Toon posts:

linksys wrt54G+win2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb nu al een aantal weken een goed lopende router. het enige waar hij niet goed werkt is met mijn 2003 server. heb inmiddels al de firmware geupdate geen verandering. ook heb ik al verschillende netwerk kaarten en kabels gebruikt maar daar zou niet aan moeten liggen laptjes branden mooi groen geen botsingen. het enige wat er is, is dus geen verbinding. kan dus niet van de server of van een andere systeem pingen naar of vanaf de server.

Linksys zegt dat ze het niet ondersteunen maar wel nieuwschierig zijn naar het verloop. Het vage is dus dat het wel allemal werkt met XP en ander systemen. is er een ander protocol waarmee win2003 werkt.

is er iemand die dit ook heeft mee gemaakt en opgelost ?

Plz antwoord ?

Verwijderd

Windows2003 heeft precies dezelfde tcp/ip ondersteuning als welk OS dan ook, weet je zeker dat je de ipadressen/subnetmaskers etc goed ingesteld hebt? En dat je router niet toevallig zo ingesteld staat dat ie alleen bepaalde macadressen toelaat?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nergens in de routen iets kunnen vinden dat een mac adres zou tegen moeten houden

heb ook dhcp eraf gehaald kijken of dat het was maar leverde niks op

Verwijderd

Vreemd. Ik draai ook een Linksys WRT54G. Ik had eerst wat problemen omdat in een van mijn systemen een B kaartje zat terwijl de router op 'G only' ingesteld stond... dit is echter zo te fixen via het management proggie. Misschien hebt gij last van iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar de server is niet draadloos. heeft het er dan wel mee te maken want ik heb de router ook alleen G ingesteld voor draadloos.

Verwijderd

Dat moet niets uitmaken. Ik heb 1 computer via een draadje aan de router hangen, en twee draadloos, terwijl de instellingen gewoon op G only staan. Daar ligt het dus niet aan.

Verwijderd

staat je server op auto IP verkrijgen? 8)7 is je NIC niet gaar?
Pagina: 1