afgelopen vrijdag heb ik Gnome 2.6 op mijn Gentoo-doos emerged, werkt allemaal fantastisch! Alleen kan ik niet als non-root in gdm inloggen
(als root werkt dit zonder problemen).
Wanneer ik in gdm in probeer te loggen krijg ik de volgende melding (grafisch):
-----------------------------------------------------------------------------------
GDM could not write to your authorization file. This could mean that you are out of disk space or that your home directory could not be opened for writing. In any case, it is not possible to log in. Please contact bla .
-----------------------------------------------------------------------------------
De rechten van /home/<user> en /tmp staan goed, zelfs als ik deze op 777 zet krijg ik nog dezelfde melding. <user> is lid van de groepen wheel, gdm, en users.
Ook wanneer ik andere users aanmaak en deze probeer heb ik het zelde probleem.
hier iemand een idee waar het probleem zou kunnen liggen?
thnx!
Wanneer ik in gdm in probeer te loggen krijg ik de volgende melding (grafisch):
GDM could not write to your authorization file. This could mean that you are out of disk space or that your home directory could not be opened for writing. In any case, it is not possible to log in. Please contact bla .
De rechten van /home/<user> en /tmp staan goed, zelfs als ik deze op 777 zet krijg ik nog dezelfde melding. <user> is lid van de groepen wheel, gdm, en users.
Ook wanneer ik andere users aanmaak en deze probeer heb ik het zelde probleem.
hier iemand een idee waar het probleem zou kunnen liggen?
thnx!