Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[IrDA Adaptor] De biosinstellingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een infrarood device op de kop getikt en wel de:
Matrix PC Version Infra Red IrDA Adaptor.

Het is me tot op heden niet gelukt om dit ding aan de praat te krijgen. In Windows (XP Pro) krijg ik em niet te zien.

Even een situatieschets. Ik heb een MS-6340 mobo van MSI, ja dat is al een klassieker. Dit moederbord heeft de mogelijkheid om een infrarood device aan te sluiten. Dit allemaal netjes gedaan. Vervolgens in het boekje van het mobo gaan zoeken naar de instellingen die nodig waren maar d'r stond alleen dat er instellingen veranderd moesten worden. In de beschrijving die bij de device zat stond alleen dat: TX,RX inverting enable op NO moest staan. Volgens mij heb ik nu ongeveer alle instellingen wel gehad en ik zelfs de bios geflashed dit ook zonder resultaat. Weet iemand van jullie misschien de juiste instellingen? Ik heb de volgende opties:

Voor Onboard Serial Port 1 of 2
Disabled
3F8/IRQ4
2F8/IRQ3
3E8/IRQ4
2E8/IRQ3
Auto

Voor Uart 2 mode
Standard
HPSIR
ASKIR

Voor IR Function Duplex
Full
Half

Voor TX, RX inverting enable
No, No
Yes, Yes
No, Yes
Yes, No

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik heb graag dat die infrarood device gaat werken.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Wat wil je met die infrarood poort doen?

Ik heb ook een msi (6380). Hieronder staan de instellingen voor om een nokia connectie aan te maken:

3/16 baud
full-duplex
irrx/irtx

Voor de askir of HPSIR moet ik even in mijn bios kijken. Ik weet dat dit moederbord niet hetzelfde is, als die van jou.

--edit--
Het onderstaande staat bij mij in het bios:
serial port 2 -> auto
serial port mode (bij jou uart2 mode) -> 3/16 baud
IR duplex mode -> full duplex
IR pin select -> irrx/irtx

Bij die portmode zal ik kiezen voor standaard.
Bij Voor TX, RX inverting enable zal ik kiezen voor no, no

[ Voor 34% gewijzigd door _Rayman_ op 03-04-2004 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Rayman_ schreef op 03 april 2004 @ 19:00:
Wat wil je met die infrarood poort doen?
In eerste instantie gebruiken voor m'n 6610. eventueel later nog als infrarood voor een afstandsbediening voor winamp als dit mogelijk is.
--edit--
Het onderstaande staat bij mij in het bios:
serial port 2 -> auto
serial port mode (bij jou uart2 mode) -> 3/16 baud
IR duplex mode -> full duplex
IR pin select -> irrx/irtx

Bij die portmode zal ik kiezen voor standaard.
Bij Voor TX, RX inverting enable zal ik kiezen voor no, no
Op het moment dat ik die uart 2 mode op standard zet worden de ir instellingen gedisabled. Die IR pin select, waar heb jij die staan? Ook bij Integrated Peripherals?

Verder nog een vraag, werd bij jou de poort meteen gezien door xp of moest je daar nog iets voor doen? Alvast bedankt iig.

• _Rayman_

_Rayman_

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 19:40:
[...]

In eerste instantie gebruiken voor m'n 6610. eventueel later nog als infrarood voor een afstandsbediening voor winamp als dit mogelijk is.

[...]

Op het moment dat ik die uart 2 mode op standard zet worden de ir instellingen gedisabled. Die IR pin select, waar heb jij die staan? Ook bij Integrated Peripherals?

Verder nog een vraag, werd bij jou de poort meteen gezien door xp of moest je daar nog iets voor doen? Alvast bedankt iig.
Die instellingen die ik aangaf, gebruik ik ook voor mijn 6610. Ik heb ook een afstandsbediening geprobeerd, maar dan heb je weer andere instellingen op je ir poort nodig.
Al de instellingen die ik gaf, staan bij mij inderdaad bij Integrated Peripherals.

De infrarood poort, werd bij mij gelijk herkend. Deze staat bij mij onder apparaatbeheer: infraroodapparaten.

[ Voor 3% gewijzigd door _Rayman_ op 03-04-2004 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ondertussen een stap verder. Ik heb m'n infrarood device al bij m'n aparatenbeheer staan. Maar ik krijg m'n nokia nog niet geconnect.

Enig idee???

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 20:40 ]

• _Rayman_

_Rayman_

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 20:13:
Ik ben ondertussen een stap verder. Ik heb m'n infrarood device al bij m'n aparatenbeheer staan. Maar ik krijg m'n nokia nog niet geconnect.

Enig idee???
Nu zal ik denken aan die uart2 mode veranderen. Probeer alle instellingen eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle instellingen geprobeerd. Alleen bij de instelling HPSIR is het infrared device zichtbaar bij de hardware.
Pagina: 1