Toon posts:

[wLAN] Bij één computer bijzonder traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier thuis hebben we een wireless LAN netwerk gemaakt (LinkSys WRT54G + 2x E-Tech WLP103).

Nu is het vreemde dat beide PC's dezelfde configuratie hebben, op mijn PC gaat alles vloeiend (300 kbs down, 30 up bij speedtest), maar die van mijn huisgenoot kan nauwelijks surfen. Héél af en toe doet ie het plotseling goed, maar dat is dan slechts voor een korte tijd (1 minuut ofzo), daarna is ie weer supertraag.

Verder is de signaal ontvangst 4 a 5 streepjes (zeer goed tot uitstekend dus). We worden intussen stapelgek na van alles geprobeerd te hebben.

Verwijderd

Misschien staat er iets in de buurt dat de signalen stoort, ondanks het feit dat je 'een goede' verbinding zou moeten hebben.

Zet die pc eens op de plek van de jouwe en kijk wat hij dan doet. Dan weet je in ieder geval niet dat het aan de verbinding zelf kan liggen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helpt niets, helaas. Kan het niet komen door PCI kaarten in de PC zelf (of andere electronica in de kast)?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 20:53 ]

Verwijderd

Wat draait erop? Windows xp pro/home?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 21:00:
Wat draait erop? Windows xp pro/home?
XP Pro...

Verwijderd

probeer eens de kaartjes om te ruilen..
misschien een defecte ?

probeer anders ook eens een ander kanaal..

edit:

is de zaak goed geaard ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 21:10 ]

Verwijderd

peo is ove het slgemeen toch btr dan home met netwerk..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 21:09:
probeer eens de kaartjes om te ruilen..
misschien een defecte ?

probeer anders ook eens een ander kanaal..

edit:
is de zaak goed geaard ?
Defecte kaart lijkt me stug, ik ga 's een ander kanaal proberen. En nee, het is hier allemaal niet echt supergoed geaard, maar dan zou mijn PC het toch ook vreemd moeten doen?

edit: defecte kaart kan 't best zijn trouwens, net startte de hele PC niet meer op. kaartje eruit, doet het weer prima. :D

ik denk dat we het probleem gevonden hebben. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
En nu weer het volgende probleem: op mijn PC doet hij het de hele tijd goed, maar heel af en toe valt de verbinding helemaal weg, en is ie direct weer terug... :?

Ik word niet goed... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit: we hebben zijn wireless LAN kaart nu vervangen met 1 van Intel. bij hem werkt het nu dus wel goed... e-tech, waardeloos merk. :)

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 21:43 ]

Pagina: 1