kabel chello en een wireless router

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nadat ik veel posts doorgekeken heb, ben ik er nog niet uit.
Ik heb net deze smc router gekocht
http://silverapp1.mycom.n...uctID=52273&productType=1
Maar het netwerk werkt wel alleen het internet niet. Nu heb ik de kabel weer in mijn oude netwerkkaart aangesloten en heb het mac adres ervan opgezocht door middel van wat oudere posts waarin 2 manieren stonden, namelijk:
abp -p in de dos box en ipconfig /all, nu geven deze 2 manieren ook 2 verschillende adressen. Ik heb beide mac adressen geprobeerd in te voeren, maar ik heb nog steeds geen internet via de router.
Ook heb ik zowel bij de router als het kabelmodem de stekker er even uitgehaald en weer ingestopt.

Hopelijk is het iets kleins dat ik over het hoofd zie, want ik word helemaal gek van dit ding ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 08:30
Ik heb ook een SCM 7004VBR, en deze plugte ik aan me chello kabel, me netwerkkabel er in en surfen maar. Staat je MAC adres niet met een stikkertje op je modem :? Anders gewoon niet mac-adres registreren bij chello, dan moet het zeker doen.

• StephaN900
  • Niet online
Volgens mij ligt het er een beetje aan waar je zit, want in sommige plaatsen heb je geen mac adres nodig (volgens de posts die ik gelezen heb).
Helaas werkt hij bij mij niet zo plug & play zeg maar :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Heb je de MAC-registreer pagina van Chello bezocht?

Zie overigens ook: FAQ Network Troubleshooting

Verwijderd

Mijn Chello lijn lag er uit tussen 15:00 en ~17:30 hier in Almere. Misschien had je er ook last van?

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 18:22
Ligt er ook aan wat voor modem je hebt. Hoe wil je dit precies doen.. wil je de wirelessrouter direct op het modem zetten, of met een hub/switch ervoor nog?

• StephaN900
  • Niet online
Sorry voor mijn late reactie, ik ben net terug, maar ik wil de router dus direct op het modem aansluiten, eigenlijk op onderstaande manier:

kabelmodem
I
Router
I I
3xutp pc 1xwireless pc

• StephaN900
  • Niet online
Het is uiteindelijk gelukt, door het mac adres te clonen en daarna de stekkers van zowel het modem als de router er een nact lang uit te laten.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden ;)
Pagina: 1