Ik heb een sony cybershot digi-camera. Daar zit een oplader bij met 2 ni-hm2100 batterijen. 2 vind ik te wienig dus wil ik er 2 of 4 bijkopen. In de beschijving van die oplader staat dat je alleen sony batterijen ni-hm moet gebruiken. Is dit gewoon verkooptechniek of maakt het echt verschil als je een ander merk bat. gebruikt? maakt het ook verschil als je bijv een 2300 bat gebruikt?
Ik heb zelf 2100 mAh van GP, zijn ook NiMh batterijen. Samen met die bij mijn P-72. Camera werkt nog steeds even goed enzo. Is een marketingtruc die je wel vaker tegenkomt.
Verwijderd
Is gewoon verkooptechniek
maar het is wel verstandig als je NiMh gebruikt, het merk maakt volgens mij weinig uit
maar het is wel verstandig als je NiMh gebruikt, het merk maakt volgens mij weinig uit
oke thanx voor snelle reactie. maar het verschil in mAh? maakt dat ook uit voor die oplader? dus geen 2100 maar 2300
Nee maakt niks uit. Maar batterijen van 2300 mAh gaan wel langer mee
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
ik heb precies zelfde, ook p-72 ik heb 4 batterijen van sony en 4 van GP, ben zeer tevreden over die GP batterijen, mocht ook wel goed zijn voor die prijsSharkbyte schreef op 03 april 2004 @ 14:50:
Ik heb zelf 2100 mAh van GP, zijn ook NiMh batterijen. Samen met die bij mijn P-72. Camera werkt nog steeds even goed enzo. Is een marketingtruc die je wel vaker tegenkomt.
[ Voor 11% gewijzigd door woest85 op 05-04-2004 11:57 ]
[Signature]
Ik heb er twee van Varta bijgekocht, wel 2100 mAh, en geen problemen.
https://photune.blogspot.com/
Ik heb wel een vraag over deze toestand: de lader die erbij zit is een snellader. Dit soort batterijen lijden daar hopelijk toch niet teveel onder hoop ik ? Heeft iemand ook de optionele AC adaptor om ze in de camera op te laden ? Prijs, nuttig ?
Sorry voor het kicken, maar ik heb ff een vraagje:
Kan je de originele Sony Cybershot Ni-MH batterijen ook in een 'gewone' oplader opladen, of alleen in de bijgeleverde oplader?
Kan je de originele Sony Cybershot Ni-MH batterijen ook in een 'gewone' oplader opladen, of alleen in de bijgeleverde oplader?
|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
zijn het gewoon AA batterijen (penlites)? Zo ja, dan kun je die volgens mij gewoon in elke lader gooien die geschikt is voor AA batterijen.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Het zijn originele Sony Cyber-shot Rechargeable Nickel-Metal-Hydride Batteries, en de code die erop staat: NH-AA-DA HR15/51 1.2V typ. 2100mAhYellowCube schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:19:
zijn het gewoon AA batterijen (penlites)? Zo ja, dan kun je die volgens mij gewoon in elke lader gooien die geschikt is voor AA batterijen.
Size AA HR6 Mignon
Weet je zo genoeg
|| Specs ||
het zijn dus AA batterijen met een mooi Sony-wikkeltje eromheen...
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
het maakt dus geen verschil of het gewone batterijen zijn of Ni-MH?YellowCube schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:30:
het zijn dus AA batterijen met een mooi Sony-wikkeltje eromheen...
Dan ga ik ze 's ff opladen..
|| Specs ||
das niet helemaal waar nimh moeten ook in een nimh lader en dus niet in een nicd
ik heb een lader waar je 2 verschillende standen op hebt let daar dus wel op niet alle laders zijn geschikt voor nimh
ik heb een lader waar je 2 verschillende standen op hebt let daar dus wel op niet alle laders zijn geschikt voor nimh
NiMH-accu's laden aanmerkelijk sneller (richtlijn 1,5 uur) op dan hun NiCd-collega's. U mag daarvoor alleen een geschikte lader gebruiken. .
http://net.info.nl/ci/601/nicd.html
http://net.info.nl/ci/601/nicd.html
Pagina: 1