Toon posts:

[9800 pro] drivers willen niet installen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gister een fonkelnieuwe powercolor radeon 9800 pro. geweldige kaart, normaal gezien.
Nu zit ik met een probleempje : ik had de kaart erin gepropt, niet de eerste keer enzo. Daar ligt het niet aan. Ik installeerde gelijk de 4.3 drivers.
Ik wou em ff testen, dus ik start ET eens in 1024x768 alles high. 40 fps, 50 fps,...niet zoals het hoort dus. In quake hangt het spel om de minuut 1 secondje...
Een vriend van me heeft met dezelfde videokaart constant 125 fps in 1280x960 alles high.
Hij gebruikt driver 3.9. Dus die wou ik ook eens proberen, maar nu krijg ik als ik bv de 3.7 of de 3.9 wil installeren een foutmelding:
DirectX9 is niet geinstalleerd, gelieve deze te installeren.
Onzin natuurlijk, directx9.0b is geinstalleerd.
Ik kan na de fout wel verdergaan met installeren, maar na de reboot zijn de drivers niet geinstalleerd.

Ik word een beetje wanhopig hiervan...

amd xp 1800+
epox 8rda
768 mb ddr infineon 333 mhz
powercolor radeon 9800 pro

voorheen zat er een gf 4 TI 4200 in. Ik heb de drivers ervan verwijderd voor ik men radeon erin propte.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

igni

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Ok ik heb de zelfde kaart. Ook succesvol geflashed naar een XT btw. weet je zeker dat je alle drivers goed hebt gerwijderd. probeer even drivercleaner voor nvidia drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op 03 april 2004 @ 17:07:
Ok ik heb de zelfde kaart. Ook succesvol geflashed naar een XT btw. weet je zeker dat je alle drivers goed hebt gerwijderd. probeer even drivercleaner voor nvidia drivers.
Ik heb driver cleaner gedaan, en een twintigtal overbodige nvidia files verwijderd. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost...

igni

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08

UTM

Mischien niet helemaal de fijnste oplossing, maar een format biedt (meestal) uitkomst. Je zou ook de omega drivers eens kunnen proberen (http://www.omegacorner.com)

[ Voor 32% gewijzigd door UTM op 03-04-2004 17:35 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, ik weet dat nvidia drivers de DirectX bestanden aanpassen dus dat je DirectX 9 opnieuw moet installeren!

Maar in sommige gevallen is alleen een windows her-installatie de oplossing....

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar de 3.9 omega versie, maar die is nergens te vinden. enkel op driverheaven, maar die gaat even tegen 1 kb/s, en dan stopt hij helemaal.
heb je misschien een link?

ik had dx9 niet eens geinstalleerd voor de Ati kaart, dus nvidia heeft weinig kans gehad mijn files aan te passen...

igni

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08

UTM

ik ben op zoek naar de 3.9 omega versie, maar die is nergens te vinden. enkel op driverheaven, maar die gaat even tegen 1 kb/s, en dan stopt hij helemaal.
heb je misschien een link?
Neen, heb niet zo 1 2 3 een link. Mischien dat omegacorner.com je wat kan bieden. Google kan mischien ook je beste vriend zijn :)
edit:
Na 4 5 6 wel ;). Kijk hier eens: http://www.techzonez.com/forums/showthread.php?t=7715. Gewoon gezocht op google met "omega drivers based 3.9"

[ Voor 20% gewijzigd door UTM op 03-04-2004 18:01 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Wat soms wil lukken is ook een download-manager als download accelerator gebruiken (zoek op www.downloads.com naar "dap" of "getright")

Ikzelf was het ook een tijdje zat om telkens time-outs te krijgen en inderdaad die 1kb/s.

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 03 april 2004 @ 17:58:
[...]

Neen, heb niet zo 1 2 3 een link. Mischien dat omegacorner.com je wat kan bieden. Google kan mischien ook je beste vriend zijn :)
edit:
Na 4 5 6 wel ;). Kijk hier eens: http://www.techzonez.com/forums/showthread.php?t=7715. Gewoon gezocht op google met "omega drivers based 3.9"
kijk eens naar de link...juistem driverheaven...

igni

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:24
Her-installeer directx eens. Misschien wil dat werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Erick81 schreef op 04 april 2004 @ 02:59:
Her-installeer directx eens. Misschien wil dat werken :)
Al meer dan eens gedaan, als het dat was had ik geen topic aangemaakt...

igni

Verwijderd

Topicstarter
format heeft het opgelost, deze kan dicht.

igni
Pagina: 1