[debian imap] meerdere mensen in 1 mailbox

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik kreeg van een van mijn klanten de vraag of het mogelijk is om met meerdere mensen 1 mailbox te hebben.
Er staat nu een debian server die de mail doet (postfix,uw-imapd) en iedereen heeft zijn eigen account. Nu willen ze dat er een account is (info@domein) die ze allemaal op hun PC hebben, zodat ze met zijn alle de meuk voor dat adres weg kunnen werken. Nu moet 1 iemand dat doen en die wordt er ziek van :o
Dus concurrent reads/writes op een mailbox. Volgens mij is dat niet mogelijk?

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

In de mailclient (outlook) kun je iedereen toch toegang geven tot mail@domein het is immers imap :?
Moelijker is het om bij te houden wie wat doet en wanneer en daarna maar ook daar zijn wel oplossingen voor te bedenken.

Edit:
Grom gebruikt courier en ken uw-imap niet, iets te simpel gedacht dus, zie hieronder.

[ Voor 18% gewijzigd door Grom op 03-04-2004 17:42 ]

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:12
Met uw-imap is dat onmogelijk omdat er maar 1 concurrent connection/user mogelijk is. Als ik bijv outlook open heb staan en inlog op squirrel, wordt outlook eruit geschopt met een foutmelding.

Wat je wel kan proberen is een shared mailbox. (vanaf elke user symlinken naar de mbox-file of Maildir voor de user info@)

Als uw hier niet mee overweg kan, moet je uitwijken naar courier.

BTW, met google was je hier best achter gekomen:
[google=uw-imap shared folder]:

http://www.flatmtn.com/computer/Linux-Imap-UW.html#ImapUW-11

[ Voor 52% gewijzigd door Jelmer op 03-04-2004 17:37 ]