nee, niemand heeft een ondertekende brief. Ik heb op het forum van Tros Radar (
http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=15731) gekeken en daar staat een topic over superweb. Conclussie: curator is cash aan het innen van ex-klanten van superweb.
Volgens mijn advocaat hebben ze geen poot om op te staan en moet ik de rekening niet betalen. Ik raad jullie dan ook nogmaals hetzelfde aan.
Nog wat info:
Superweb.nl staat geregistreerd op netoutnet.nl, netoutnet.nl staat als Marvic Properties geregistreerd uit, jawel, Giessen.
Domeinnaam netoutnet.nl (volgend domein)
Status actief
Registrant Marvic Properties B.V.
Ambachtstraat 9
4283 JD GIESSEN
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR nee
Administratief contact M Eier
+31 (0)009009204
postmaster@superweb.nl
Domeinnaam superweb.nl (eerste domein)
Status actief
Registrant Net Out Net B.V.
Ambachtstraat 9
4283 JD GIESSEN
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact C.Th. van Beek
+31 (0)900920400
corne@netoutnet.nl
Dus het lijkt me dat we deze leuke briefjes van
Corne van Beek uit Giessen krijgen. Dat is hetzelfde mannetje van superweb die al vaker de boel belazerde:
Superweb misleidt met slogan over snel internet
door Yvette Benningshof
Internetprovider Superweb claimt een goedkoop alternatief te hebben voor de snelle internetverbinding adsl. Het bedrijf beweert tot 5 keer sneller internet via de telefoonlijn te kunnen aanbieden. In werkelijkheid biedt de provider alleen de mogelijkheid om internetpagina's sneller te laden.
Het bedrijf baseert zijn slogan op het gebruik van een compressie-techniek en server-software zodat webpagina's sneller op het beeldscherm verschijnen. Om de pagina 'lichter' te maken zijn de foto's van minder scherpe kwaliteit. Met een gewone 56k-modem is het dan mogelijk om sneller te surfen en te e-mailen.
Dit geldt niet voor het downloaden en uitwisselen van muziek, het beluisteren van audio of het versturen van ftp-bestanden. Superweb is 'gratis', maar biedt ook abonnementen tot zo'n 3 euro per maand. ,,We willen niet meedoen met de kaalslag van de adsl-aanbieders waar de klanten door de prijzen misleidt worden'', zegt Corné van Beek van Superweb. ,,Over onze slogan kun je twisten, maar in feite komt het er toch op neer dat je tot 5 keer sneller kunt surfen en dat is toch leuk als je geen adsl hebt.''
Concurrenten zoals internetprovider Zonnet zijn niet onder de indruk. ,,Dit lijkt mij een goede pr-stunt'', zegt Gert Post van Zon. ,,Vijf keer zo snel als wat? We hebben geen speciale compressie-technieken, maar wel adsl.'' Ook Edith Mastenbroek van XS4all heeft bedenkingen. ,,Het typische van een adsl-verbinding is voor een vast bedrag onbeperkt internetten. Dat is hier niet het geval'', aldus Mastenbroek. ,,Die compressie-techniek hebben de meeste providers wel in huis. De server is zo ingericht dat als een klant vaak dezelfde site bezoekt, het laden van de pagina sneller gaat. Dat het bedrijf een alternatief biedt voor adsl, gaat te ver.''
Superweb is geen nieuweling in de internetwereld. Het bedrijf was in 1999 de eerste provider dat internet voor een vast bedrag - toen 35 gulden - per maand aanbood, zonder extra telefoontikken. De belangstelling destijds was groot, waardoor het aantal lijnen overbezet raakte. Begin 2000 riep de Consumentenbond op om Superweb te mijden, omdat het wel abonnementsgeld in de maar geen internettoegang bood. Het bedrijf ging failliet. Daarna probeerde de oprichters het met een betaalde muzieksite, maar ook die bestaat niet meer. Nu gaat Superweb in 'snel internet'.
Telefoonnummer dat erbij staat is hetzelfde 0900 nummer dat bij het incassobedrijf in de brief staat.
Meneer Beek heeft trouwens ook nog
www.beek.nl:
Domeinnaam beek.nl (volgend domein)
Status actief
Registrant van Beek Computerdiensten
Ambachtstraat 9
4283 JD GIESSEN
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR nee
Administratief contact C. van Beek
+31 (0)416690069
postmaster@beek.nl
Misschien dat we hem hier wel op kunnen bereiken?
Van Beek Computerdiensten * Maasdijk 51 * 4261 AD Wijk en Aalburg
Tel: 0416 - 690 069 * Fax: 0416 - 690 888 * Mobiel: 06 - 53 187 031 * E-mail: info@beek.nl
of natuurlijk corne@beek.nl
[
Voor 84% gewijzigd door
SAiKO op 01-05-2004 16:38
. Reden: toevoeging ]