Ik heb een oude computer met een seriële muis, maar die is waarschijnlijk kaduuk. Ik heb dus een nieuwe usb muis gekocht met een ps2 convertertje erop en heb die met een ps2 to serial adapter aangesloten op m`n computer. Nu blijkt, de , muis wordt niet herkend en er staat ook geen spanning op de muis. De nieuwe muis is niet kapot, want op een andere computer doet tie ut wel, maar dan wel zonder de ps2 to serial adapter er tussen. Wat is het probleem? Is het misschien ook mogelijk een seriële muis aan te sluiten op een lpt poort? HELP!!!
Verwijderd
We hebben toch echt wat meer info over je systeem nodig (mobo, etc.) voordat er een effectieve oplossing gevonden kan worden... wat ik zelf op dit moment denk is dat omdat je twee adapters gebruikt usb --> ps/2 --> serial het systeem die hele muis niet meer herkent.
Verwijderd
Áls je een convert stekker gebruikt van PS/2 naar Serial dan moet je ervoor zorgen dat dit van dezelfde fabrikaat komt als je muis, anders werkt het gewoon niet. Ik heb zelf hetzelfde probleem met mijn logitech muis gehad (dat was USB naar PS/2), en daarmee maakte de windows versie en/of aansturing ook geen verschil. Succes met zoeken dus.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 00:41 . Reden: Typgebrek ]
jah, het kan eraan liggen dat het eerst via usb>PS2 gaat en dat naar serial
maar ik ga vandaag de oude muis eens testen, kijken of tie het wel gewoon doet.
maar ik ga vandaag de oude muis eens testen, kijken of tie het wel gewoon doet.
is het een optische muis? dan zou ik eens gaan denken aan de stroom die de poort moet leveren. USB kan tot 500 mA.
Van een RS-232 poort kun je maximaal zo'n 30 mA halen. Waarschijnlijk is dat gewoon te weinig voor die muis.
Van een RS-232 poort kun je maximaal zo'n 30 mA halen. Waarschijnlijk is dat gewoon te weinig voor die muis.
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
hey, dat is een handige opmerking. Het is inderdaad een optische muis jah. Zeker een poging waard om uit te testen, ga ik straks meteen doen!
Dit gaat nooit werken. Je kunt niet 2 converters (usb -> ps2 en ps2 -> serieel) achter elkaar zetten. Dat werkt gewoon niet (zoek hier maar eens op GOT). Heeft de PC geen USB poorten waar je hem direct op kunt aansluiten?
Zie ook:
PS/2 muis op een computer zonder PS/2 poort
Zie ook:
PS/2 muis op een computer zonder PS/2 poort
[ Voor 16% gewijzigd door Cpt.Morgan op 04-04-2004 18:49 ]
Verwijderd
Bij ons op school hebben we in het Scheikunde lab ook wat oude Pentium 133Mhz computertjes staan, daar zit een speciale uitbreidingskaart in voor PS/2 en USB. Misschien is dat iets voor jou?
Moet je wel de converter hebben die bij de muis zit, maar 2 converters kan je naar fluiten, een beter idee is gewoon een seriele muis kopen of een ps/2 met 1 verbindingsstukje die er bij geleverd wordt. Plentyparts heeft dat soort dingen nog wel, seriele muizen dan.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
bedankt mensen voor jullie hulp, maar ik ben er zelf al achter gekomen dat het probleem zit in het kabeltje dat het moederbord verbind met de aansluiting aan de achterkant van de kast. Toch bedankt allen!!
Verwijderd
Wat is er dan mee? Nu willen we ook details! Is het gewoon 'stuk' of is er iets specifieks me?
Pagina: 1