Toon posts:

Multimedia Centre

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar behoorlijk multimedia centre waar een pc centraal staat. Ik stuit echter steeds op enkele beperkingen. Is er iemand die weet of er systemen bestaan die hiervoor oplossingen bieden, of zal ik nog enkele jaartjes moeten wachten?
Enkele problemen:
- m'n pc staat centraal, dus die zou zowel audio, video als officetoepassingen moeten kunnen uitvoeren, maar is het mogelijk om tv te kijken op een tv-scherm (verbonden met de pc) terwijl er tegelijkertijd iemand op een computerscherm bv op internet zit?
- een ander probleem dat eveneens met simultaan uitvoeren van deze taken te maken heeft is het afspelen van audio in kamer 1, terwijl er in kamer 2 naar video (met geluid) gekeken wordt. Een klein scherm in kamer 1 zou er dus voor kunnen zorgen dat ik daar door m'n playlists scroll.
- in hoeverre kan er hier gebruik gemaakt worden van draadloze technieken? Is bluetooth hiervoor geschikt, of is bluetooth enkel geschikt voor communicatie tussen kleine apparaten?
- ik heb me ook al wat geïnformeerd over windows XP media centre edition. Dit biedt op zich een redelijk mooie oplossing, maar het voldoet niet aan de vragen die ik hierboven stel (voor zover ik weet). Is er iemand op de hoogte van volgende versies die dit wel ondersteunen?

Alle hulp is welkom, al vrees ik dat ik al snel zal uitkomen bij op maat gemaakte systemen die ongelooflijk veel geld gaan kosten....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oeioei, zo weinig respons... is m'n vraag niet duidelijk genoeg, of heeft er gewoon nog niemand ervaring met dergelijke systemen?
(Als er inderdaad nog nooit iemand opgekomen is dergelijk systeem te ontwikkelen wordt het wel eens tijd dit ik hier een patentje ga op krijgen :) ...)

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Ik denk dat je met een TV kaart al een heel eind komt als ik je vraag zo lees :?

Verwijderd

Zorg dat je een videokaart neemt met een dubbel uitgang, zowel video out als een dsub bijv. Dan kun je zowel een tv als een pc scherm aansturen en op beide schermen iets anders tonen. Qua audio bestaat er al zoiets, maar dan van Bose maar zonder pc in het middelpunt.

Alleen is volgens mij de kwaliteit van een tv kaart en de video-out van de pc nog steeds ondergeschikt aan het analoge coax signaal

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat bijvoorbeeld leuk is.. zijn comunicerende apparaten..die functioneren als remotecontrol en tv-gids enzo... ik ben heel rustig alles in de gate aan het houden...
kijken wat er zich afspeelt...

ik heb geen zin om bakken geld uit te geven..dus wacht tot de draadloze technieken wat verder geintegreerd worden in menig electronica :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 17:24

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:01:
- m'n pc staat centraal, dus die zou zowel audio, video als officetoepassingen moeten kunnen uitvoeren, maar is het mogelijk om tv te kijken op een tv-scherm (verbonden met de pc) terwijl er tegelijkertijd iemand op een computerscherm bv op internet zit?
Met mijn radeon 9800pro is het mogelijk om "theater mode" in te stellen.
Hierbij blijft de film altijd draaien op de tv out.
en kan je dus op je gewone scherm surfen

Verwijderd

PnD schreef op 04 april 2004 @ 17:15:
[...]

Met mijn radeon 9800pro is het mogelijk om "theater mode" in te stellen.
Hierbij blijft de film altijd draaien op de tv out.
en kan je dus op je gewone scherm surfen
maar wat is de kwaliteit van de tv out, zie je verschil tussen de tv-out icm interne dvd speler en een standaard dvdspeler?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 16:47:
Zorg dat je een videokaart neemt met een dubbel uitgang, zowel video out als een dsub bijv. Dan kun je zowel een tv als een pc scherm aansturen en op beide schermen iets anders tonen. Qua audio bestaat er al zoiets, maar dan van Bose maar zonder pc in het middelpunt.

Alleen is volgens mij de kwaliteit van een tv kaart en de video-out van de pc nog steeds ondergeschikt aan het analoge coax signaal
Als je een videokaart neemt met een dubbele uitgang, kan het dan zijn dat je enkel twee verschillende beelden op de schermen krijgt wanneer je gebruik gaat maken van een gedeeld bureaublad? Dan kom je toch tot een situatie waarbij je bijvoorbeeld je televisiebeeld steeds eerst naar je televisiescherm gaat moeten slepen (of niet?)

Wat de kwaliteit betreft: dit zou idd wel eens waar kunnen zijn, maar hoe krijgt bijvoorbeeld dell zijn Dimension 4600C dan verkocht? Hier komt het televisiesignaal toch binnen via een tv-kaart om nadien op een mooi LCD-schermpje bekeken te worden... zou er dan echt zo veel kwaliteitsverlies zijn? Of lag in jouw voorbeeld het kwaliteitsverlies vooral aan de video-out (een probleem dat door het gebruik van een digitale uitgang naar een LCD-scherm opgelost wordt...)?

Als ik de documentatie van windows XP media centre goed doorgenomen heb, lijkt het er op dat het niet mogelijk zal worden om dit op een gewone pc te installeren. Niet dat dit een must is, maar het is toch mooi als alles op een tv-scherm mooi weggemoffeld wordt achter menuutjes, zodat je niet moet gaan zoeken in windowsverkenner-toestanden..

Wat dat systeem van Bose betreft: weet je hierover iets meer, want ik vind het niet onmiddellijk op hun website terug...

Paar posts gemist blijkbaar... Wat die radeon 9800pro betreft: wist ik niet. Ik zit met een 9500pro. Gaat dit hierbij ook? Zoja, waar kan ik dat terugvinden, want ik dacht echt wel de meest instellingen van m'n kaart te weten staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 14:22 ]

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 16:50

bebopper

I'm an absolute beginner...

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 17:30:
[...]
Wat dat systeem van Bose betreft: weet je hierover iets meer, want ik vind het niet onmiddellijk op hun website terug...
Dat zijn de Lifestyle systemen van Bose volgens mij. Een oudere is de Lifestyle 50, daar kun je in 4 ruimtes muziek mee luisteren, maar das alleen cd's. De nieuwe Lifestyle 35 heeft volgens mij maar 2 ruimtes, maar is wel DVD based. Van de bose.com website.
Pagina: 1