[ASP.NET/C#] Validation bij Datalist

Pagina: 1
Acties:

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 19:02
Voor een nieuwe website die ik aan het maken ben voor mijn eigen bedrijfje, wil ik nu asp.net gebruiken. Ik ben daar al een tijdje mee aan het prutten en het gaat steeds beter (het is toch moeilijker om zo maar even te leren dan normaal asp/vbscript). Nu ben ik begonnen met de beheerpagina's. Deze pagina's moeten ervoor zorgen dat zowel ik als bepaalde klanten producten kunnen toevoegen. Ik moet er dus voor zorgen dat mijn input gesanitized moet worden zodat ik geen malafide input krijg te verwerken.

Mijn opzet is dat ik met een datalistfooter een soort inputregel/form heb gemaakt. Zodra deze nieuwe regel toegevoegd wordt, wordt deze aan de bovenstaande datalist toegevoegd en kan hij daarne ge-edit en gedelete worden, maar men kan ook nog een ander ingeven. Geen rare opstelling dus. Maar ik krijg het niet voor elkaar om binnen die datalist footer een validation op mijn input te krijgen. Ik krijg hierdoor ook geen validation aan de praat bij een edit bijvoorbeeld. Als ik de "add" of "edit" button buiten de datalist zet, werkt de validation wel, maar mijn datalistcommands niet meer.

Verder zoek ik nog andere manieren om een soortgelijk beheersysteem op te zetten. Ik ben namelijk bang dat ik er wel veel werk van maak. Er zijn namelijk meerdere van dit soort input/edit/show formulieren nodig.

And Bob's your uncle ...

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In de footer kun je deze dus wellicht niet toevoegen. Is ook onnodig het in de footer te doen, je kunt net zo goed een nieuwe regel onder de datalist plaatsen of een nieuwe regel als laatste regel opnemen.

Zie: http://groups.google.com/...%26btnG%3DGoogle%2BSearch

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 19:02
Ik zal dat voorbeeld van google eens proberen. Maar op zich raar dat het niet in .NET gebakken zit.

And Bob's your uncle ...