Ik schaam me echt dood om deze vraag te stellen, maar aangezien ik al de hele dag bezig ben naja.. Ik ben bezig met een cookie login systeem, maar na het continu mislukken ben ik overnieuw begonnen, maar dit stomme stukje code werkt al niet 
Login.html
Login.php
Het probleem is dat als ik bij allebei de velden iets invul, of alleen de het veld pass hij al login succesvol zegt.
Vul ik maar het veld user in dan krijg ik de eerste echo. MAAR ook de tweede echo. Terwijl hij de tweede echo naar mijn idee pas na de sqlquery moet laten zien.
De user en pass geeft ie goed door . 'member_name' en 'member_pass' heb ik gechecked en dubbel gechecked of de velden wel bestaan in db.
Er is iets met de query maar ik kan er met m'n kop niet bij
Login.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <html><head><title></title></head><body> <form name="inloggen" method="post" action="login.php?login=test"> <input name="user" type="text"><br> <input name="pass" type="text"><br> <input type="submit" name="submit" value="Inloggen"> </form> </body> </html> |
Login.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <? if($login == 'test') { require("connect.php"); if ($username == "" && $pass == "") { echo "U bent uw gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten"; } else { $query = mysql_query("SELECT * FROM member WHERE member_name = '$user' AND member_pass = '$pass'") or die (mysql_error()); } if (!$query) { echo "De ingevoerde gebruiker/wachtwoord combinatie is niet juist"; } else { echo "Login Succesvol"; } } ?> <? echo $user; echo $pass; ?> |
Het probleem is dat als ik bij allebei de velden iets invul, of alleen de het veld pass hij al login succesvol zegt.
Vul ik maar het veld user in dan krijg ik de eerste echo. MAAR ook de tweede echo. Terwijl hij de tweede echo naar mijn idee pas na de sqlquery moet laten zien.
De user en pass geeft ie goed door . 'member_name' en 'member_pass' heb ik gechecked en dubbel gechecked of de velden wel bestaan in db.
Er is iets met de query maar ik kan er met m'n kop niet bij
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 17:02 ]