Windows movie maker clips opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 12:53
Met windows movie maker ben ik bezig om van mijn digitale camera clips op te slaan. Het programma zorgt zelf voor de verschillende clips zodat je het in dit programma perfect achter elkaar kan zetten. De clips zijn makkelijk te bewerken en spelen goed af.
Maar hoe kan ik nu die losse clips als losse bestandjes opslaan waarmee ik ook nog eens geen afbraak van mijn kwaliteit heb.

Hoe kan het trouwens, dat dit programma dus na het capturen heel makkelijk deze filmpjes van goede kwaliteit kan afspelen, maar als ik het filpje ga uitvoeren in welk formaat dan ook, dat ik dan schokkerig beeld krijg, slechte kwaliteit of een bestand van 2 gieg. Dit bestand van 2 gieg is dat in zogenaamde DV kwaliteit maar omdat het een filmpje van 8 min bedraagd kan mijn comp (p4 2.6) het niet eens aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Vjenne op 03-04-2004 16:30 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 04:17
Die beelden schokken omdat het formaat wat jij gebruikt heel groot is.
Een bestand van 2 gig en maar een paar minuten lang betekend voor je harde
schijf behoorlijk overwerken. Wat je hier namelijk hebt is een 'ruwe avi'.

Tip : Zet dit bestand om naar een kleiner videoformaat, zoals divx, xvid of mpg.

Gebruik hiervoor : Virtual Dub, TMPGenc of Pinnacle Studio 7,8 of 9.

Kijk voor hoe of wat hier -> http://members.home.nl/2frank.kim/divx.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 04-04-2004 02:28 ]

Mijn YouTube Channel

• Vjenne
Ja ok dat snap ik, maar waarom speelt Movia Maker dit bestand dan wel soepel af. hij opent ditzelfde bestand namelijk, en maakt van dit bestand allemaal clips. Dus hoe krijgt dit programma het wel voor elkaar om soepel te spelen?

En weet iemand nog hoe ik dan die clips van dat grote bestand allemaal appart op kan slaan?

• Vjenne
Ok, blijkbaar weet niemand dat, maar weet iemand dan een programma waarmee ik wel makkelijk die clips appart op kan slaan?

Verwijderd

Pinnacle software. http://www.pinnaclesys.com
ze hebben een hele range aan video editing software.
Daar kun je zelfs meer mee.

Om dat schokken tegen te gaan kun je eventueel de buffer vergroten.
Deze programma's laden het complete videobestand in het gehuegen terwijl
mediaplayer ofzo alleen maar de eerste 3 mb buffered en dan pas weer verder gaat.