[XP] IP verkrijgen niet mogelijk...

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• microfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Hey,

Ik heb overlaatst linux fedora core 1 op pc gezet samen met windows xp.
Heb in windows xp "ipconfig/release" gedaan en toen ging ik weer naar linux.
Internet op linux ging perfect maar ik wauw terug op windows en internet ging niet meer. Linux stopt interface eth1 altijd als hij afsluit en start interface eth1 als hij opstart dus normaal zou windows gewoon een ip moeten verkrijgen.
Dus ik deed maar in cmd "ipconfig/renew" en na lang wachten kreeg ik de volgende error:
"Windows IP-configuratie
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: internetverbinding kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag verlopen.
Ik heb de modem al uit en aan gezet maar het internet werkt nog altijd niet op windows xp... "

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Je kan eens proberen TCP/IP te "herinstalleren" met dit tooltje

• microfreak
Bedankt voor het snelle antwoord!

Ok zal proberen, eerst op diskette zetten...

• microfreak
Mislukt...

het ziet er nu uit zoals je ipconfig/release zou doen... het is dus gewoon juist hetzelfde als in het begin en ik krijg dezelfde fout als ik ipconfig/renew doe...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En als je handmatig je IP address wat je normaal met DHCP krijgt intypt - heb je dan wel internet verbinding? :)

• BasHouse
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-03 17:04
ik zou gewoon effe je netwerkkaart verwijderen uit de hardwarelijst in xp en em dan opnieuw laten vinden ... gaat vast en zeker goed...

• microfreak
Hoe weet ik mijn ip-gegevens op linux?

[ Voor 5% gewijzigd door microfreak op 03-04-2004 18:16 ]

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
ifconfig ?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• microfreak
waar? hoe? in terminal?
([root@cable-213 sven]# ifconfig
bash: ifconfig: command not found)

• elevator
  • Niet online

elevator

'/sbin/ifconfig' staat ie meestal :)

• microfreak
ah ja juist... :) met wat moet ik dit openen? :s want het gaat blijkbaar niet met kedit of kate of terminal... Ik ben maar een beginner in linux hé...

Bij kedit of kate geeft hij allemaal rare tekens weer en in het midden van de file staat er een normale tekst die ik totaal ni begrijp...

[ Voor 63% gewijzigd door microfreak op 03-04-2004 18:32 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Je moet gewoon ifconfig uitvoeren? Dus op je prompt gewoon '/sbin/ifconfig' uitvoeren :)

• microfreak
ah ja :)

maar wat is "inet addr", "Bcast"? Wat is mijn ip...?

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Oh mijn god. :X . Hier een paar tutorials.

-The Linux Terminal - a Beginners' Bash
-UNIX Tutorial for Beginners

Broadcast Adress
quote: Sangoma TCP/IP Tutorial
A host number of all binary 1's indicates a directed broadcast over the specific network. For example, 200.1.2.255 would indicate a broadcast over the 200.1.2 network. If the host number is 0, it indicates "this host". If the network number is 0, it indicates "this network" [2]. All the reserved bits and reserved addresses severely reduce the available IP addresses from the 4.3 billion theoretical maximum. Most users connected to the Internet will be assigned addresses within Class C, as space is becoming very limited. This is the primary reason for the development of IPv6, which will have 128 bits of address space.
Hier mijn ifconfig tussen de < > is dus variable informatie ;)
quote: Mijn ifconfig
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr <JE MAC ADRES>
inet addr:<JE IP ADRES> Bcast:<JE BROADCAST ADRES> Mask:<JE SUBNET>
UP BROADCAST NOTRAILERS RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:947960 errors:3 dropped:2631 overruns:0 frame:974
TX packets:960884 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:100
RX bytes:222012465 (211.7 Mb) TX bytes:309118412 (294.7 Mb)
Interrupt:3 Base address:0x300
Zou je moeten helpen ?

[ Voor 15% gewijzigd door G F0rce 1 op 03-04-2004 19:53 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• microfreak
ja srry hoor... bij mij is mijn subnet 255.255.255.0 dat is eigenlijk toch bij je 2de netwerkkaart, als je een netwerk instelt? daarom twijfelde ik met alles zo een beetje... :/ Ik ga nu op windows en is proberen of het lukt... --> het lukt niet... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door microfreak op 12-04-2004 19:42 ]

• microfreak
Ja ik had dus het internet d8 ik opgelost, maar blijkbaar niet... zal alles nog is goed uit leggen:

Ik heb 2 verschillende pc's met verschillende providers (telenet en coditel). Op allebei staat er linux fedora core 1 met internet dat gaat en windows xp met internet dat gaat/ging.(dual boot)

Ik heb een script geinstalleerd in windows (bij allebei de computers) dat als windows afsluit het ip vrijgeeft zodat ik als ik naar linux wil zonder problemen op het internet kan. (Bij linux geeft hij het ip vanzelf vrij bij afsluiten)

Maar ik wauw weer van linux naar windows (bij mijn pa met als (onstabiele) provider coditel*) en het internet ging niet meer(geen ip verkregen) dus heb ik een aantal dingen geprobeert: -ipconfig/renew (werkte niet, een fout met dhcp server)
-het programma dat de TCP/IP instellingen reset (winsock xp) (werkte niet)
-in hardware de ethernetkaart verwijderen en de pc opnieuw opstarten en dit werkte 2x maar de 3 de keer kreeg ik weer geen ip (geen internet) en mijn ip instellingen zelf invullen werkte ook niet

Bij mijn ma (telenet) gaat internet op beide os'en perfect...

*coditel: Breedbandverbinding in Brussel (veel slechter als telenet en slechte support)

Als jullie iets niet begrijpen vraag je het maar hé

[ Voor 3% gewijzigd door microfreak op 12-04-2004 19:32 ]

• microfreak
Ik heb coditel gecontacteert en ze hebben van alles zitten doen (heb ze 1 uur aan de lijn gehad) en tenslotte is het opgelost dus dit topic mag gesloten worden.
Pagina: 1