[WinXP] Vraag over partities *

Pagina: 1
Acties:

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik wil graag het volgende:
C: met windows XP
D: met data

en dan nog een keer
C: met windows xp
D: met data

c en d en de andere c en d schijf mogen elkaar niet zien...

dit wil ik omdat ik en m'n zusje dan soort een hele eigen pc hebben en we geen last meer vanelkaar hebben.

hoe moet je dit doen ik heb partition magic v8

Groeten,
Arjen

PunlArjen

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ik denk niet dat je 2x een c partitie(en d) kan maken op 1 harde schijf.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Symsonic schreef op 03 april 2004 @ 13:50:
Dat was inderdaad ook mijn eerste reactie, vooral in combinatie met het elkaar totaal niet kunnen zien.

Een werkende oplossing, die een beperkte extra investering vergt, bestaat eruit dat er een extra harde schijf wordt aangeschaft en een systeem om harde schijven vlot te verwisselen. Zet de huidige harde schijf in één houder voor dat verwissel systeem en de andere harde schijf in een tweede houder. Dan kunnen jullie allebei de computer gebruiken en totaal niet bij elkaars harde schijven komen.

EDIT:
Kijk eens hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 03-04-2004 13:58 . Reden: URL ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Symsonic schreef op 03 april 2004 @ 13:50:

Optie1:
Dat lijkt me idd een beetje onmogelijk. Wel kun je gewoon 1x een c-Xp en 1x een d-DATA maken en dan beide nfts geformateerd. Vervolgens maak je 2 inlog accounts met passwords. Ten slotte geef je bepaalde mappen de eigenschap om alleen door een bepaade gebruiker gezien kunnen worden (kan met home toch ook?!)

Optie2:
Tik een 2e pc op de kop voor weinig. Hoeft niet zo snel want je zusje doet waarschijnlijk toch geen heftige games (alleen internet/msn) . Heb je ook geen probleem als je tegelijk wilt computeren.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welkom op GoT :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat (dit is verplicht - zie hierover ook de Windows Operated Systems Policy ;)

edit:
dan moet ik hem niet sluiten natuurlijk |:(

[ Voor 15% gewijzigd door elevator op 03-04-2004 14:06 ]

• LifeTecH
  • Niet online
Kun je dan niet beter een aparte gebruikersnaam voor je zusje maken?

edit:niet goed de posts gelezen was nl. al vermeld :X , mijn excuses hiervoor

[ Voor 38% gewijzigd door LifeTecH op 03-04-2004 14:16 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08

Archimond

Lopende Helpdesk

Volgens mij kun je het wel doen door eerst de 2e C: en D: te laten verbergen en XP te installeren met alle programma's en daarna de 1e C: + D: te laten verbergen in Partition Magic en dan ook weer alles installeren. Volgens mij kun je dan met misschien BootMagic dan kiezen tussen de 2 installaties

optie nr2: 2X windows XP installeren dan heten de schijven c,d,e en f.
Je ziet alles van elkaar op de schijven, maar je kunt ook restricties leggen dat jouw zusje niet alles kan zien/bewerken.

optie nr3: Beste manier eigenlijk met meerdere users: meerdere accounts maken in XP dan kun je ook instellen wat zij met bepaalde programma's en data mag doen.

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

elevator schreef op 03 april 2004 @ 13:58:
Welkom op GoT :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat (dit is verplicht - zie hierover ook de Windows Operated Systems Policy ;)

edit:
dan moet ik hem niet sluiten natuurlijk |:(
Haha, nu alleen nog een topictitel-edit en dan zijn we echt gelukkig :+.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Archimond schreef op 03 april 2004 @ 14:19:
Volgens mij kun je het wel doen door eerst de 2e C: en D: te laten verbergen en XP te installeren met alle programma's en daarna de 1e C: + D: te laten verbergen in Partition Magic en dan ook weer alles installeren. Volgens mij kun je dan met misschien BootMagic dan kiezen tussen de 2 installaties

optie nr2: 2X windows XP installeren dan heten de schijven c,d,e en f.
Je ziet alles van elkaar op de schijven, maar je kunt ook restricties leggen dat jouw zusje niet alles kan zien/bewerken.

optie nr3: Beste manier eigenlijk met meerdere users: meerdere accounts maken in XP dan kun je ook instellen wat zij met bepaalde programma's en data mag doen.
Inderdaad. Ook kan eventueel (iirc) installeren op F, installeren op C, in F C verbergen en een andere lege partitie C noemen, en daar weer op installeren. Nu kan je F verwijderen en heb je twee C's. Klinkt iets dat snel fout gaat, is het ook :P

[edit=en dan wel installeren vanuit de F windows.]

Gewoon fatsoenlijk rechtenbeheer, of anders een Windows of C+D en een op E+F en bij beiden de andere twee partities verbergen is net zo makkelijk. Er is geen echte reden om per se een C schijf te hebben (op wat hele brakke software na).

Of inderdaad een hardware oplossing zoals [rml]HlpDsK in "[ WinXP] Vraag over partities *"[/rml] die noemt.
-Wahtah- schreef op 03 april 2004 @ 14:22:
Haha, nu alleen nog een topictitel-edit en dan zijn we echt gelukkig :+.
O-)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 03-04-2004 14:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• arjentjuh
Ik weet wel dat dat allemaal kan zo'n rek met een 2e hardeschijf enzo en met die gebruikers weet ik het ook allemaal wel ik heb op het moment namelijk c d e en f als nu bv c xp en e xp als bv c crasht kan m'n zusje niet meer op de computer want dan moet ik eerst windows xp opnieuw installeren is het anders niet mogelijk dat je 2 primaire partities maakt... zodat als c crasht de gene op e nog gewoon kan laden...
want op de c staat de boot ini en daar laat hij hem van als je dan c kwijt bent kun je e niet meer inladen...
hoe kan je dit verhelpen?

PunlArjen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als C helemaal kaduuk is, kan je de boel best weer repareren; en dat gaat juist (een heeel klein beetje) makkelijker als je een C XP en een F XP hebt. Check de stukjes in Windows Operated Systems - FAQ en vooral Howto's & Guides :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• arjentjuh
Ik heb nu het volgende gedaan:
een partitie I gemaakt en daar bootmagic op gezet
alleen moet ik nu mijn e schijf primair hebben kan dit zonder dat er gegevens verloren gaan via partionmagic of moet dat opnieuw...
want je kan nu de e partitie niet booten met bootmagic
daarna maak ik de i hidden
zo kun je namelijk altijd booten
goeie oplossing?
ik kan vervolgens de e en f verbergen via mijn windows
en bij m'n zusjes windows de c en d daarna kun je de drive letters ook veranderen
het moet werken heb ik gehoord?
heeft iemand hier nog iets over gehoord of over te zeggen?
alvast bedankt en bedankt voor de vorige antwoorden

PunlArjen

Pagina: 1