Toon posts:

[Wireless LAN] Accesspoint krijgt geen IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus WL-330 accesspointje gekocht. Deze geinstalleerd en alles werkte prima! totdat ik hem een andere plek gaf.

Hij starte op en ik kreeg ook gewoon verbinding met mijn kaartje. Alleen heeft het apparaatje opeens geen IP meer. Hij is nu verbonden met mijn ADSL modem en zou een DHCP ip moeten krijgen aangezien ik dat heb ingesteld via de webinterface. Wanneer ik vervolgens op mijn webinterface van mijn ADSL modem ga kijken zie ik ook een DHCP lease staan met het MAC adres van mijn access point. Het lijkt erop dat het apparaatje op 1 of andere manier geen IP meer kan krijgen. Wanneer ik op DHCP zit of hem loskoppel krijg ik in beide gevallen een ip en subnet van 0.0.0.0 terug via de bijgeleverde software.

Verwijderd

Zat 'ie voorheen ook rechtstreeks op het modem of op een hub? Is het niet een kwestie van andere kabel gebruiken (cross, of juist niet)? Branden de link en activity ledjes op modem en of accesspoint?

Overigens zou het niet uit moeten maken of het accesspoint een IP adres heeft of niet. Een access point is slechts bridge en hoeft niets te routeren. Een manageable switch werkt bijvoorbeeld ook prima zonder IP adres. Het IP adres is slechts om het apparaat te kunnen benaderen, zo ook bij een wireless access point.

Verwijderd

Topicstarter
Alle lampjes branden en er is ook gewoon een link. De wireless functie werkt prima echter wil ik uiteraard ook op de webinterface kunnen komen wat nu niet mogelijk is.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28
Wat voor bijgeleverde software? Is die echt nodig? Meestal niet volgens mij. Wat voor operating system heb je?

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Als je er niet uit komt, alle ip# hard inkloppen en overal dhcp uitschakelen op alle systemen. Waarschijnlijk dat je het dan wel weer werkend krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een directe verbinding maak met me PC Krijgt hij ook geen IP. Normaal zou hij 192.168.1.1 moeten krijgen maar wanneer ik een scan doe via de software die op de CD staat krijg ik 0.0.0.0 te zien. Echter kan ik wel via deze software een aantal dingetjes configureren. Maar graag wil ik toch bij de webinterface.

Het OS is ws niet van belang in deze kwestie maar ik draai XP.
Pagina: 1