Toon posts:

Superweb stuurt onterechte rekeningen

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,
Ik kreeg zojuist een brief van superweb (de allereerste ooit, trouwens) die beweert dat ik nog abbonementsgeld van de periode midden juli 2003 tot midden juli 2004 van intotaal 44,88 euro (incl aanmaningskosten) moet betalen.
Het gekke is nu, dat ik misschien 2 jaar geleden me voor een gratis proefabbo heb aangemeld (toen ik nog geen breedband had) en zowiezo er eigelijk nooit gebruik van heb gemaakt. Tenslotte beginnen ze meteen te dreigen naar de rechter te stappen als ik niet binnen 2 weken betaal....Toevallig kwam ik op een ander forum precies nog iemand tegen die exact hetzelfde heeft
Weet iemand hier meer van? Moet ik dit betalen of afwachten en brieven schrijven?
Deze gang van zaken kan toch gewoon niet...zelfs supernep moet zich aan regels houden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 15:15 ]

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 01:00
Ehhhh als jij hun geen geld verschuldigd bent, dan betaal je toch ook niet? Lijkt me nogal logisch.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:32
Schrijf ze een brief terug waarin je ze dit uitlegd, en laat ze anders maar komen hoor.

Jouw naar de rechter slepen kost duizenden euro's. Das dus niet rendabel

http://axrotterdam.blogspot.nl

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 23:57

w0w

Ik ken ook een iemand die hard genaaid is door Superweb is. Het is idd nogal lame dat ze voor niks geld vragen, maar het is natuurliujk wel winstgevend. 1 op de 10 zal bang worden en die 40 euro betalen, hebben zij toch weer winst. Het is opzich niet erg illegaal van ze, want ze kunnen gewoon zeggen dat het een foutje is in het systeem, dat natuurlijk niet perfect is. :\

Verwijderd

Ja, ik heb precies hetzelfde probleem (van een abonnement dat ingegaan is in juli 2003), dezelfde maand als toen ADSL beschikbaar werd bij ons, en dan neem je natuurlijk geen inbelabonnement meer, toch?

Ik heb ook zo'n zelfde rekening gekregen (met hetzelfde bedrag) en natuurlijk niet betaald. De rekening is ook niet serieus te noemen: Een handtekening in Paint gemaakt, en geen naam van wie die handtekening is (alleen Superweb). Data kloppen niet (brief is gestuurd op 17 februari, en het moet 25 februari al betaald zijn). Veel opmaak fouten (lettertypes door elkaar, zwart-wit logo), anonieme postbus, postcodes die niet kloppen.
Al met al, dat neem je niet serieus... Dus gebeld, gemaild, geen antwoord.

Nu heb ik vandaag een rekening binnengekregen van het "Nederlandse Incasso Dienst Teunissen" waarin zij vriendelijk verzoeken het bedrag + 25 euro incassokosten te betalen.

Ja, hallooo, moet ik nog eens extra betalen voor zo'n stomme rekening.
En als ik vragen had, moest ik maar naar hun bellen (@€0,50p/m). Na 5 minuten geen antwoord, en mailen heb ik ook maar weer gedaan, maar ik verwacht geen antwoord.

De rekening van het incassobureau maar eens nader bekeken, en die zit ook weer vol met fouten. Niet zoveel (op typfouten en spelfouten na) maar één heel belangrijke: Deze brief is niet ondertekend... dus dat kan ik ook weer als onzin beschouwen...

Ik ga morgen contact opnemen met het incassobureau, ik laat wel wat weten.

Verwijderd

Ik heb pcies het zelfde gehad ik moest ook nog geld betalen terwijl ik dat al lang gedaan had !

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie ook: Superweb spook factuur.

Ik zou gewoon niet betalen. Superweb kennende is dit weer een of ander "foutje" in de administratie ofzo. Ik weet nog wel dat ze net failliet gingen nadat iedereen net drie maanden abonnementsgeld betaald had. Oplichters zijn het.

[ Voor 30% gewijzigd door Genghis Khan op 29-04-2004 19:17 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
AvOn is blij dat hij dit keer geen Supernep website online hoeft te zetten ;)...
Maar baald er nog steeds van dat destijds zijn 100 gulden werd afgeschreven om
vervolgens 3 dagen later te horen dat ze surceance van betaling hebben aangevraagd..

Heb je je de afgelopen periode dan niet aangemeld voor een dienst?, in dat geval
zal ik gewoon helemaal niks doen. Zonde van je moeite. Je hebt ze immers toch
niet gevraagd om een dienst te leveren, en een dienst waarvoor niet is gevraagd
hoef je niet te betalen.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 08:42
Hoi ik ben ook een van de mensen die gewoon genaaid word door dat stel van superweb. Moet voor 15 mei € 70,- betalen anders dreigen ze met rechters. Het was een brief van de nederlandse incassodienst. :(
Als ik bel met de helpdesk krijg ik te horen dat ik zo spoedig mogelijk word geholpen terwijl ik al 20 minuten lang aan de telefoon heb gezeten. Kost mij alweer € 10,-
Ik heb ook al een tijdje geleden een e-mail gestuurd naar ze en die zou binnen 24 uur beantwoord worden maar dat is nooit gebeurd.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Verwijderd

Volgens het wetboek (art 7:1 BW) is een koopovereenkomst een verbinding tussen 2 partijen waarbij de ene verplicht wordt om te leveren en de andere verplicht wordt de koopprijs te betalen. Hier heeft geen levering plaats gevonden hier is dus ook geen koopovereenkomst. Dus hebben zij eigenlijk geen poot om op te staan. Zij zullen waarschijnlijk zeggen dat er wel levering heeft plaatsgevonden of iedersgeval dat zij wilde leveren en jij deze levering niet aan nam.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stuur ze een mailtje met het verzoek om het contract te laten zien waar staat dat jij getekent hebt voor de diensten + betaling, verder niks.

Komen ze daarmee en klopt dit: Betalen.
Negeren ze de mail: Negeer alles van hun, kom gewoon tzt naar de rechter ofzo :O.
Kunnen ze niks vinden: Einde verhaal.

Ga alsjeblieft niet die dure 0900 nummers bellen, daarmee stimuleer je alleen maar dit idiote gedrag.

🌞🍃

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

Korakal

Up up up!

Titelfix

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Dit lijkt mij precies weer iets voor Radar.....

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Ik heb ook zo'n rekening gehad in maart ofzo, en daar stond in dat ik ook dat bedrag nog verschuldigd was aan hen. Ik dus naar hen gebeld en toen zei die kerel aan de lijn dat er inderdaad geen gebruik van was gemaakt het afgelopen jaar, en toen had ie ons uit zijn bestanden gehaald en hoefde ik niet meer te betalen.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:19

M-ThijZ

Riding on Rails

Hier hetzelfde verhaal:
Er is geen gebruik gemaakt van de dienst, en de brief mag als ongeldig beschouwd worden.

Ik begon al te lachen toen ik de brief las, en m'n ma helemaal in paniek... >:)

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb superweb een mailtje gestuurd met dit topic en de vraag om een reaktie!.

Ben benieuwd.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 14:28

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Je kan ze misschien ook wel even gratis bellen op 0800-0515? 'k weet niet waar je uitkomt, maar als je maar vaak genoeg belt...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:12

n00bs

Het is weer Zomer!

Gewoon nergeren... laat ze maar die brieven sturen, nergens op reageren. Ik heb dit gehad met Front. En bleef dreigbrieven krijgen en ook van incassobureau. Opzouten! nu alweer een lange tijd na de laatste brief en niets meer gehoord. Als je weet dat je in je recht staat, laat ze maar dan lekker schreeuwen.

Je kan natuurlijk wel even naar ze bellen en het verhaal uitleggen en natuurlijk kan je ook een aangetekende brief sturen (maar dat kost jou alleen maar geld)... ik heb dat overigens wel bij Front gedaan, maar die brief werd niet eens gelezen

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 21:51

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ik krijg ook al drie jaar steeds terugkomende facturen, iedere keer gebeld, iedere keer komen ze na een kwartier tot dezelfde conclusie, ik heb nooi gebruik van de service gemaakt, dus klopt het niet. Iedere keer beloven ze er wat aan te doen, maar ieder jaar weer krijg ik nieuwe facturen

alleen krijg ik ze van Tiscali, hebben die niet een berg klanten van superweb overgenomen, want ik heb me ook ooit eens voor een proefabbonement ingeschreven van superweb. (wat ik BTW nooit heb mogen ontvangen)

Meh!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Hier nog een gedupeerde. Ik heb ze een e-mail gestuurd met de vraag of ze mij een kopie van het contract konden sturen. Geen reactie. Op deze manier kan ik dus niet nagaan of het bedrag dat zij mij willen laten betalen, wel gerechtigd is.

De enige manier waarop je ze kunt contacteren is via e-mail (waarop ze gewoonweg niet reageren) en per telefoon. Ik heb inmiddels een brief van het incassobedrijf ontvangen waarin staat dat ik 70,88 moet overmaken. Erg slordige brief want er staan een aantal fouten in. Zo "sommeren" ze mij om het bedrag telefonisch (????) over te maken. Ook staat er dat het telefoonnummer 0,50 ct per minuut kost. Dat zou dus 30 ct per uur zijn terwijl het tarief 50 ct per minuut dient te zijn. Slordige fouten voor een incassobedrijf.

Een tip: Val niet voor deze louche trucjes en laat je niet bang maken door zo'n incassobedrijf.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

SAiKO schreef op 01 mei 2004 @ 16:15:
Hier nog een gedupeerde. Ik heb ze een e-mail gestuurd met de vraag of ze mij een kopie van het contract konden sturen. Geen reactie. Op deze manier kan ik dus niet nagaan of het bedrag dat zij mij willen laten betalen, wel gerechtigd is.

De enige manier waarop je ze kunt contacteren is via e-mail (waarop ze gewoonweg niet reageren) en per telefoon. Ik heb inmiddels een brief van het incassobedrijf ontvangen waarin staat dat ik 70,88 moet overmaken. Erg slordige brief want er staan een aantal fouten in. Zo "sommeren" ze mij om het bedrag telefonisch (????) over te maken. Ook staat er dat het telefoonnummer 0,50 ct per minuut kost. Dat zou dus 30 ct per uur zijn terwijl het tarief 50 ct per minuut dient te zijn. Slordige fouten voor een incassobedrijf.

Een tip: Val niet voor deze louche trucjes en laat je niet bang maken door zo'n incassobedrijf.
En natuurlijk NIET ONDERTEKENT!

Een niet ondertekende brief van een incasso bureau????? "do I smell rat?"

There is no place like ::1

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
allemaal niks betalen, totdat de bovengenoemde zaken duidelijk zijn, of anders een consumenten organisatie bellen/mailen!
Het komt bij mij over als oplichterspraktijken!
ook niet bellen naar ht incassobureau, dat kost je geld!!
wacht maar lekker af op de zogenoemde rechtszaak!! :+

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

nee, niemand heeft een ondertekende brief. Ik heb op het forum van Tros Radar (http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=15731) gekeken en daar staat een topic over superweb. Conclussie: curator is cash aan het innen van ex-klanten van superweb.

Volgens mijn advocaat hebben ze geen poot om op te staan en moet ik de rekening niet betalen. Ik raad jullie dan ook nogmaals hetzelfde aan.

Nog wat info:
Superweb.nl staat geregistreerd op netoutnet.nl, netoutnet.nl staat als Marvic Properties geregistreerd uit, jawel, Giessen.

Domeinnaam netoutnet.nl (volgend domein)
Status actief

Registrant Marvic Properties B.V.
Ambachtstraat 9
4283 JD GIESSEN
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR nee
Administratief contact M Eier
+31 (0)009009204
postmaster@superweb.nl

Domeinnaam superweb.nl (eerste domein)
Status actief

Registrant Net Out Net B.V.
Ambachtstraat 9
4283 JD GIESSEN
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact C.Th. van Beek
+31 (0)900920400
corne@netoutnet.nl

Dus het lijkt me dat we deze leuke briefjes van Corne van Beek uit Giessen krijgen. Dat is hetzelfde mannetje van superweb die al vaker de boel belazerde:
Superweb misleidt met slogan over snel internet
door Yvette Benningshof

Internetprovider Superweb claimt een goedkoop alternatief te hebben voor de snelle internetverbinding adsl. Het bedrijf beweert tot 5 keer sneller internet via de telefoonlijn te kunnen aanbieden. In werkelijkheid biedt de provider alleen de mogelijkheid om internetpagina's sneller te laden.

Het bedrijf baseert zijn slogan op het gebruik van een compressie-techniek en server-software zodat webpagina's sneller op het beeldscherm verschijnen. Om de pagina 'lichter' te maken zijn de foto's van minder scherpe kwaliteit. Met een gewone 56k-modem is het dan mogelijk om sneller te surfen en te e-mailen.

Dit geldt niet voor het downloaden en uitwisselen van muziek, het beluisteren van audio of het versturen van ftp-bestanden. Superweb is 'gratis', maar biedt ook abonnementen tot zo'n 3 euro per maand. ,,We willen niet meedoen met de kaalslag van de adsl-aanbieders waar de klanten door de prijzen misleidt worden'', zegt Corné van Beek van Superweb. ,,Over onze slogan kun je twisten, maar in feite komt het er toch op neer dat je tot 5 keer sneller kunt surfen en dat is toch leuk als je geen adsl hebt.''

Concurrenten zoals internetprovider Zonnet zijn niet onder de indruk. ,,Dit lijkt mij een goede pr-stunt'', zegt Gert Post van Zon. ,,Vijf keer zo snel als wat? We hebben geen speciale compressie-technieken, maar wel adsl.'' Ook Edith Mastenbroek van XS4all heeft bedenkingen. ,,Het typische van een adsl-verbinding is voor een vast bedrag onbeperkt internetten. Dat is hier niet het geval'', aldus Mastenbroek. ,,Die compressie-techniek hebben de meeste providers wel in huis. De server is zo ingericht dat als een klant vaak dezelfde site bezoekt, het laden van de pagina sneller gaat. Dat het bedrijf een alternatief biedt voor adsl, gaat te ver.''

Superweb is geen nieuweling in de internetwereld. Het bedrijf was in 1999 de eerste provider dat internet voor een vast bedrag - toen 35 gulden - per maand aanbood, zonder extra telefoontikken. De belangstelling destijds was groot, waardoor het aantal lijnen overbezet raakte. Begin 2000 riep de Consumentenbond op om Superweb te mijden, omdat het wel abonnementsgeld in de maar geen internettoegang bood. Het bedrijf ging failliet. Daarna probeerde de oprichters het met een betaalde muzieksite, maar ook die bestaat niet meer. Nu gaat Superweb in 'snel internet'.
Telefoonnummer dat erbij staat is hetzelfde 0900 nummer dat bij het incassobedrijf in de brief staat.

Meneer Beek heeft trouwens ook nog www.beek.nl:

Domeinnaam beek.nl (volgend domein)
Status actief

Registrant van Beek Computerdiensten
Ambachtstraat 9
4283 JD GIESSEN
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR nee
Administratief contact C. van Beek
+31 (0)416690069
postmaster@beek.nl

Misschien dat we hem hier wel op kunnen bereiken?
Van Beek Computerdiensten * Maasdijk 51 * 4261 AD Wijk en Aalburg
Tel: 0416 - 690 069 * Fax: 0416 - 690 888 * Mobiel: 06 - 53 187 031 * E-mail: info@beek.nl
of natuurlijk corne@beek.nl

[ Voor 84% gewijzigd door SAiKO op 01-05-2004 16:38 . Reden: toevoeging ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
Ghehe, ze zijn tegenwoordig dus weer lekker bezig!
Steeds meer lees je dr over en bij oplichting op tv hadden ze het er ook al over!(met tijdschriften ofzo)

Ik kreeg pas nog een mailtje van freerider(waar ik host) en die hebben mij gemeld dat er een bedrijf is dat ook allemaal facturen stuurt en deze shit.

1 tip:
Zet een papier versnipperaar onder je brievenbus!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 08:42
Hoi ik ben net nog naar een rechtswinkel geweest en de mensen daar zeiden ook dat we er maar eens een zaak van moeten maken bij radar of dat soort programma's. Ook zei zoeken nog verder op het internet voor mij om dingen over superweb te weten te komen. We moeten ons met zijn alles samen spannen tegen superweb! Ik ben bereid naar de studio te komen bij radar of zoiets dergelijks.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Verwijderd

kunnen we natuurlijk niet allemaal zien :P

anyway ik heb ook zon brief gehad voor 30 euro dus ofzo, maar zoals ik uit dit topic snap bestaat superweb niet meer en is dit gewoon bullshit/oplichterij?

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Ik zou die brief gewoon heel goed versnipperen :)

Laat hun dan eerst maar eens bewijzen dat je die brief gehad hebt.

Aangetekend kost teveel geld voor zon stelletje oplichters.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Pagina: 1