Server: Wel shutdown maar geen poweroff

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik heb een server hier liggen. Dit is een Gigabyte GS-RS01 met dual P3 933MHz. Betreft een Via Apollo chipset. VIA Apollo Pro Family AGP Set, North bridge¡GVT82C694x en South Bridge¡GVT82C686A.

Is een AMI bios.

Deze server kan ik wel shutdown geven maar geen poweroff. Dit doe ik dan op de PC zelf of via extern bureaublad. Als de PC afsluit krijg je een scherm "het is nu veilig om u pc uit te zetten". Maar hij zou gewoon uit moeten gaan. Ik was niet van plan om elke keer naar de server te lopen en deze handmatig uit te zetten.

Verder accepteert server helemaal geen shutdown en/of poweroff commando remotely. Op een WOL commando reageert ie wel.

Wat zie ik nou over het hoofd, waardoor kan deze PC niet gewoon poweroff doen?

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Dat komt volgens mij echt door windows. Had toch iets met die ACPI functie te maken? Iig gaat er iets niet goed met je powermanagement in windows...
Probeer eens drivers voor je moederplank te installeren.

Verwijderd

APM (Advanced Power Management) inschakelen in de bios en in windows.

verder kan t zijn dat windows je moederbord niet goed ondersteund, zodat hij dus niet uitgaat ( dat heb ik dus met windows xp + Asus P5A mobo, die wil ook op geen enkele manier zelf uit, tewijl ie dat wel kan ... ).
Superstudent schreef op 03 april 2004 @ 15:23:
Dat komt volgens mij echt door windows. Had toch iets met die ACPI functie te maken?
Klopt, in device manager moet er onder "computer" ook ACPI aangegeven zijn. Als daar wat anders staat heb je ook grote kans dat ie t daarom niet doet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 15:27 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je Win2k draait dan maar...
Je kan dat aanzetten in configscherm>energiebeheer>tabblad APM>Aanvinken van APM

Klaar :)

• JeroenNietDoen
Windows 2003 standard to be exact.

Iets met ACPI vermoede ik al.

Zou die instelling ook verantwoordelijk zijn voor remote poweroff/shutdown commandos?

• JeroenNietDoen
OK in de bios is niks van ACPI en APM terug te vinden. Ja power management zit er in maar niet 1 van de bovengenoemde onderdelen.

In device manager is ook niks terug te vinden van ACPI, wel van Via Power Management.

Ik ga voor de zekerheid even de drivers erop knallen.

Werkt het niet, dan staat er binnenkort een server te koop :D

Verwijderd

Probleem heb ik ook.
Heeft wel altijd goed gewerk, maar na een crash werkte die power-off dus niet meer.
Heb het wel ooit kunnen oplossen, maar dat betekende wel een complete herinstallatie van Windows!!
Dus niet een echt handig alternatief. Ben dus zelf ook nog op zoek naar de nette oplossing zonder heel Windows (XP) opnieuw te installeren.
Er is gewoon toen bij die crash ff ergens een bitje omgevallen ofzo waardoor die power-off niet meer gaat.
Maar waar en hoe op te lossen weet ik ook (nog) niet....
Pagina: 1