Toon posts:

COM21 modem op switch aan te sluiten? - 2

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
@Xandrios: Mijn Topic over COM21 modem is wel heel snel gesloten. :( Lezen is een kunst.

Verbinding wordt gemaakt met een PPPoE connectie. De PC's maken nooit tegelijk verbinding maar om beurten. Het gaat mij er dus om of het PPPoE protocol ook door een switch/hub heenkomt. Het woord router komt niet voor in het antwoord op mijn vraag.

--- orginele bericht ---

Is het mogelijk om een COM21 modem (Casema/Wanadoo, PPPoE) op een (switching) hub aan te sluiten samen met twee computers? De bedoeling is dan dat beide PC's gebruik kunnen maken van internet, uiteraard niet tegelijkertijd. Een oplossing met een router blijkt slecht te werken daarom zit ik hier aan te denken.

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:29
hetlaas dit gaat niet lukken ik ben bang dat je echt een router zult moeten kopen o deze manier kun je GEEN verbdining maken.... 8)7

*psnprofiles* Ioniq Electric Premium 38kW

Verwijderd

Mijn Com21 CP1080 kabelmodem van chello (classic, Rotterdam) kan direct op een switch (heb het geprobeert, werkt echt, tegelijk internetten geen probleem). Of je provider het daarmee eens is is een 2e.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 18:31 ]

• ColdSTone|IA
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Uit ervaring is bij mij gebleken (i.t.t. wat skaffa zegt) dat dit wel mogelijk is. Ik had de COM21 in de uplink van m'n e-tech router (die knalde er steeds uit, kwam door brakke voeding bleek achteraf).
Ik kon dan gewoon vanaf iedere pc een PPPoE verbinding opzetten (1 tegelijk) en evt. ook deze verbinding delen met de rest van het netwerk.
Een router werkt overigens prima met het PPPoE protocol, dus dat is geen probleem

• skaffa
  • Laatst online: 21:29
hmmm nou ik heb echt van alles geprobeerd en naar mijn weten krijg je het niet voor elkaar hier een verbinding mee te maken

Ik zou wel eens willen weten hoeje dit voor elkaar gekregen hebt dan :Y)

*psnprofiles* Ioniq Electric Premium 38kW

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, tegenstrijdige berichten. Ik vrees dat er niets anders op zit dan maar eens langs te gaan en het zelf uit te proberen. Als het niet werkt zal ik ze aanraden om ADSL te nemen.

Nog even voor de duidelijkheid routers geven problemen op deze kabelaansluiting dus dat is geen oplossing en omdat de twee PC's toch nooit tegelijk on-line zijn had ik deze "oplossing" bedacht. Het is dus geen kwestie van "koop een router"!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:25:
@Xandrios: Mijn Topic over COM21 modem is wel heel snel gesloten. :( Lezen is een kunst.

Verbinding wordt gemaakt met een PPPoE connectie. De PC's maken nooit tegelijk verbinding maar om beurten. Het gaat mij er dus om of het PPPoE protocol ook door een switch/hub heenkomt. Het woord router komt niet voor in het antwoord op mijn vraag.

--- orginele bericht ---

Is het mogelijk om een COM21 modem (Casema/Wanadoo, PPPoE) op een (switching) hub aan te sluiten samen met twee computers? De bedoeling is dan dat beide PC's gebruik kunnen maken van internet, uiteraard niet tegelijkertijd. Een oplossing met een router blijkt slecht te werken daarom zit ik hier aan te denken.
Volgende keer graag even per mail contact op nemen met de betreffende mod, in plaats van gewoon een nieuw topic openen.
Duidelijk zijn in wat je wilt is namelijk ook een kunst.

Tijd voor een nieuwe sig..

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18

WouterG

Dit is geen ondertitel

Er zijn internet providers die het mac adres van de netwerkkaart controleren om te voorkomen dat er gerotzooid word met de verbinding. Ik weet niet of jou provider dat doet maar voor je ze met een switch aansluit zou ik even kijken of beide pc's rechtstreeks op de com21 werken.
Verder zie ik geen problemen.

Verwijderd

Ja, dit kan. Je installeert op beide computers de software en belt gewoon in als dat nodig is.

En voortaan graag even contact opnemen in plaats van solo-acties uit te gaan voeren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.