Toon posts:

[Vraag] TVKaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe TVkaart, de RADEON 9800 XT. Als ik mijn TV-out wil proberen met een S-Video kabel dan krijg ik het volgende probleem.

Afbeeldingslocatie: http://www.icewebdesign.nl/beeld.jpg

Ik weet zeker dat de kabels goed zijn aangezizn ze op een andere computer wel werken. Ook heb ik de nieuwste drivers van de kaart geinstalleerd. Maar hij blijft maar aangeven bij de weergaven opties dat ik geen tv kan kiezen. Dat de verbinding dus niet goed is. Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen? Ook als ik probleem oplossen doe en dan de force optie probeer lukt het niet. In de buurt van de tv, kabels of computer heb ik geen storende voorwerpen staan zoals antenne etc...

Kan dit komen doordat de tvout kapot is van onze kaart?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd om alleen de tv aan te sluiten op je kaart. Dus monitor enzo afgekoppeld, zodat die verplicht de tv moet gebruiken?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

[zeurmodus]
ehhh, radeon 9800XT is geen tv-kaart maar een vga-kaart met tv-out
[/zeurmodus]

ontopic:
Al geprobeerd tv aan te sluiten en dan pc pas aan te zetten?

al andere tv geprobeerd?

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

De tv ondersteind gewoon het signaal wat uit je tv-out komt niet, staat ook in de FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat hij de opstartprocedure wel laat zien, totdat we het windows XP inlogscherm krijgen. Dan krij gik dus die strepen te zien...

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

probeer eens lagere resolutie en refresh rate.

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niets, het vreemde is dat als ik de ATI drivers eraf haal dat hij wel beeld geeft en als ik ze erop zet dan niet meer.

EDIT:
Als ik de refresh lager zet dan blijft hij het nog steeds niet doen en ook een lagere resolutie niet.

Maar het is echt heel vreemd dat als ik de drivers eraf haal dat hij het dan wel doet. Ik heb zon gevoel dat het komt door het volgende maar hoe los ik dit op.
Bij eigenschappen van beeldscherm en dan instellingen zie ik 2 beeldschermen staan:
- Plug en Play-monitor op RADEON 9800 XT (AGP)
- Standaardbeeldscherm op RADEON 9800 XT secondary (PCI)

Hij staat standaard ingesteld op Plug en Play monitor en als ik hem instel op standaardbeeldscherm dan mis ik bij tabblad geavanceerd de ATI tabbladen. Dus ik neem aan dat hij op Plug en Play moet staan. Maar elke keer als ik naar weergavens ga dan kan ik TV niet kiezen als optie. Wat is er dus mis met de drivers :'(

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden, blijkt dat de ATI drivers van hun site mijn videokaart als een XT installeeren terwijl ik een XXL heb. Daar lag het dus aan nu heb ik de oude drivers geinstalleerd end at werkt perfect. Maar toch vreemd dat die nieuwe drivers dat doen :S...
Pagina: 1