GF4200Ti kapot, wat voor type condensator = C113?

Pagina: 1
Acties:

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 15:22
Dag mensen,

Vandaag heb ik mijn gf 4 ti 4200 gesloopt, ik wou de heatsink met fan ervanaf halen om het koelblok voor de waterkoeling erop te zetten. Bij het eraf halen schoot ik uit en heb ik component c113 eraf gestoten. De kaart doet het nu niet meer. Weet iemand waar ik kan opzoeken wat voor type condensator c113 is?
Het is een smd component en ik kon hem nergens meer terugvinden. Als ik erachter kan komen wat de spec's zijn van die condensator dan ga ik proberen hem erop te solderen om zo de kaart te fixen.

Mijn vraag is dus: Wat voor type condensator is component c113 op de GF4200ti.

Tis een Club 3D

bvd Rob Lemmens

[ Voor 6% gewijzigd door RobLemmens op 03-04-2004 21:07 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

BoAC

Memento mori

Als je een ASUS hebt zou het type op de kaart moeten staan ;)
Is het deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/v9280td/v9280td_l.jpg
Hier meer info. Ik zelf heb zoals je in mijn sig kunt zien een club3d en kan je dus niet verder helpen :'(

Edit: Note...De poster dacht eerst dat hij waarschijnlijk een asus had ;)
Hij heeft ondertussen zijn startpost gewijzigd :(

[ Voor 24% gewijzigd door BoAC op 05-04-2004 08:36 ]

• RobLemmens
Kut, ik ben dom. Even naar de cd gekeken, het is een club 3d.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BoAC schreef op 03 april 2004 @ 20:29:
Als je een ASUS hebt zou het type op de kaart moeten staan ;)
Is het deze?
[afbeelding]
Hier meer info. Ik zelf heb zoals je in mijn sig kunt zien een club3d en kan je dus niet verder helpen :'(
De user heeft het dus niet over het type kaart, maar over de condensator, just for the duidelijkheid ;) :) Desalniettemin is het wel belangrijk om ff te weten welke kaart de ts het over heeft :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als het een klein, bruin SMD-tje is dan is het hoogstwaarschijnlijk een HF-ontstoorcondensatortje van een paar pF. In dat geval kun je de kaart rustig eens zonder dat C-tje uitproberen. Als ie instabiel wordt heb je waarschijnlijk last van oscillaties en kun je alsnog een klein capaciteitje op die plek inbouwen. Maar de kans is groot dat het boeltje gewoon werkt. 90% van de condensatortjes op zo'n kaart zijn er alleen voor de zekerheid om eventuele oscillaties te voorkomen, maar meestal gaat het zonder ook wel goed.

• FlyEragon
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

ts : "De kaart doet het nu niet meer"
;)

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 19:58
koraks schreef op 03 april 2004 @ 23:56:
Als het een klein, bruin SMD-tje is dan is het hoogstwaarschijnlijk een HF-ontstoorcondensatortje van een paar pF. In dat geval kun je de kaart rustig eens zonder dat C-tje uitproberen. Als ie instabiel wordt heb je waarschijnlijk last van oscillaties en kun je alsnog een klein capaciteitje op die plek inbouwen. Maar de kans is groot dat het boeltje gewoon werkt. 90% van de condensatortjes op zo'n kaart zijn er alleen voor de zekerheid om eventuele oscillaties te voorkomen, maar meestal gaat het zonder ook wel goed.
Hij zegt toch duidelijk dat de kaart niet meer werkt, dus die condensator of wat het ook moge zijn, zal wel een belangrijkere functie hebben gehad.

If it aint broke, fix it till it is!

• koraks
  • Niet online
Ok, overheen gelezen, excuus :o

Anyhoe, áls het dus zo'n klein bruin dropje is, dan is het meestal iets in de orde van grootte van een paar pF of wellicht een paar nF (zeg iets tussen 100pF en 4,7nF), dus probeer eens wat met C-tjes van die waarde.

edit:
Je kan ook even kijken of er een C-tje in de buurt zit waarvan je wellicht een beetje kunt nagaan of ie dezelfde functie heeft. Je kan dan dat C-tje proberen te identificeren en de ontbrekende condensator door zo een vervangen. Deze linkjes kunnen je misschien wat helpen bij het identificeren:
Surface Mount Device List SMDs
The SMD Code Book

[ Voor 50% gewijzigd door koraks op 04-04-2004 00:35 ]

• RobLemmens
Ik ga morgen eens naar de winkel om daar wat c-tjes te kopen in de range 100pf - 4,7nf en dan gewoon proberen. Als het lukt dan laat ik hier wel wat weten.

Bedankt voor jullie reacties!

• koraks
  • Niet online
Misschien kun je de kaart meenemen naar de winkel. Als je mazzel hebt staat er daar iemand die er verstand van heeft en je misschien wat verder kan helpen.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
duidelijke foto is denk ik heel makkelijk :P, zijn er zat die dan zo kunnen zeggen wat het is, (meestal dan :P)

• RobLemmens
roedie schreef op 04 april 2004 @ 14:18:
duidelijke foto is denk ik heel handig)
Als ik een camera had dan had ik deze al gemaakt en gepost.
Pagina: 1