Toon posts:

[XP]Synchroniseren lukt niet bij enkele bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een aantal client-pc's staan met alleen XP pro. Deze worden aangemeld in een Win2003 Server domein. Elke keer dat de PC's afgesloten worden, wordt de Mijn Documenten directory gesynchroniseerd met de map op de server.

Toch krijg ik regelmatig foutmeldingen dat er bepaalde bestanden (zoals .pst en .dbf) niet offline beschikbaar kunnen worden gemaakt. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke foutmelding krijg je precies?

Verder - kan het zo zijn dat deze file op het moment van afsluiten nog 'in use' zijn?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is gewoon standaard gedrag mbt tot synchroniseren. Synchroniseren moet je zowieso niet door alle cliënts laten doen, alleen door laptops (omdat die ook daadwerkelijk off-line kunnen werken, desktops blijven als het goed is op de zelfde lokatie staan).
De reden dat deze bestanden niet gesynchroniseerd worden is dat ze een erg grote omvang kunnen aannemen (archive.pst bijvoorbeeld). Ik geloof niet dat een laptopgebruiker met een 56k6 verbinding zit te wachten op een synchronisatie van een 2 Gb grote .pst file :(

Geld ook voor .mdb (access)

Als het alleen desktops betreft volstaat alleen "folder redirection", en kun je off-line use dus uitschakelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 03-04-2004 21:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op 03 april 2004 @ 21:40:
Is gewoon standaard gedrag mbt tot synchroniseren. Synchroniseren moet je zowieso niet door alle cliënts laten doen, alleen door laptops (omdat die ook daadwerkelijk off-line kunnen werken, desktops blijven als het goed is op de zelfde lokatie staan).
De reden dat deze bestanden niet gesynchroniseerd worden is dat ze een erg grote omvang kunnen aannemen (archive.pst bijvoorbeeld). Ik geloof niet dat een laptopgebruiker met een 56k6 verbinding zit te wachten op een synchronisatie van een 2 Gb grote .pst file :(

Geld ook voor .mdb (access)

Als het alleen desktops betreft volstaat alleen "folder redirection", en kun je off-line use dus uitschakelen.
Duidelijk! Bedankt! :).

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Zit er niet ergens een optie in het synchroniseren om ook deze "grote" bestanden mee te synchroniseren? Of heeft microsoft het helemaal uitgeschakeld?

Of is het dan in ieder geval mogelijk om de foutmelding uit te schakelen die je telkens krijgt als ie die bestanden niet kan synchroniseren.

[ Voor 35% gewijzigd door noot101 op 06-05-2004 14:32 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 21:58
*.pst bestanden zijn niet te synchroniseren, ik ben ook al een paar keer tegen dit probleem "aangelopen".

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1