Nee: als het je eigen muziek is
Ja: als het auteursrechtelijk gedoe is.
Je kan ook gewoon ff vragen bij de betreffende stichtingen wat de regels ervoor zijn.
In principe is het niet toegestaan, indien het zonder toestemming gebeurt van de betreffende radiostations.
Ja: als het auteursrechtelijk gedoe is.
Je kan ook gewoon ff vragen bij de betreffende stichtingen wat de regels ervoor zijn.
In principe is het niet toegestaan, indien het zonder toestemming gebeurt van de betreffende radiostations.
Het is pas illegaal, als je geen rechten koopt om MP3tjes uit te zenden. Je moet dus echt legale MP3tjes hebben, om die uit te mogen zenden via je shoutcast. Niet legale doen het ook wel, maar vind de artiest weer wat minder natuurlijkVerwijderd schreef op 03 april 2004 @ 20:01:
Hoi, mensen weten jullie misschien of het illegaal is om radio uit te zenden mbv shoutcast?
Beetje offtopic, maar ik luister veel digitally imported, maar das dus ook streamen. Maar dat is dus wel legaal? Hoe doen zij het dan?
|>
Die hebben muziekrechten.. kost centjesSimon schreef op 03 april 2004 @ 20:08:
Beetje offtopic, maar ik luister veel digitally imported, maar das dus ook streamen. Maar dat is dus wel legaal? Hoe doen zij het dan?
Je moet zelfs voor het draaien van muziek in een winkel rechten betalen, dus voor shoutcast ook, tenzij het alleen voor persoonlijk gebruik is (voor zover ik weet).
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
ik dacht dat je tot een bepaalde bitrate 'gratis' uit mag zenden.
oftewijl: search idd ff
oftewijl: search idd ff
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Dit soort dingen zijn echt al heel vaak langsgekomen. 't Is de bedoeling dat je wat meer eigen research doet voordat je hier een topic opent, en zeker niet met zo'n korte openingspost aan komt zetten. Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()