Prog om geluidskaart te testen

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 07:20
Een maand of drie geleden kreeg ik bijna elke dag een blauw scherm, ik heb toen windows opnieuw geïnstalleerd, wat me opviel was dat als ik windows installeerde met mn geluidskaart (Audigy) erin, de installatie stopte.
Als ik de geluidskaart er uithaalde, windows installeerde, en daarna geluidskaart er weer instak, bleek het te lukken, ik kreeg geen blauwe schermen meer, tot vandaag.

Ik ben er vrij zeker van dat het opnieuw te maken heeft met de geluidskaart, dus ben ik op zoek naar programma's die de hardware van deze kaart kan testen.

Wat mijn vermoeden oa versterkt : in de 'creative surround mixer' heb je normaal gezien een lijstje waaruit je kan kiezen voor je boxopstelling (2,4,5.1 boxen, ... ) nu geeft hij mij een lege lijst, net alsof hij het niet kan aanpassen ?

Dus een programma op zo'n kaart te testen zou ik nu wel kunnen gebruiken, kent er iemand zo een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou me niks verbazen als 2 kaarten elkaar in de weg zitten met IRQ en DMA instellingen. Geluidskaart en netwerkkaart willen dat nog wel eens hebben - vraag meniet waarom. Maar daar zou ik het iig zoeken, niet zozeer in de kaart zelf. Probeer de audigy anders eens in een ander PCI lot

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
probeer ik vanavond wel eens.

edit : weet iemand waar ik in windows de toegewezen irq's kan zien ?

[ Voor 56% gewijzigd door mandroid op 03-04-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
lord-evil schreef op 03 april 2004 @ 20:20:
probeer ik vanavond wel eens.

edit : weet iemand waar ik in windows de toegewezen irq's kan zien ?
edit2 : net weer twee blauwe schermen na elkaar :(
geluidskaart is er nu uitgepakt, eens zien wat dat geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hax0r3d427
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 09:19
Systeemeigenschappen>Tabblad Hardware >Apparaatbeheer > Beeld >Bronnen op type
XP Pro

http://hax0r4d.serveuser.com/Support/Image/png.aspx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion666
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-06 18:01
Winamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Laatst online: 04-03-2015
:O . Ik denk dat het een IRQ botsing is. Ter informatie deze kan je meestal in de BIOS wel aanpassen.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
het komt ook voor bij spelletjes (soms)
en heel dikwijls met winamp

ik zit tevens met de gevaarlijke combinatie creative - via, waar ik ook al niet veel goed over gelezen heb.

edit : over die irq fouten, het heeft een jaar zonder problemen gedraaid, kan dat dan zomaar opeens opduiken ?

[ Voor 25% gewijzigd door mandroid op 03-04-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Laatst online: 04-03-2015
Normale gesproken niet heb je niet recent nieuwe hardware aan de PC toegevoegd?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
G F0rce 1 schreef op 03 april 2004 @ 21:50:
Normale gesproken niet heb je niet recent nieuwe hardware aan de PC toegevoegd?
nee, er is niks bijgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:09

reiker

dan jij!

lord-evil schreef op 03 april 2004 @ 21:30:
(...)

k zit tevens met de gevaarlijke combinatie creative - via, waar ik ook al niet veel goed over gelezen heb.

(...)
Volgens mij was dat alleen bij een bepaalde chipset, 686B (of was het 686A?). Voor zover mijn snelle zoekactie resultaten heeft opgeleverd zat deze chipset alleen op kt133(a) borden, niet meer op kt333...

Corrigeer mij in geval van fouten aub.

edit: Hier komt (door onderstaande post) de herinnering bovendrijven dat VIA probeerde deze problemen op te lossen met nieuwe 4-in-1 drivers, maar dit is nooit echt gelukt... Voor zover ik weet. Ik heb er zelf ook met mijn kt133 altijd last van gehad, op een gegeven moment heb ik dat bord gewoon weggedaan. Verknocht aan mn Live :*)

[ Voor 27% gewijzigd door reiker op 04-04-2004 00:07 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 21:54

DataGhost

iPL dev

lord-evil schreef op 03 april 2004 @ 21:30:
ik zit tevens met de gevaarlijke combinatie creative - via, waar ik ook al niet veel goed over gelezen heb.
via drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
heb ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
nou de geluidskaart zit nu al twee dagen in een ander pci (3e) slot, en nog geen blauwe schermen gekregen, het lijkt dus (voorlopig) opgelost.

wel raar dat er 'opeens' conflicten begonnen optreden als hij in mn 2e slot zat, hoewel ik daar voorheen nooit last van heb gehad (>1 jaar).
Pagina: 1