Toon posts:

E-mail formulier via Lycos site

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben bezig met het maken van een formulier waarop mensen diverse keuzeformlieren ( <form> .....) moeten invullen, en dat dit dan via mail naar mij toe gestuurd wordt.
Ik heb begrepen dat ik een " cgi-bin" of iets dergelijks moet aanmaken, maar weet iemand hoe dit precies moet bij een gratis website als die van Lycos ?

als er over exact hetzelfde onderwerp al een topic bestaat (ik kon hem niet vinden), dan graag een link in deze topic en dan kan deze gesloten worden

alvast bedankt !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 20:36 ]

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 11:03
Volgens mij zijn cgi scripts niet mogelijk op die gratis lycos site's. je zal het gewoon moeten doen met een mailto: linkje

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
k kan ff geen concrete links geven, maar er zijn toch van die sites waarop je een accountje aan kan maken, dan maak je een html form (op je lycos site) en dan action="www.dieenesite.com/account=..." en als er dan op OK wordt gedrukt wordt het formulier naar die site gestuurt, die geeft een bevestigingspagina en stuurt de waarden naar jouw email

ook kan je volgens mij een formulier vanuit de browser gelijk versturen, maar hoe dat werkte weet ik niet meer

met een hamer past alles

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

mailto is evil, gebruik dan een gratis form-mailer zoals http://www.thalasson.com als je hosting zelf niet over een mailscript beschikt.

Intentionally left blank

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op Lycos/tripod kun je gewoon PHP gebruiken, met mail() kun je gewoon vanuit PHP een e-mail versturen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
weet je toevaalig ook de php code hiervoor (ben niet echt thuis daarin...)

thnx ! :*)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:10

Pelle

🚴‍♂️

Tsja, veel makkelijker gaan we het niet voor je maken. Zoek zelf eens wat uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.