Powermail, iemand ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-02 17:13

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment draai ik Qmail ism Vpopmail, supercombinatie.

Alleen is het moeilijk om hier zelf een admin-panel voor te maken.
QMail admin is natuurlijk mooi en VQadmin ook, maar zelf iets maken met php om in te bouwen in je eigen admin panel is nog leuker.

Ik heb nu PowerDNS al draaien en kwam op hun site PowerMail tegen.

Het ziet er erg basic uit, volgens mij leest PowerMail alles uit 1 tabel (Ja, ik wil MySQL backend)

Linkje naar PowerMail: http://www.powerdns.com/products/powermail/index.php

Ik heb zelf wat voordelen van Qmail op een rij gezet:
- Stabiel
- Snel
- Veel functies (Autorespond, quota's, vpopmail)
- Veilig?

Bij PowerMail kon ik zo niet vinden over hoe en wat precies ondersteund wordt en elke functies er zijn.

In de search vond ik niet echt een relevant topic qua PowerMail, dus vandaar dit topic.

Wie heeft wat informatie voor me?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Hmm ik heb powermail dan nog wel nooit gebruikt, maar ik zou wel oppassen met dit soort software keuzes. Dit omdat PowerMail denk ik nog niet al te veel gebruikt word (ik hoor er weinig over) en het daarom misschien moeilijker is het samen te laten werken met andere software (denk aan Amavis en dat soort dingen).

Dan iets anders, waarom is het moeilijk om voor qmail zelf een web-based admin te maken? Ik gebruik QMail niet. Ik gebruik op het moment Postfix/Courier-IMAP/Amavis, dit draait perfect. Hier zelf een web interface voor maken zal niet al te moeilijk zijn.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hm. Qmail is zo ongeveer de meest secure mailserver die er is. Ik zou inderdaad wat voorzichtig zijn met de onbekendere spelers, zeker ook m.b.t. compatibility.

[ Voor 12% gewijzigd door Sfynx op 04-04-2004 17:29 ]

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Het mooie is dat PowerMail samen werkt met een MySQL database en dat spreekt me wel aan.

QMail is niet echt makkelijk te managen.

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:43
Snow_King schreef op 05 april 2004 @ 00:44:
Het mooie is dat PowerMail samen werkt met een MySQL database en dat spreekt me wel aan.

QMail is niet echt makkelijk te managen.
Wat wil je precies aan kunnen passen? Naar mijn mening kun je qmailadmin al erg veel. vqadmin voegt daar nóg meer aan toe. Je kan overigens ook je eigen styles (templates) gebruiken onder qmailadmin.

En als je gewoon bij qmail wilt blijven, bekijk eens de MySQL-mogelijkheden van vpopmail.

zeroxcool.net - curity.eu

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik heb een eigen admin panel gemaakt ism met ProFTPD en wil hier ook de e-mail in integreren.
Qmail admin is naar mijn mening niet makkelijk te modden.

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 14:43
Snow_King schreef op 05 april 2004 @ 10:38:
Ik heb een eigen admin panel gemaakt ism met ProFTPD en wil hier ook de e-mail in integreren.
Qmail admin is naar mijn mening niet makkelijk te modden.
En als je gewoon bij qmail wilt blijven, bekijk eens de MySQL-mogelijkheden van vpopmail.

zeroxcool.net - curity.eu

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
Postfix ondersteunt iig ook wel het opslaan van mail in een database, als ik tenminste de Postfix documentatie-pagina zo eens bekijk.

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

Scharnout

Meuk

Wilke schreef op 05 april 2004 @ 12:28:
Postfix ondersteunt iig ook wel het opslaan van mail in een database, als ik tenminste de Postfix documentatie-pagina zo eens bekijk.
Volgens mij niet hoor. Een combinatie courier-imap/postfix die ik gebruik, kan je ook managen met MySQL, maar opslaan in een database heeft volgens mij niets met Postfix (SMTP-server) te maken. Courier kan dus ook prima met MySQL werken.

And Bob's your uncle ...

Pagina: 1