[Netwerk] Nuon aanbieding

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:34
Op dit moment ben ik in bezit van een netwerk waarvan 2 computers met 2 netwerkkaarten zijn verbonden. Aangezien ik het niet zie zitten de 3e PC hierop aan te sluiten ben ik op zoek gegaan naar (goedkope) alternatieven. Nu zag ik vanmorgen in een blad van NUON een aanbieding staan. Het gaat om de Devolo Starterskit van een thuisnetwerk dat i.c.m. stopcontacten het hele huis waar maar een stopcontact is internetten kan. Ik had deze vorm van netwerk nog nooit eerder gezien maar was wel onder de indruk hiervan.
Ik kan overigens wel helemaal uitleggen hoe het systeem in elkaar zit, maar ik denk dat jullie meer wijzer worden van dit: http://www.nuon.devolosho...3140ef24d46a76e733450a20c.
Zou ik met dit pakket gewoon kunnen internetten zonder snelheidsverlies (@home breedband kabelinternet)? Zou ik met dit pakket ook nog wel multiplayer kunnen spelen (had vanmorgen gehoord dat het minder goed zou gaan)?

[ Voor 5% gewijzigd door Schelte op 03-04-2004 13:47 ]

Verwijderd

AFRADER. Dit commentaar is gebaseerd op a: wat ik heb gelezen (langzaam, en werkt niet altijd even goed) en b: mn eigen ervaring.. het werkt ronduit *****.... ik zou zeggen neem een ad-hoc wlan netwerkje. Dat werkt sneller, en is betrouwbaarder ^_~

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 13:51 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

voor internet zal het vast goed werken, immers je internet verbinding is toch niet meer dan 14mbit.

fusion_ghost: zou je wat meer willen vertellen over je ervaringen, alleen dat het ronduit **** werkt hebben we niets aan ;)

Verwijderd

Ik heb een setje van... devolo alles geinstalled.. nja, in een kamer werkt het dus wel ok. Toen met een verdieping ertussen (andere groep)... m'n snelheid maakte een mooie sprong in het diepe :'( en soms viel ik zelfs helemaal weg.. we hebben afgelopen zomer nieuwe bekabeling gekregen i.v.m. verbouwing, dus daar kan het ook niet aan liggen... dat en de prijs van adhoc vind ik genoeg reden om daarvoor te kiezen (heb zelf infra wlan draaien, werkt perfect!)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 13:57 ]

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:34
Bestaat het al zo lang dan? Had er nog nooit van gehoord.

Mja, het is dus niet echt aan te raden... Nou ja, dan houdt het op :-)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoek anders even met de search, is idd al een paar keer voorbij gekomen, en keer op keer word het afgeraden dacht ik.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op 03 april 2004 @ 14:35:
Zoek anders even met de search, is idd al een paar keer voorbij gekomen, en keer op keer word het afgeraden dacht ik.
zodra je naar een andere groep gaat dan is het af te raden, maar indien je gewoon in dezelfde groep blijft schijnt het prima te werken :)

Verwijderd

Powerline netwerk via 220V

Daar staat heel erg veel over dit systeem. En in Devolo of Powerline wordt dat merk besproken.

Er is nog enige twijfel of nou juist de groep of de fase de 'grens' is voor dit systeem. Daar moet je achter zien te komen.

Verwijderd

Koffie schreef op 03 april 2004 @ 14:35:
een aanrader zal je bedoelen...ik heb een netwerk aangelegd met de devolo produkten en het werkt geweldig goed. Ik heb een huis tuin en keuken adsl verbinding (ik heb dus geen super snell verbinding), 3 pc's die ik met elkaar wil "delen" en ben niet echt een computer techneut. Het werkte direct (echt plug and play) en zonder problemen met andere apparatuur. Ik zie dat er wel verschil zit in snelheid (soms 10 soms zakt het naar 5) maar voor mij is de snelheid meer dan voldoende. Als ik dan hoor hoe collega's en vrienden zitten te "rommelen"met wireless ben ik erg blij dat ik gekozen heb voor de homeplug. Wel wat duurder, maar wel heel erg gebruikvriendelijk. zelfs de ADSL monteur was onder de indruk. Dus eerst zelf ervaren voordat je iets af of aan-raad!
Pagina: 1