-saber schreef op 04 april 2004 @ 10:07:
hmm das moeilijk
probeer anders deze eens
http://12.24.47.40/utility/getfile.asp?rid=1011

dat is een driver zonder raid erin aangezien je niet van raid gebruikt maakt
Heb je daar toevallig ook nog een andere link van want deze doet het bij mij niet :(

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 12:15
is gewoon een link van http://www.siimage.com

ze houden niet zo van deeplinken of zo.. kzal ff kijken of ik hem ergens kan hosten
of een andere link kan geven

edit:

http://www.siimage.com/products/sii0680.asp daar heen gaan, dan naar product support.

hot topics (aan de linkerkant) --> Downloads --> Drivers --> SiI0680/0680A

dat moeten ze zijn volgens mij

[ Voor 41% gewijzigd door IFASS op 04-04-2004 15:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 20:41:
Hallo allemaal, Ik heb een probleem met mijn raidcontroller.
Als ik Windows XP intalleer via mijn Raid controller druk ik op F6 daarna wordt de driver gevraagt. Diskette erin en draaien met dat ding. Tot hier heb ik geen probleem echt onder het apparaatbeheer van windows staat bij niet geinstalleerde apparaten. Ik dus men driverdisk gepakt en installeren maar die driver, maar nu komt het. Zodra ik de drivers geinstalleerd heb en ik moet reboten start windows echt zo langzaam op, dan is hij zeker 10 min bezig en dus blauwe balk stopt om elk klein stukkie dus dit lijkt me niet goed.
Ik heb al verschillende divers gedownload voor mijn raid kaart alleen bij allemaal heb ik dit probleem.

Wat wel iets is ik heb maar 1 HDD op die controler zitten en dus geen raidconfig.

Het gaat hier om een Sil-680 Raid controller van digitus ATA 133.

Als ik geen driver onder windows installeer loopt hij als een kanon dus ik denk dat ik dan de verkeerde drivers heb, echter zijn deze er wel bijgeleverd en instaleerd windows xp er ook gewoon netje mee.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Ik heb wel in het forum gezocht maar heb er niks over in gevonden.
Ik zwerf hier nu al aan tijdje rond op tweakers en dacht laat ik me ook maar eens een keer registreren bij tweakers. dus hoera weer een lid erbij....

Maar goed even (ontopic) Ik zie dat je een MSI K7T 266 Pro2 mobo hebt, nu heb ik via mijn werk veel ervaring met dit moederbord, en ik ben er niet echt te spreken over, er zijn veel fouten en er kwamen bij ons in de winkel altijd veel mensen terug met dit type bord. En ik heb je geschiedenis gelezen en ik zie dat je wel wat vaker problemen hebt dus misschien dat dit ook gewoon een probleem is wat door je mobo veroorzaakt wordt.

Maar het is verstandig om de nieuwste drivers te proberen zoals hierboven al gezegd is, en kijk of je de harddisk misschien op span kan zetten, dan heb je toch een config en misschien dat dit beter gaat (met het configureren raak je je data niet kwijt) ik heb dit al meerder keren gedaan en het is altijd goed gegaan, nu maak je dus een config met maar 1 disk erin dat werkt prima.

en om je even op de regels te wijzen zoek eerst zelf voordat je daadwerkelijk wat post, dit kan soms behoorlijk wat ergenissen veroorzaken, en dus ook niet snel schreeuwen van ik heb gezocht, dit zijn standaard dingen die je zelf kan doen (drivers, handboek?, google?)
dan moet het altijd snel op te lossen zijn, zonder overtollig posten.

Veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf heb zelf nooit echt problemen gehad met mijn moederbord zelf alleen dit is volgens mij gewoon een driver probleem. Hij doet het goed totdat je de driver installeerd. Die config zit trouwens al in het kaartje.

Ik heb ook daadwerkelijk gezocht echter kon ik niks concreets vinden.

offtopic:
ik vind het wel een beetje overbodig dat een nieuwkomer gelijk de les begint te lezen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Volgens mij heb je de raid-drivers geïnstalleerd ipv de gewone drivers...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het alle twee gedaan bij de Raid drivers reboot hij heel lang wat ik vertelde en bij de normale boot hij helemaal niet door. Als hij terug gezet wordt naar last know good configuration werkt alles weer netjes :)

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-02 23:17
ik heb dus precies hetzelfde probleem, was hier al een oplossing voor gevonden?

Helaas weet ik niet meer waar het kaartje precies vandaan komt... heeft wel goed gedraaid gehad in een andere pc. nog de nodige drivers gedownload voor een sil 680 medley raid maar geen van allen brengt een oplossing :(. Wellicht een conflict met de sil3112 drivers van mijn on-board sata-raid...

[ Voor 126% gewijzigd door flapstaart op 07-09-2005 23:18 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Hoe ziet je schijfconfiguratie er uit, en kun je windows installeren?

edit: ik draai volgens mij al 2 jaar met die controller en heb nog nooit een probleem ondervonden.

[ Voor 43% gewijzigd door zetje01 op 07-09-2005 22:58 ]

• flapstaart
Ik heb hem voor mij erbij geprikt om 4 extra hd's aan te kunnen spreken en ik niet meer naar mijn straaljager imitatie hoef te luisteren als ik m'n server aan zet. Windows draait gewoon op een interne ide-controller zonder problemen.

Hij heeft ook de nodige jaren goed gedraaid in mijn server, maar ik wil hem toch goed aan de praat krijgen in mijn "gamebak".

[ Voor 24% gewijzigd door flapstaart op 07-09-2005 23:00 ]

• flapstaart
Na een ingeving van "kijk eens in je oude e-mails" vondt ik terug waar de kaart vandaan kwam en heb ik even de drivers geprobeerd van de fabrikant maar die geeft hetzelfde probleem. Ik denk dat ik eens moet proberen een verse installatie neer te zetten en dan als 1e die controller te installeren.
Het merk van mijn kaartje is trouwens digitus.

-edit-
Verse installatie van mijn Originele Windows XP Pro NL SP1 helpt helaas niet :( Ik heb de drivers van digitus nu als eerste geinstalleerd maar ik loop helaas nog altijd tegen dezelfde muur aan...

[ Voor 36% gewijzigd door flapstaart op 08-09-2005 00:17 ]

• flapstaart
Nou weer wat onderzoek verder en hij heeft in windows netjes een eigen irq etc... wie o wie heeft dit al eens meegemaakt en opgelost ?
Pagina: 1