probleem met SpireOrb :-(

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik had altijd een duron 650@840 (1,75V) en een enorme herrie-fan (van f 40,-). Nu heb ik een stille Spire imitatie-orb gekocht (f 60,-)en om de 5 minuten loopt me pc vast. Moet dus haast wel de hitte zijn. Ik heb hem nu dus terug gezet op 663Mhz (1,5V).

Iemand enig idee wat ik fout doe of over het hoofd zie, ik bedoel die spire is tot 1,5Ghz!!
bij mij niet dus. :-(

Please help

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

star-saber

Ryzen

haal die thermal pad eraf
en gooi er pasta tussen
scheelt enorm

kheb er ook eentje gehad en liep ook vast
na pasta ertussen no more lock ups

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Wat bedoel je met een thermal-pad??
en er zit toch al van die pasta tussen (zit bij aankoop op de orb)?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04
precies!
bij aankoop zat er een soort pasta-stickertje op.

deze laag is echter veel te dik.
haal deze laag er voorzichtig af (oplossen met aceton)
smeer dan met je vinger heel dun geleidepasta erop. ook een beetje op de core doen met je vinger.

daarna koeler goed bevestigen!

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Er zit van dat roze kauwgum tussen. Die shit werkt voor geen meter. Met een DUN laagje gewone pasta word mijn Celly 533 12 Graden koeler......

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

NEEEEEEEEEEEEEEEE!!! Idioot! Met je vinger!! Ja in je oren!

Vet geleidt de warmte zeer bagger. De echte doethetzelfers gebruiken een mesje of een bankpasje om de koelprut te smeren!!

Eerst de core en de heatsink heel goed schoonmaken met alcohol, nagellakremover, cassettedeckschoonmaakspul. Dan een dun laagje Artic Silver (www.oc-shop.nl) ALLEEN op de core!!! Zo dun mogelijk dat overal net genoeg zit....gelijkmatig aanbrengen!!

Dan goed en lekker strak die heatsink erop klemmen en voila!! Een perfecte warmte overdracht!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Alleen is die arctic silver zo duur dat je net zo goed een snellere cpu had kunnen kopen :P

Gewone koelprut kan ook wel :)

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

how true!!! Ik had geluk dat de oc-shop net de actie begonnen was om bij een Alpha/Delta HSF AS bij te leveren :9~

Smerig goedje, maar het werkt lekker hier!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Is die warmtegeleidingspasta niet kankerverwekkend???

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op zondag 17 december 2000 17:43 schreef Sandermvdb het volgende:
Niemand dwingt je dan ook om het op te eten :P

• star-saber
  • Laatst online: 19:22

star-saber

Ryzen

valt wel mee
met je vinger kan best hoor
doe het op het werk ook altijd zo

en arctic silver is nie altijd beter dan standaard pasta

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 17:43 schreef Sandermvdb het volgende:
Als je niet te vaak de tubes verwisseld bij het tandjes poetsen valt het wel mee :+

• JJJ
  • Laatst online: 20:55

JJJ

WHAHA :D :D :D

• d33n
Op zondag 17 december 2000 17:19 schreef Cheese_man het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEE!!! Idioot! Met je vinger!! Ja in je oren!

Vet geleidt de warmte zeer bagger. De echte doethetzelfers gebruiken een mesje of een bankpasje om de koelprut te smeren!!

Eerst de core en de heatsink heel goed schoonmaken met alcohol, nagellakremover, cassettedeckschoonmaakspul. Dan een dun laagje Artic Silver (www.oc-shop.nl) ALLEEN op de core!!! Zo dun mogelijk dat overal net genoeg zit....gelijkmatig aanbrengen!!

Dan goed en lekker strak die heatsink erop klemmen en voila!! Een perfecte warmte overdracht!!
relax man!
met je vinger werkt dus wel zeer flex he.
met een bankpasje of mesje heb je snel de kans dat je het er te dik op doet.....en dan werkt het averechts.

tsssk. idioot :)

• d33n
en btw nagellak remover wordt door de door cheeseman genoemde "doe het zelver" ook wel aceton genoemd.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb nu de thermal pad verwijdert en zelf koelpasta aangebracht. Hebben jullie ook tussen de processor, waar de core niet de koeler raakt van die pasta gedaan? zodat het oppervlak vergroot wordt??

In ieder geval ben ik nou weer beetje voor beetje mijn processor aan het opvoeren.

AMD Rulez

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op zondag 17 december 2000 21:24 schreef Sandermvdb het volgende:
Hebben jullie ook tussen de processor, waar de core niet de koeler raakt van die pasta gedaan? zodat het oppervlak vergroot wordt??
Nee, dat moet je natuurlijk niet doen, de betere pasta's geleiden, dus dan krijg je kortsluiting...en dan wil je niet! :D

Dus alleen op de core pasta aanbrengen in kleine mate. :)

Whatever.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik heb het al gedaan (oops).
Koelt wel goed denk ik :-)

Ik heb me hele Duron onder gesmeerd, loopt tot nu toe wel stabiel, geen last van kortsluiting dus....

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Wat voor koelprut heb je gebruikt?
Ik zou zo af en toe ff checken of het er niet tussen uit gaat druipen als je er zo veel op hebt gekwakt. Dat spul wordt misschien wel een beetje vloeibaarder als je het verhit ;).

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Koelprut van Alternate uit een geel doosje.
Nog geen druipers :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Schoonmaken, het wordt een vieze baggerbende.... ;)

Whatever.

Verwijderd

Ja, wordt een zooitje. Koelpasta geleidt trouwens normaal niet. Daarom is het juist koelpasta ;) en geen geleidende pasta. Die is er namelijk ook wel... :+ maar lees onder verder !

Het grote probleem is als die bagger in je socket loopt... niet omdat het geleidt maar wel omdat het de neiging heeft in de loop de jaren (hahahaha.. JAREN?? och..)
ehumm.. :) na verloop van tijd dus wordt de goedkopere pasta (lees dus alles behalve dat dure Arctic Silver) een beetje taai. Werkt die socket dus niet meer omdat'ie schuift met dat hendeltje om je CPU vast te zetten ...

Overigens zijn al die koelpasta's van metaal oxydes gemaakt. Sommige leveranciers waarschuwen echter dat Arctic silver onder druk wel kan geleiden.. beetje vaag dus.
:?

>:) Het geleidt niet ! ! , maar soms wel. Lijkt volgens mij verdacht veel op een beetje zwanger zijn. 8-)
Pagina: 1