Toon posts:

[Far Cry/UT2004] Systeem reboot *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb dit forum en google al doorzocht maar ik kan nergens mijn probleem vinden.

Ik heb farcry dus geinstalleerd en alles draaide goed totdat ik het 2e level wou nu heb ik mijn pc geformatteert en farcry opnieuw geinstald, maar als ik nu een level laad en 30 sec speel valt de hele pc uit en herstart automatisch :r

waar zou dit door komen?

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 01:59
welke voeding?????

En geef je pc specs???

[ Voor 42% gewijzigd door Dark Master op 03-04-2004 17:21 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Dat komt doordat je dit nog niet hebt gedaan:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt/speelt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Dit zal je probleem misschien niet oplossen, maar je kan er wel een stapje verder mee komen :)

The devil is in the details.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

deze computer --> rechtermuisknop --> eigenschappen --> geavanceerd --> opstarten en herstellen --> settings --> automatisch opnieuw opstarten uitvinken

ik weet niet of het precies klopt want ik draai geen nl windows

edit:
net te laat :>

[ Voor 13% gewijzigd door Wolfboy op 03-04-2004 17:23 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat van automatisch restarten uitgevinkt en zal ff proberen als ie het nu wel doet.

mijn specs:
AMD Duron 1300 @ 1430 (dit moet, anders blijft xp hange me laden bij dat balkje)
512 SD-RAM
80 Gig HDD
AtI Radeon 9800SE 128MB
300watt maxpower voeding (daar kan het neti aan liggen want voor de format deet ie het wel)

Verwijderd

Topicstarter
helaas, met dat automatisch restarten uit doet ie het nog.
gewoon 2 sec spelen en dan restart. :(

• Hahn
Heb je dit echt alleen bij Far Cry? Want als dat reboot on error echt uitstaat kan het eigenlijk alleen maar een spanningsprobleem zijn en ligt het dus aan je voeding. Controleer daar de waardes eens van.

Verwijderd

Topicstarter
ik dnek dat ik maar even meot kijken als het ook is met ut2004 anders moet ik hem maar weer opnieuw formatten

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Laat dat reformatten maar zitten, dat is het nooit zo vaak :)

[ Voor 38% gewijzigd door Sjah op 03-04-2004 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 17:29:
Ik heb dat van automatisch restarten uitgevinkt en zal ff proberen als ie het nu wel doet.

mijn specs:
AMD Duron 1300 @ 1430 (dit moet, anders blijft xp hange me laden bij dat balkje)
512 SD-RAM
80 Gig HDD
AtI Radeon 9800SE 128MB
300watt maxpower voeding (daar kan het neti aan liggen want voor de format deet ie het wel)
hier, hopelijk heb je er genoeg aan

• Sjah
Staat er iets in je windows\minidump directory, of in je logboeken (neem maar even aan dat je Xp hebt).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:00

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 17:29:

Heb je wel van alles goede drivers geinstalleerd dan?
chipset, vga etc...

Heb je je mem al een keer getest met http://www.memtest86.com :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen c:/windows/minidump directory
en in mijn logboeken kan ik niks vinden (ik weet ook eigenlijk niet waar ik daar moet naar zoeken)

• Sjah
In logboeken moet je op de rode uitroeptekens letten, in systeem vooral, maar helaas worden er bij dit soort failures vaak geen gegevens gelogged, maar soms wel, dus altijd even kijken.
Maar je zegt dus dat die voor die format nooit is gecrashed...? tJa dan ligt het misschien wel aan foute Win install, maar zo waarschijnlijk lijkt me dat niet. Als je pc gewoon reboot zonder zelfs maar blauw scherm verdenk ik net als anderen hier eerder de voeding, en de videokaart .

Verwijderd

Topicstarter
dit kreeg ik in logboeken:
AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0xcf8 te schrijven, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

er stond een rood kruisje voor.
ergens op internet zeiden ze dat dit verholpen werdt met een bios update, nu heb ik dit gedaan en rkijg deze fout niet meer maar far cry laat de pc nog wel steeds rebooten

edit:
ik heb nu ff ut2004 getest, ik ben nog gewoon een level aan het uitkiezen en poef, daar gaat ie weer...weer een restart. ik was nog neit eens aan het spelen.

zou de videokaart mischien te heet worden ofsow?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het nu tochw el een beetje benauwd.
heb mijn pc geformatteerd en winxp eropneiuw opgezet en weer herstart ie zichzelf wanneer ik een game ga spelen.
ik zou het raar vinden als het aan de voeding ligt want eerst deed alles het wel gewoon.

Verwijderd

Ik durf met 80% zekerheid te zeggen dat het aan je geheugen ligt (dat van je pc welteverstaan)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik kijken als het daar an ligt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 15:46:
en hoe kan ik kijken als het daar an ligt?
[rml]momania in "[ Far Cry]"[/rml]. Misschien wel zo beleefd om op z'n minst te lezen wat mensen zeggen om je te helpen?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 11:50

bonzz.netninja

Niente baffi

ja idd. Dit is dus duidelijk hardware problematiek, imho
Voeding > post je waarden eens van je voeding dingen (3v, 5v, 12v)
geheugen > memetest86
noem het maar op. En het argument dat het het eerst wel deed, tja.......
Mijn auto deed het eerst ook, en is nu ook kapot....

[ Voor 16% gewijzigd door bonzz.netninja op 04-04-2004 15:59 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zou niet eens weten hoe memtest werkt, want werkt alleen onder linux zo te zien.
en hoe meto ik de waarden van mijn voeding aflezen?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 11:50

bonzz.netninja

Niente baffi

welk stukje van : Download - Pre-Compiled Memtest86 v3.1a installable from Windows and DOS is niet duidelijk? Komop, beetje lezen aub!!!
2e regel:
Since Memtest86 is a standalone program it does not require any operating system support for execution. It can be used with any PC regardless of what operating system, if any, is installed. The test image may be loaded from a floppy disk or may be loaded via LILO on Linux systems. Any Unix, Windows or DOS system may be used to create a boot floppy or bootable CDROM.

Dus ding downloaden hier
Floppy erin douwen, install.bat starten pruttel pruttel
booten met de floppy, klaar

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
[rml][ Battlefield Vietnam] crash naar desktop[/rml]

bekijk ff mijn probleem met bfvietnam.. bijna precies wat jij hebt.. en gezien je specs lijkt mij toch dat het (net zoals bij mij het geval was) je voeding is die niet toereikend blijkt te zijn... Ik heb een 550 watt gehaald waarnaa mijn probleem was opgelost (niet dat "550" watts alles zegt maar meer de kwalliteit van de voeding).

[ Voor 16% gewijzigd door Faisalovic op 04-04-2004 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb memtest nu gedraait en die geeft geen errors.

en over die voeding, ik hoop dat het daar aan ligt, want ik heb mijn cpu moederbord en ram belooft aan mijn oom en die heeft al geld gegeven, dus al wel balen zijn als ik nu zeg dat het kapot is.

ik zal eens kijken als ik van iemand een 400 wat kan lenen of zoiets.
kan iemand mij mischien dan een goede maar ook goekope voeding aanraden?

• Hahn
Je zou ook gewoon even naar je waardes kunnen kijken, als die veel afwijken dan is het met vrij veel zekerheid te zeggen dat het inderdaad daar aan ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik die waardes bekijken?

EDIT:
ik zie nu ook in de pricewatch een:
Q-Tec Voeding 550W Dual Fan Gold
staan is deze een beetje goed?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 16:52 ]

Verwijderd

mijn probleem met far cry was t overklokken van me cpu. Op 3 ghz (normaal) liep ie goed, op 3,2 kapte ie er na een paar minuten al mee..

• Hahn
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 16:50:
en hoe kan ik die waardes bekijken?
Speedfan, AIDA32, Sisoft Sandra, BIOS, enzovoort.
EDIT:
ik zie nu ook in de pricewatch een:
Q-Tec Voeding 550W Dual Fan Gold
staan is deze een beetje goed?
Q-Tec is nou niet echt een topmerk, maar omdat het een 550W'er is zou ie jouw systeem in ieder geval wel goed moeten kunnen trekken :)

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik heb de oplossing gevonden.
ik had mijn 1300 duron 100 fsb op 110 fsb staan want adners start windows neit op(vage reden) nu zette ik hem op 105 fsb en toen deden alle spellen het wel goed!!!
moet alleen ff kijken als hij op 105 wel goed windows start.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik heb het probleem dat far cry bij het afsluiten gelijk opnieuw boot. Soms gebeurt het ook zomaar tijdens het spelen.

- Geheugen gecheckt met memtest
- 3d mark 03 gerunt. score 1649
- Voeding vervangen

Systeem

Aopen H600b (met een 350 W voeding, voeding vervangen door een 400 W merk.
Asus P4P800
Intel P IV 2.8 Ghz
2 x 256 mb Kingston 400 mhz
Western Digital S-ATA 120 Gb 8 mb
Western Digital ATA 80 Gb 8 mb
Lite-on DVD
Lite-on 48 x 24 x 48 Brander
Terratec Aureon Sky 5.1
Firewire kaart van Sweex
Dynalink TV Kaart (incl Radio)
Logitech MX set
Plam Vx
Ilyama E431s

dat zit er allemaal in of is aangesloten.

Ik komt er echt niet uit.
Speedfan geeft bij beide voedingen goede waardes (Minder dan 5% verschil)

Verwijderd

Topicstarter
als ie afsluit staat er dna in de logbestanden en fout?

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-01 22:06
Ik heb het zelfde probleem in Far Cry. Bij mij lijkt het veroorzaakt te worden door mijn geluidskaart: Terratec Aureon 5.1 Sky. Wanneer ik Sensaura uitzet, blijft Far Cry wel aan de praat. Helaas geen surround geluid dan. Ik heb Terratec een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.
Pagina: 1