En als je rechstreeks je computer op de Speedtouch aansluit?
DIe laptop kan niet rechtstreeks want geen lanpoort. Het zit volgens mij ergens in het feit dat die accespoint zelf een IPadress heeft en de laptop ook. Die draait overigens W98se. Maar ik heb ook andere PC's onder w98se met een kabel aan het lan hangen en daarmee kan ik wel internettenXiminez schreef op 03 april 2004 @ 14:59:
En als je rechstreeks je computer op de Speedtouch aansluit?
Voor alle duidelijkheid:
Speedtouch > Sweex Lanswitch > 3 PC's met W98se met kabel eraan en één conceptronics C54APT WLAN accespoint met daarachter Sweex PCMCIA kaartje in een Toshiba Tecra 8100 onder w 98 se.
Speedtouch > Sweex Lanswitch > 3 PC's met W98se met kabel eraan en één conceptronics C54APT WLAN accespoint met daarachter Sweex PCMCIA kaartje in een Toshiba Tecra 8100 onder w 98 se.
Het IP adres van het AP maakt niets uit.
Als ik het goed begrijp werkt het via je LAN PC's wel maar via je WIFI niet.
Gebruik je de DHCP server van het AP of gebruik je statische adressen.
Je laptop moet een IP adres krijgen wat in hetzelfde segment zit als je op het LAN aangesloten PC's.
Wat bedoel je met "wel draadloos netwerk toegang". Is dat tot je AP of tot je Speedtouch?
Controleer of je DNS en gateway adressen gelijk zijn met die van je LAN PC's.
Als ik het goed begrijp werkt het via je LAN PC's wel maar via je WIFI niet.
Gebruik je de DHCP server van het AP of gebruik je statische adressen.
Je laptop moet een IP adres krijgen wat in hetzelfde segment zit als je op het LAN aangesloten PC's.
Wat bedoel je met "wel draadloos netwerk toegang". Is dat tot je AP of tot je Speedtouch?
Controleer of je DNS en gateway adressen gelijk zijn met die van je LAN PC's.
DNS en gateway staan uit!!!!
Dan werkt er niets.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Controleer het DNS adres en gateway adres welke je LAN PC en je laptop op dit moment heeft.
In WIN98 is dat het commando winipcfg
Dan werkt er niets.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Controleer het DNS adres en gateway adres welke je LAN PC en je laptop op dit moment heeft.
In WIN98 is dat het commando winipcfg
Ik heb wel een IP-adres opgegeven anders doet hij helemaal niets. Bij de bekabelde PC staat de IP automatisch. Ik kom dus tot en met de speedtouch, maar niet verder. Ik kan ook alle andere netwerkcomputers benaderen. Dus het draadloze deel werkt op zich
En hoe heb je gecontroleerd of je internet verbinding werkt, met een ping op een extern IP adres of via een DNS naam.
dus bijv. ping 213.239.154.35
in plaats van ping www.tweakers.net
Dan weet je of je gateway of DNS niet goed staat.
dus bijv. ping 213.239.154.35
in plaats van ping www.tweakers.net
Dan weet je of je gateway of DNS niet goed staat.
Verwijderd
voor je gateway moet je het ip van je modem invullen. Dns servers moet je zelf ergens hebben staan.Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 15:15:
DNS en gateway staan uit (ook bij de bekabelde) Welke DNS en gateway zou ik moeten invullen ?
Als je een IP adres via DHCP van je modem krijgt staat het DNS en gateway automatisch goed.
Dat hoef je niet zelf in te vullen
Dat hoef je niet zelf in te vullen
Van de PPP-adapter staan IP adres en subnetmasker op 0.0.0.0
en is er geen standaardgateway ingesteld
Van de ethernetkaart (vast staat de standaardgateway op 10.0.0.138
en de Wlan kaart heeft GEEN standaardgateway. Hoe stel ik die in en op wat ?
Duidelijk geval van geen gateway/verkeerd adres ingevuld hebben.
Moet je nog steeds mijn vraag beantwoorden of je DHCP van je AP aan hebt staan wat er naar alle waarschijnlijkheid uitziet.
Je LAN PC's krijgen via de DHCP server van de Speedtouch alle IP gegevens terwijl je laptop deze ogenschijnlijk van je AP krijgt.
Dus DHCP op het AP uitzetten of je laptop een vast adres (in hetzelfde subnet maar buiten de DHCP reeks van je Speedtouch) geven met dezelfde gateway en DNS adres van je LAN PC's
Je LAN PC's krijgen via de DHCP server van de Speedtouch alle IP gegevens terwijl je laptop deze ogenschijnlijk van je AP krijgt.
Dus DHCP op het AP uitzetten of je laptop een vast adres (in hetzelfde subnet maar buiten de DHCP reeks van je Speedtouch) geven met dezelfde gateway en DNS adres van je LAN PC's
Verwijderd
lees nou wat de mensen zeggen.Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 15:25:
Van de PPP-adapter staan IP adres en subnetmasker op 0.0.0.0
Vul gewoon precies hetzelfde in als bij je 'vaste' verbindingen.
Dus 10.0.0.138 voor gateway, en bijv. 194.109.9.99 als dns server, op de wlan kaart van je laptop.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 15:34 ]
Die hoef je ook niet in te voeren omdat de DHCP server van de Speedtouch daarin voorziet.Superstudent schreef op 03 april 2004 @ 15:31:
Duidelijk geval van geen gateway/verkeerd adres ingevuld hebben.
AP heeft geen DHCP server (dacht ik) en zou moet doorgeven wattie van de SPeedtouch krijgt. Ik heb nu als default GAteway het IPadres van de speedtouch
Hellupnie.
Hellupnie.
als ik es geen internet verbinding heb en wel wlan, dan toets ik het ip nummer van de router in en kom dan via het inlogscherm in de eigenschappen van de router en klik vervolgens direct op saven en dan heb ik weer internet.
werkt elke keer weer (1 a 2 keer per 2 weken)
werkt elke keer weer (1 a 2 keer per 2 weken)
Overigens staat de AP op Get IP from "Manual" Ik heb dat geprobeerd te veranderen in get from DHCP server, maar dan kan ik de AP niet meer benaderen (hij doet het nog wel want de speedtouch kan ik nog steeds bij, maar ik kan AP niet meer instellen
Dat moet je zeker weten. Controleer dat!Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 15:41:
AP heeft geen DHCP server (dacht ik) en zou moet doorgeven wattie van de SPeedtouch krijgt. Ik heb nu als default GAteway het IPadres van de speedtouch
Hellupnie.
Wat heb je nu voor IP adres, gateway adres en DNS adres ingevuld op je laptop?
Nogmaals, tot waar kun je een ping (op IP adres) uitvoeren. Tot je AP, je Speedtouch ?
Als je nou eens eerst al die dhcp troep uitschakelt. Dan geef je alle clients vaste ip-adressen. Het AP geef je ook zijn eigen vaste ip adres in diezelfde range. Je vul in je AP dan ook je gateway adres in(dus het adres van je speedtuch). Dan zou ie het volgens mij toch echt wel moeten doen hoor
Ik heb nu vanaf de dos-prompt gepingt naar het ip adres van tweakersnet en dan heb ik binnen 14 milliseconden antwoord zonder verlies. Als ik het adres intik in internet explorer krijg ik wel iets binnen van tweakers, maar met fouten. Ik heb dus wel verbinding.
Tja, dan heb je waarschijnlijk je DNS servers niet goed ingevuld staan.
Wat als je ping www.tweakers.net doet
En ping 213.239.154.35
Als de onderste het wel doet en de bovenste niet, klopt je DNS server niet.
Als je een static IP adres hebt, krijgt je deze namelijk niet automatisch door. Probeer eens bij de DNS server de DNS van je provider in te vullen of eventueel de gateway?
Wat als je ping www.tweakers.net doet
En ping 213.239.154.35
Als de onderste het wel doet en de bovenste niet, klopt je DNS server niet.
Als je een static IP adres hebt, krijgt je deze namelijk niet automatisch door. Probeer eens bij de DNS server de DNS van je provider in te vullen of eventueel de gateway?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
In mijn TCP/IP staat mijn DNS uit. Als ik hem aanzet, kan ik een DNS-server toevoegen, Hoe kom ik achter de DNS van mijn provider ?
Ga even naar 1 van je wired PC's. Doe daar in een dos-box
ipconfig /all
Dan zie je welke DNS server die pc gebruiken. Vul dat gewoon in.
Volgens mij mag je domein en host vergeten. (kan dat niet nakijken, heb hier op alle pc win 2000 of xp draaien.)
Enne gebruik de volgende keer
ipv elke keer een nieuw bericht aan te maken.
ipconfig /all
Dan zie je welke DNS server die pc gebruiken. Vul dat gewoon in.
Volgens mij mag je domein en host vergeten. (kan dat niet nakijken, heb hier op alle pc win 2000 of xp draaien.)
Enne gebruik de volgende keer
[ Voor 25% gewijzigd door Cyberpope op 03-04-2004 21:59 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Sorry van dat nieuwe berichten. I'm new to this geforum
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 22:03 ]
Verwijderd
Zit met een soortgelijk probleem, maar veel gecompliceerder.
Ik heb 4 pc's op een wlan (linksys Router en sweex Usb nic's)
alles krijgt een IP, DNS en gateway van de DHCP maar 1 van de systemen komt niet op internet. HW is oke. Heb nu een utp getrokken om alles uit te sluiten, geen internet wel intern pingen, kom gewoon het lan niet uit.
Alles XP sp1, alle updates gelijk.
alles krijgt een IP, DNS en gateway van de DHCP maar 1 van de systemen komt niet op internet. HW is oke. Heb nu een utp getrokken om alles uit te sluiten, geen internet wel intern pingen, kom gewoon het lan niet uit.
Helaas de glazen bollen waren uitverkocht bij de aldiVerwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:40:
Zit met een soortgelijk probleem, maar veel gecompliceerder.
Je moet echt met meer informatie komen, dingen als ip range etc. Firewalls en dat soort meuk moet je altijd eraf gooien voordat je aan dit soort dingen gaat beginnen...
Verwijderd
Ik heb een vrij eenvoudige router, dus niet zoiets als range ed. Heb nu Windows 2003 server geinstalleerd en een Forest opgezet met een aantal clients en nu werkt alles. Wellicht een worm oid.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem wederom gekregen en kwam tot de simpele conclusie dat het, zoals vaker, aan Microsoft ligt. 1 van de laatste security updates is de veroorzaker van dit probleem. Ik heb de laatste 6 updates verwijderd en 4 x gereboot. Daarna was het probleem verholpen en werkte alles weer. Sterk spul dat Microsoft
Pagina: 1