[ASP-VBScript] Een procedure in een procedure?

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik ben bezig met een site, waarbij ik de ASP code, zoveel mogelijk van de opmaak scheid. Dus heb in een apart bestand met daarin alle gebruikte functies.

Nu zit er in dit bestand een procedure, die evt. opgesplitst zou kunnen worden in meerdere procedures, nu weet ik dat je in Delphi, gemakkelijk een procedure in een procedure kunt plaatsen, maar is dit in VBScript ook mogelijk.

Ik heb het geprobeerd, zoals mij het logisch leek en dat is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Sub DoeIets1
  Sub DoeIets2
     Hier gebeurd iets
  End Sub

Hier gebeurd iets en word DoeIets2 aangeroepen
End Sub

Op deze manier werkt het helaas niet, nu is mijn vraag of er een workaround voor is, aangezien het mijn code flink zou opschonen. Of moet in VBScript de procedures echt 100% uit elkaar?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Is het niet makkelijker om met 2 procedures te werken ?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
misschien moet je eens naar classes kijken, voor zover ik weet is het in vbscript in ieder geval niet mogelijk om procedures binnen procedures te hangen...

op www.4guysfromrolla.com / www.aspfaqs.com staat een artikel wat ingaat op classes in vbscript...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Dat doe je in principe ook, maar omdat de procedure alleen nodig is, binnen die procedure zou het netter en opgeruimder zijn, anders ben ik inderdaad van plan om het toch maar op te splitsen. De code moet wel enigzins leesbaar blijven :D

@Faabman
In Classes zetten was ik net naar aan het kijken, het ruimt zoiezo wel lekker op en maakt het leesbaarder, al baal ik er nog steeds van dat die procedure in een procedure waarschijnlijk niet gaat lukken. iig bedankt voor de tip.

[ Voor 34% gewijzigd door BlackBurn op 03-04-2004 19:45 ]

Verwijderd

BlackBurn, om code enigszins net te organiseren kun je aparte include files voor verschillende stukken functionaliteit maken. Beetje ranzig, maar beter dan niets. Classes zijn mooier.

• _Thanatos_
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hier wil ik nog ff aan toevoegen dat het in JScript wel kan... en in ASP kun je VBScript en JScript "door elkaar" gebruiken (zelf gedaan & werkt).

Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
function test() {
   function subtest() {
      doeiets();
   }
   subtest();
   subtest();
}

日本!🎌

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Ik werk al enigszins met aparte includes, maar dit is meer om opmaak, code etc. te scheiden.

Ben nu begonnen om alles in een Classe te gaan zetten, ziet er zo ie zo overzichtelijker uit, nu alleen een klein offtopic vraagje, als ik in de classe een public variable declareer, kan ik deze dan buiten de klasse aanspreken op de volgende manier?

code:
1
Response.Write MyClass.MyPublicVar

Kan het zelf nog niet proberen aangezien de classe nog niet af is.

Wat betreft JScript, daar ben ik niet zo'n ster in, lezen gaat wel, maar zelf schrijven :|

In ieder geval iedereen bedankt voor de tips.

Verwijderd

Ik zou niet een public variabele maar een Property ervoor gebruiken. Kijk hier voor meer info en voorbeelden: http://msdn.microsoft.com...ipt56/html/vsstmclass.asp

Enjoy :)

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Wat is het voordeel dan ten opzichte van een public variabele?

Van die MSDN pagina word ik niet zo heel veel wijzer helaas ;(

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
niet goed gelezen... laat maar...

[ Voor 75% gewijzigd door 4of9 op 05-04-2004 16:45 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• _Thanatos_
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Bij een property kun je iets speciaals laten gebeuren bij Get/Let/Set en bij een public variable moet het object maar afwachten wat erin gestopt wordt. Je kan op die manier dus ook read-only en write-only properties maken...

日本!🎌

Pagina: 1