Ut 2004 ucc lan server

Pagina: 1
Acties:

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-01 09:43

Andso

Tabby SCORE!!!

Topicstarter
Ik zou graag op een lan 4 games willen hosten op 1 pc dit is opzich geen probleem als je de Unreal Tournament 2004 retail dedicated server v3186 stel alles in op poort nummers van game en multihome voor ip's.

Maar het vreemde is eigenlijk als je een game host met de ucc.exe dat je contineu een ping hebt van rond de 24-38 en soms overspringt naar 999 en weer terug enz. Opzich is dit niet eens merkbaar geen lag.

Maar als je een dedicated server opstart via Unreal Tournament 2004 full game met allemaal dezelfde instellingen heb je een constante ping van 12. En loopt de server ook veel stabieler kwa channels en ping.

Komt dit nouw door dat de ucc.exe in een dos modus draait en de full game in windows modus?

Wat ik al heb aangepast zijn de standaard:

MaxClientRate=15000
MaxInternetClientRate=15000

te verhogen maar dit is niet merkbaar.

Het lijkt wel dat de ucc.exe niet echt is geoptimaliseerd voor lan is tevens hoe kan je dat zien in de ut2004.ini er is een optie maar die kan je op true en false zetten maar dit helpt niet.

Wat is eventueel een oplossing of wat zou dit kunnen zijn?

Server specs ik heb dit geprobeerd op meerdere systemen met specs van P3 750mhz met 1024ram tot P 3.2 met gigabit erop, 3x 80gb 8mb cache 7200Rpm.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan eens proberen de UT2004.ini van je dedicated server naar je workstation te kopieren of vice versa. Dan weet je tenminste 100% zeker dat je dezelfde instellingen hebt. Wel even backup maken natuurlijk ;)

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Topicstarter
Dat heb ik ook al gedaan helaas is dat het ook niet.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
Ik kan het verschil niet verklaren, maar als je het alleen ziet als je op F1 drukt en er geen last van hebt qua lag dan zou ik zeggen laat het lekker zitten ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Andso

Andso

Tabby SCORE!!!

Topicstarter
Als het goed is heb ik het probleem grotendeels opgelost ik start nouw de server via een .bat bestand:

@echo off
:10
ucc server DM-Leviathan?game=XGame.xTeamGame -ini=UT2004.ini -lanplay -port=7777
goto 10

Ik heb nouw dus aangepast -lanplay heeft wonderen verricht! de netspeed draait nouw op 15000 en heb de log bestanden uitgezet dit kost ook tijd om weg te schijven op de server en in feite heb je niks aan die log bestanden je gaat toch niet kijken wie er allemaal zijn ingelogd zijn waarneer een user niet kan connecten etc.

Enigste stomme eraan is dat de windows mode server toch nog steeds het beste loopt.

De ping is als de server start rond de 24 na wat seconden gaat hij op 12 en blijft constant daar op lopen met soms uit schieters weer naar 999 weer niet merkbaar met gamen maar het is natuurlijk de vraag als er straks dus wel 4 servers draaien met full load of het dan wel storende is.

Dat kunnen nog wat kleine aanpassingen zijn en oorzaken hebben maar dat moet ik nog gaan testen.