Toon posts:

Sweex Wireless werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort in bezit van Sweex Wireless ADSL Modem + Router Annex A. Zie eventueel: http://www.sweex.nl/product.asp?pId=334 .
Ik gebruik een MEDION laptop uit de Aldi met draadloze 802.11g Wi-Fi WLAN aan boord. (MD 41300) Heb een VERSATEL ADSL verbinding.
Installatie van modem router is volgens mij wel gelukt: surfen en mailen lukt wanneer laptop via UTP kabeltje verbonden is met router. Voor de rest hangen er nog geen apparaten aan.
Het is wel zo dat het WLAN-ledje blijft knipperen.
Vraag is nu: hoe kan ik nu draadloos connecteren?
Op laptop staat er een rood kruisje door de draadloze netwerkverbinding. In apparaatbeheer wordt gemeld dat de netwerkadapter PRISM 802.11g Wireless adapter (3890) correct werkt.
Vind het al straf dat ik zo al ver ben geraakt! :*) Wie helpt met finishing touch?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Aantal zaken om ff door te nemen:

- Staat wireless wel aan in de router (default staat deze soms uit)
- Let op SSID en eventuele encryptie of eea in je router en bij je laptop ook goed staat (alles hetzelfde dus ;))
- In Windows XP SP1 (dacht ik..) kan je vanuit XP het draadloze netwerk laten configureren (vinkje aanzetten bij eigenschappen van het netwerk).

En ja... 801.11G kaart en 802.11B router, het zou compatible moeten zijn en dat is vast meestal ook wel zo, maarja wie weet soms ook niet :) (misschien kan je op je laptop voor de wifi kaart ergens "801.11B modus" inschakelen :?)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 17:33:
Vind het al straf dat ik zo al ver ben geraakt! :*) Wie helpt met finishing touch?
RTFM!

Heb je de gebruiksaanwijzing al eens gelezen van je Sweeks WLAN?!?

Verder IT>NT

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38

robhof

Lembongan view

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 01:52:
[...]

RTFM!

Heb je de gebruiksaanwijzing al eens gelezen van je Sweeks WLAN?!?

Verder IT>NT
STFU!

*useless reply* :p

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:24
Hier ook hetzelfde probleem. Lukt met wel om contact te krijgen via andere laptop (met sweex pcmia kaart), maar met de aldi laptop tot dusver nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is natuurlijk weer iets stoms! Niet te hard lachen... :) Het enige dat ik nog moest doen, was op de laptop op het knopje duwen om de wireless LAN functie te activeren. Vanaf dan verliep alles als vanzelf. Het is wel zo dat de verbinding af en toe wegvalt, maar deze kan vrij snel terug gemaakt worden. Nochtans staat de laptop niet zo ver van de modem/router. (ca 7m)
Iedereen bedankt!

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 22:51:
Het is natuurlijk weer iets stoms! Niet te hard lachen... :) Het enige dat ik nog moest doen, was op de laptop op het knopje duwen om de wireless LAN functie te activeren. Vanaf dan verliep alles als vanzelf. Het is wel zo dat de verbinding af en toe wegvalt, maar deze kan vrij snel terug gemaakt worden. Nochtans staat de laptop niet zo ver van de modem/router. (ca 7m)
Iedereen bedankt!
Hmm....oke dan ;) maar uhm... verbinding die telkens wegvalt? Dat lijkt me niet echt de bedoeling...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• twetering
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10-2025
Je bent niet de enige! (gelukkig, anders had ik het misschien wel nooit ontdekt)

[ Voor 44% gewijzigd door twetering op 22-02-2007 00:42 ]

Pagina: 1