Toon posts:

Vraag over video codecs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik niet begrijp is dat de mediaplayers op m'n systeem bepaalde bestanden waarvan ik de codec wel heb niet kunnen afspelen. Als ik de codecs heb zou het toch wel moeten lukken? Voorbeeld: Windows Media player kan geen AVI afspelen, Crystal Player kan weer geen wmv files afspelen etc., heel irritant. |:(

Is er een bepaalde manier om het allemaal werkend te krijgen, ik vraag me af of het handiger is om alle codecs gewoon apart te downloaden, want de problemen begonnen denk ik toen ik de KLite codecs pack had gedownload. :(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14

momania

iPhone 30! Bam!

Meestal werkt het met ffdshow geinstalleerd allemaal wel, iig 99% :)

link

[ Voor 43% gewijzigd door momania op 03-04-2004 17:46 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
momania, ik denk niet dat daar de final xvid 1.0.0 inzit... dus als je die graag wil kan je altijd de xvid support uitdoen in de config, en een build van nick of koepi installeren :)

Verder moet je uiteraard wel even k-lite pack verwijderen, en ac3filter installeren :)

Verwijderd

xvid final is er sowieso nog niet. dat was een 1 april grap.

TS: wat jij noemt zijn technisch gezien containers, geen formaten waar je een codec voor nodig hebt. Een avi kan bv. echt vanalles bevatten. En dat 'vanalles' .. dáár heb je die codecs voor nodig.

In windows zit standaard al veel bij. Mjpeg, Indeo, Cinepack, enz. Je zult voor internetfilmpjes veelal DivX en XviD nog moeten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar wat ik bedoel is dat ik in principe wel alle bestanden waarvan ik een codec heb kan afspelen, maar niet in elke player. Dus hoe zorg ik ervoor dat alle players elk bestand kunnen afspelen. Voor AVI (DivX?) bijv. gebruik ik Media Classic Player, want in andere players krijg ik een groen beeld te zien. :r

Moet ik die codecs soms in een bepaalde folder plaatsen ofzo, ik begrijp echt niks van dat codecs gedoe. En trouwens ik heb ook nog een Mpeg4 codec nodig, welke codec pack is eigenlijk het beste, en kan ik de packs gewoon over elkaar heen installeren, of moet ik bv Klite eerst verwijderen? Misschien domme vragen maar zoals ik al eerder zijn, ik snap er de ballen van. 8)7

Edit: Ik denk dat ik Klite ga uninstallen en dan FFDSHOW installeer. Goed idee?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik bv Windows Media werkend in Crystal Player, kwestie van alle codecs opnieuw installeren of wat?

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tegen het groene beeld kun je de mogenlijke oplossing proberen van :
http://sepans.gotdns.org/...ex.php?act=ST&f=4&t=55&s=

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Nog even een algemene opmerking: eerst je codec dingen verwijderen, en zeker niet packs e.d. over elkaar gaan installeren. Dan word het helemaal prut :)
Pagina: 1