Toon posts:

8 euro voor Sweex 5.1 is het zo een slechte kaart??

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is de pci 5.1 soundcard van sweex nou slecht of hoe zit het?

want voor 8 euro ja daar doe je niet moeilijk over.

ik heb op dit moment geen soundcard in mijn comp zitten want ik maak gebruik van onboard sound.

mobo: K7S8XE R3.0
C-Media AC97 Audio Device

als je kijkt naar de kwaliteit (geluid) is dan dat zeer goedkope kaartje van sweex de voorkeur of toch maar onboardsound?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 11:38
Waarschijnlijk zit er geen kwaliteitsverschil tussen je onboard meuk en dat Sweex ding :P Als je graag 5.1 wil kun je die dus best kopen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 08:50
Ik heb ook zo'n geval hier liggen, inmiddels onder een goeie laag stof. Heb hem nooit fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen. Ding wil perse z'n eigen IRQ, niet gedeeld met andere devices wat nogal problematisch is. Onder WinXP wilde hij het helemaal niet doen, onder linux wel in 2-kanaals modus, maar zodra ik hem probeerde aan te sturen op 6 kanalen crashte de driver. Toen maar weer vrij rap naar mijn on-board soundcard...

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb ook een sweex 5.1 kaartje :) Deze is veel beter dan mijn A7N8X-X onboard ! Vooral bas hoor je veel verschil, voor die 8 euro zou ik het gewoon doen ! Mn speakers: Altec Lansing 251 :)

Arch Linux

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb ook zo'n geval hier liggen. Ding werkt perfect en komt best goed geluid uit. Hoewel ik toch de voorkeur geef aan de onboard sound chip van mijn nforce plank (AC3 out) moet ik zeggen dat voor een simpel systeempje ik niet schroom zo'n ding te gebruiken.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tja, tis gewoon een goedkoop kaartje, C-Media 8738 chipje ofzo. Vergelijkbaar met veel goedkope onboard sound oplossingen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Uhhh... K heb ook een K7S8XE, en die heeft al 5.1 onboard hoor :+ . Kun je softwarematig instellen. Je bent dan alleen wel je line in en je mic in kwijt.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik had vooral problemen met dit kaartje bij winxp sp1, verder is het geluid soms aardig raar aangezien je soms gewoon hoort dat je subwoofer plopt en de versterker uitgaat, heb ik met me audigy geen last van.

alternativ

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

't is prima spul als je niet zo veel eisen hebt qua features en er gewoon een standaard PC-setje op aan wilt sluiten. Veel meer valt er niet over te zeggen, vrees ik.
Om je onboard (die blijkbaar ook 5.1) kan er mee te vervangen lijtk het me zonde van de 8 euro. De kwaliteit zal vergelijkbaar zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door m-m op 03-04-2004 13:33 ]

Verwijderd

Ik heb ook een mobo met de mogelijkheid voor 5.1 geluid, kun je ook softwarematig instellen, alleen kan ik het configuratie prog wat erbij zat niet opstarten (gebeurt helemaal niks, dus ook geen foutmelding).

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 13:37
8 euro tja... dan te bedenken dat we komplete mobo's hebben met 6.1 voor 18 euro inkoop incl. btw :P waar gaat het heen

Verwijderd

Twee maand geleden ook een cheap-ass 5.1 kaartje gekocht, een Q-Tec geloof ik.

Het verschil met onboard sound(A7V8X-X_SoundMAX) is nihil, ik zou er niet aan beginnen. Vooral als je dat soundkaartje in een trage pc hangt trekt'ie veel vermogen van je CPU. (je hoort dan gesnerp door je speakers)

edit:
de search geeft ook een aantal waardevolle resultaten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 13:52 ]

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
D3LTA schreef op 03 april 2004 @ 13:35:
8 euro tja... dan te bedenken dat we komplete mobo's hebben met 6.1 voor 18 euro inkoop incl. btw :P waar gaat het heen
Welk mobo voor 16 euro dan? :P Wou nog een divx speler maken :)

Arch Linux

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 15:14
Ik weet niet wat voor uitgang je gaat gebruiken van dat kaartje (of welke er allemaal op zitten) op welke versterker, maar als je optische/Coax uitgang gebruikt lijkt mij het bitje aan = bitje aan en bitje uit = bitje uit. Als je analoog gaat gebruiken, misschien dat er dan wel verschil is, weet niet hoe het dan zal klinken :)

• Wormaap
Slechte geluidskaarten geven ook een slechte kwaliteit op digitale uitgangen, die volgens mij op een kaartje van 8 euri niet zullen zitten :P

• LinuX-TUX
Wormaap schreef op 03 april 2004 @ 13:54:
Slechte geluidskaarten geven ook een slechte kwaliteit op digitale uitgangen, die volgens mij op een kaartje van 8 euri niet zullen zitten :P
Kocht 5 jaar terug al een Audio Cycloon oid. 4 kanaals uitgang analoog en 1 SPDIF. Dat ding koste toen iets van 20 piek en ik blijf erbij, dat als je digitaal geluid uit gebruikt, je het niet zal kunnen onderscheiden van de duurdere merken. Geen ge-ja-maar, als je dat wel hoord, moet je die extra's die die drivers van duurdere merken meeslepen eens uitzetten. Die leuke truukjes om het geluid voller te laten klinken etc. Geluid is digitaal opgeslagen om weer precies weer te kunnen geven wat het ooit heeft opgenomen.

Een pc werkt op bitjes, geluidskaart ook, ouput ook, dus je zou wel mogen verwachten dat je het op een digitale uitgang niet zou merken (als je alle driver filters achterwege laat) :)

BTW: De uitkomst van een ifstatement veranderd toch ook niet op een dure of goedkope PC :? . Aan Aan - Uit Uit. Misschien dat de getal achter de komma verschilt per CPU, moet je dan maar vergelijken met het goedkope LEDJE die minder fel is en maar door een kabel van 3 meter functioneerd :)

[ Voor 14% gewijzigd door LinuX-TUX op 03-04-2004 15:12 ]

• Wormaap
Helaas werkt een geluidskaart niet zonder driver-files ;)
Even serieus... Werkte het maar zo eenvoudig. Als jij het verschil niet hoort, dan vind ik dat serieus cool voor je, iedereen moet tevreden zijn met z'n eigen spullen. Maar een receiver kan nog steeds geen MP3'tje lezen en dat moet dus omgezet worden naar'n S/PDIF signaal. Wat zou anders ook bv. het nut zijn van'n goeie CD- of DVD-speler? Je zult toch vaak de digitale uitgang gebruiken. Op die manier zou het nut van goeie apparatuur nogal teniet worden gedaan 'want het geeft toch allemaal hetzelfde signaal'

Edit: Als je wil kan ik nog eens op zoek gaan naar een vergelijking tussen een Audigy1 Platinum en een Terratec DMX 6Fire 24/96, daar laten ze een frequentieverloop-curve zien van wat de kaart naar zijn outputs pompt.
De digitale uitgangen geven hetzelfde signaal af als de analoge, alleen dan digitaal :P Dat geluid is dus net zo zeer 'bewerkt' door je geluidskaart.

[ Voor 31% gewijzigd door Wormaap op 03-04-2004 15:26 ]

• m-m
  • Niet online

m-m

LinuX-TUX schreef op 03 april 2004 @ 15:07:
[...]

Kocht 5 jaar terug al een Audio Cycloon oid. 4 kanaals uitgang analoog en 1 SPDIF. Dat ding koste toen iets van 20 piek en ik blijf erbij, dat als je digitaal geluid uit gebruikt, je het niet zal kunnen onderscheiden van de duurdere merken. Geen ge-ja-maar, als je dat wel hoord, moet je die extra's die die drivers van duurdere merken meeslepen eens uitzetten. Die leuke truukjes om het geluid voller te laten klinken etc. Geluid is digitaal opgeslagen om weer precies weer te kunnen geven wat het ooit heeft opgenomen.

Een pc werkt op bitjes, geluidskaart ook, ouput ook, dus je zou wel mogen verwachten dat je het op een digitale uitgang niet zou merken (als je alle driver filters achterwege laat) :)
Toch wel, je kan met een goedkopere, meer CPU-afhankelijkere geluidskaart bijvoorbeeld vaker hebben (bij het scrollen door webpagina's om maar iets te noemen) dat hij het niet trekt en dat er dus een paar bitjes geskipt worden met een kraakje of hapering tot gevolg. Die leuke truukjes heb je wel gelijk in, maar als een duurdere geluidskaart dat doet en een goedkope niet dan blijft het een extra feature in het voordeel van de duurdere. Imho uiteraard :P

Verwijderd

sweex is voor mij een van de goedkoopste oplossingen. ik heb er ook een gekocht omdat ik een geluidskaartje wilde hebben voor reserve. het is echt een geluidskaartje dat gelijk is aan onboard geluid. het is ook zo dat die nieuwe moederborden zelfs beter geluid hebben. maar voor een reserve kaart is ie uitstekend! :)

offtopic: kheb ook een sweex voeding!! is niet slect :( (gekregen) maar als ik er WC inzet dan gooi ik em er uit! vind het niet echt betrouwbaar

maar een tip voor als je een nieuwe geluidskaart koopt kijk denk aan de toekomst voor je geluid :X :P

• LinuX-TUX
Wormaap schreef op 03 april 2004 @ 15:15:
Edit: Als je wil kan ik nog eens op zoek gaan naar een vergelijking tussen een Audigy1 Platinum en een Terratec DMX 6Fire 24/96, daar laten ze een frequentieverloop-curve zien van wat de kaart naar zijn outputs pompt.
De digitale uitgangen geven hetzelfde signaal af als de analoge, alleen dan digitaal :P Dat geluid is dus net zo zeer 'bewerkt' door je geluidskaart.
Digitaal geluid, een frequentie-curve? Nog nooit van gehoord, zou die site wel eens willen zien :/ (zeker cd spelertje met analoge verbinding naar de kaart gemaakt oid)

Wat m-m zegt kan ik me wel in vinden, ook al zijn alle kaarten afhankelijk, kan de ene toch wat minder eisen als de ander. (maarja, goede kaart met slechte drivers die talloze leuke theme's heeft kan dan weer tegenwerken ;) )

Kzou als ik de topicstarter was niet wakker liggen van dat bedrag en gewoon proberen + hier de bevindingen posten :*) ( 8 euro, das niets, das 2 pakkies shag, 4 bier, 4 patatjes met + 1 patatje oorlog groot, etc etc etc )
offtopic:
Bevalt die niet? Dan verpats je hem aan een leek van een buurman voor 5 euro, omdat je het zegeltje hebt verbroken })

[ Voor 25% gewijzigd door LinuX-TUX op 03-04-2004 16:39 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

LinuX-TUX schreef op 03 april 2004 @ 15:07:
[...]

op zich klopt dat wel redelijk. Je vergeet alleen een ding: jitter.
Goedkope kaartjes hebben slechtere, minder nauwkeurige klokjes dan dure kaarten, waardoor de bitjes niet netjes op hetzelfde interval naar buiten gaan. Afhankelijk van wat er aan de andere kant zit kan dat meer of minder hoorbaar zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wormaap
OK dan :P If you insist.
Direct linkje naar de desbetreffende vergelijking:
http://www.tomshardware.com/video/20020115/
edit:
THG vindt dieplinken naar hun plaatjes kennelijk niet leuk, 'k geef ze groot gelijk :P moet je ff op de link klikken om ook de plaatjes te zien

[ Voor 55% gewijzigd door Wormaap op 04-04-2004 17:50 ]

Verwijderd

limoentje schreef op 03 april 2004 @ 13:28:
Tja, tis gewoon een goedkoop kaartje, C-Media 8738 chipje ofzo. Vergelijkbaar met veel goedkope onboard sound oplossingen.
Was het maar een C-media 8738, ik denk eerder dat er een ranzige realtek ac97 chip opzit.
Heb zelf een 8738 op m'n A7V333, geluid is niet echt slecht te noemen, zeker niet als je het vergelijkt met m'n broertjes onboard sound op een A7n8X-x :r (=realtek ac97)
edit:
Bij nadere inspectie zit er toch een C-media 8738 op :X
Ik zou maar even goed kijken op het moederbord, grote kans dat ie hetzelfde is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 23:17 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik kreeg altijd rare tikjes door me geluid heen met die cmedia 8738, vooral bij 3d geluid effecten.
Nou was die kaart maar 13 euro dus veel kun je er niet van verwachten ook.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind de geluidskaart ok voor de prijs maar waarom gebruikt Chaintech en Soyo deze ob en Asus altijd de Soundmax netals Intel en Compaq en zo. Gigabyte gaat dan voor de Realtek 650 of wat dan ook. Dan gaat het om recente moederborden waar ik het over heb. Ik heb hier een heel goedkoop comp gemaakt met zo'n geluidskaart en het is prima geluid.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

itsalex schreef op 04 april 2004 @ 02:22:
Ik vind de geluidskaart ok voor de prijs maar waarom gebruikt Chaintech en Soyo deze ob en Asus altijd de Soundmax netals Intel en Compaq en zo. Gigabyte gaat dan voor de Realtek 650 of wat dan ook. Dan gaat het om recente moederborden waar ik het over heb. Ik heb hier een heel goedkoop comp gemaakt met zo'n geluidskaart en het is prima geluid.
Prima geluid als je geen zware eisen stelt... voor een mp3 afluister machine goed genoeg. Natuurlijk wat meer CPU aanhankelijk.... dus de mp3 pc mag niet teveel tegelijk doen.

Voor gamen...tja... cpu afhankelijkheid zal een drop in FPS veroorzaken en op moeilijke punten in gamesn is er mogelijkheid voor "ruis"

Maar ja.. wat verwacht je voor 8 euro... het is niet meer als een goedkoop geluidschipje, een simple DAC-tje .... en wat aansluitingen!

There is no place like ::1

• Wormaap
Voor 8 euri mag je sowieso geen hoge eisen stellen, daar heb je amper 4 jack-chassis voor :P

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik zou lekker bij die onboard C-Media blijven. Deze zal qua (driver) ondersteuning beter zijn als de Sweex.

Verwijderd

Voor mijn oude pc had ik die aldi boxen gekocht een tijdje terug, alleen ik had geen 5.1 onboard. Daarom heb ik dus maar een goedkoop 5.1 kaartje gekocht.. deze sweex dus :)

Duurde ff voordat ik hem aan de praat had, maar uiteindelijk werkt het wel. Kwaliteit is idd niet beter dan de gemiddelde on board sound, maargoed dat was te verwachten als je kijkt naar de prijs he :)

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 23:09:
[...]

Was het maar een C-media 8738, ik denk eerder dat er een ranzige realtek ac97 chip opzit.
Heb zelf een 8738 op m'n A7V333, geluid is niet echt slecht te noemen, zeker niet als je het vergelijkt met m'n broertjes onboard sound op een A7n8X-x :r (=realtek ac97)
Die A7N8X-X heeft echt een verschrikkelijk geluid.

Een oud noname isa kaartje met een oud yamaha chipje klinkt al een stuk beter
al ruist dat kaartje wat meer dan een soundblaster awe64.

• m-m
  • Niet online

m-m

bouwfraude schreef op 04 april 2004 @ 18:26:
[...]

Die A7N8X-X heeft echt een verschrikkelijk geluid.

Een oud noname isa kaartje met een oud yamaha chipje klinkt al een stuk beter
al ruist dat kaartje wat meer dan een soundblaster awe64.
Daar merk ik anders niets van?
Ik hoor geen ruis door muziek, ook niet met koptelefoon.
Ja als ik een koptelefoon op heb en ik zet alle geluidsbronnen uit hoor ik behoorlijke ruis, maar dat is een driver-bug. Zet maar eens winamp aan op een liedje en zet gewoon het volume op 0. Dan hoor je bijna geen ruis... tot je op pauze drukt. Ik neem aan dat dat nog wel gefixed gaat worden, verder is de kwaliteit gewoon prima. Stuk beter dan mijn oude epox 8k3a iig. Daar hoorde ik de ruis namelijk wèl door de muziek heen.

[ Voor 7% gewijzigd door m-m op 04-04-2004 20:43 ]

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
helemaal mee eens m-m. Ik heb mijn hoofddtelefoon aangesloten op de onboard geluid (Realtek AC'97) en ik heb er geen klachten over. Mijn luidsprekers heb ik aangesloten op de Audigy voor het ietwat betere werk (games, e.d.)

• Wormaap
Onboard sound is ook helemaal zo slecht niet als je niet al te veeleisend bent. Ik heb hier ook naar volle tevredenheid een paar maanden de onboard van m'n A7N8X-X gebruikt, maar het verschil met mijn DMX 6Fire 24/96 is toch echt wel te merken :P

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Goedkoop is duurkoop.

Doe jezelf een plezier en koop iets van een echt merk (GEEN Creative).

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

GREENSKiN schreef op 05 april 2004 @ 02:47:
Goedkoop is duurkoop.

Doe jezelf een plezier en koop iets van een echt merk (GEEN Creative).
Creative werkt goed bij mij hoor...onthoudt nu zelf hoeveel boxen ik heb...wat een wonder toch zo'n driver update!

Voor dit een flame "creative versus hercules versus..." wordt. We praten hier nog steeds over de sweex 5.1 kaart he.... :-)

There is no place like ::1

Verwijderd

Ik heb ook net zoon 5.1 kaartje van sweex gehaald maar krijg hem maar niet aan de praat :(
Is er hier iemand die hem wel aan de praat heeft gekregen, zo jah wat heb je daarvoor allemaal wel niet gedaan?
Over het geluid kan ik dus nog niet oordelen
ik heb ook een 5.1kaart onboard, gewoon goed geluid hoor, maar ik wilde graag een microfoon aansluiten en die uitgang wordt ingenomen door me 5.1 set onboard.

Verwijderd

itsalex schreef op 04 april 2004 @ 02:22:
op mijn asus planken zitten realtec 650jes hoor en geen soundmax. op m'n a7n8x-deluxe plank zit dat nvidia gebeuren (die klinkt wel vele malen beter....)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:01

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mja, ik heb voor mijn 2e PC (P3 450) de 4.1 variant gehaald, daar ik alleen wat oude games op die bak speel. Hij zit aangesloten op de luidsprekers van de monitor, dus de kwaliteit van de geluidskaart in mijn hoofd PC (Terratec Aureon 7.1 Space) is niet vereist.

Ben redelijk tevreden over het kaartje. Alleen ben al een bug tegengekomen. Ik speel graag X-Wing (Windows 95 versie), en geregeld valt het geluid geheel weg. Komt pas terug nadat ik de PC geherstart heb. :(

Voor de rest geen aan/opmerkingen tot nu toe :) Ach ja, voor die prijs kun je ook niet al teveel verwachten. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 15:48:
Ik heb ook net zoon 5.1 kaartje van sweex gehaald maar krijg hem maar niet aan de praat :(
Is er hier iemand die hem wel aan de praat heeft gekregen, zo jah wat heb je daarvoor allemaal wel niet gedaan?
Over het geluid kan ik dus nog niet oordelen
ik heb ook een 5.1kaart onboard, gewoon goed geluid hoor, maar ik wilde graag een microfoon aansluiten en die uitgang wordt ingenomen door me 5.1 set onboard.
Driver installeren (desnoods die van www.cmedia.com.tw , cmi8738 driver) en hij zou moeten werken. In de mixer kan je het aantal kanalen e.d. instellen.

Verwijderd

ik ben dus ook aan het kijken voor een geluidskaart aangezien mijn onboard sound het af en toe niet trekt hier. Geluidskwaliteit vind ik prima zo, dus als de sweex vergelijkbaar is vind ik dat goed. Mijn vraag alleen: klopt het dat de kaart een deel van het 'rekenwerk' uit handen neemt wat de processor nu doet? Dat werd mij namelijk verteld in de winkel, maar jah verkoperspraat geloof ik nooit zo ;)

Ik wil gewoon dat alles hier met een nieuwe geluidskaart wat soepeler loopt, ik maak hier muziek maar jah geld voor een terratec o.i.d. is er niet. Dus mijn vraag of zo'n kaartje beter is voor de prestaties?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:22:
[...]

Driver installeren (desnoods die van www.cmedia.com.tw , cmi8738 driver) en hij zou moeten werken. In de mixer kan je het aantal kanalen e.d. instellen.
Jah de drivers van de cdrom, van www.sweex.com en van www.cmedia.com allemaal al geprobeerd, maar telkens als hij zo goed als klaar is met installeren dan krijg ik in een flits een blauw scherm en dan start de pc opnieuw op, dat moet ik in veilige modus dat ding weer uitschakelen in apparaatbeheer. Een enkele keer dan schakel ik hem dan weer in en dan doet hij het even (althans, alleen de front-speakers) maar dan als ik de pc opnieuw opstart dan start de pc niet meer op en moet ik hem weer uitschakelen in veilige modus.....
Wat moet ik nu doen....

Verwijderd

SCHOP

ik heb dit kaartje ook aangeschaft en ik wil hier de Logitech Z-640 speakers op aan gaan sluiten , is dit een goed idee ?

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarom heb je niet een 2dehands SB live, Live 5.1 of een Terratec DMX-Value gekocht? Veel minder cpu belastend en dat voor een paar euro meer en nog eens digitale uitgangen.

[ Voor 1% gewijzigd door Mad_Manic op 22-07-2004 01:06 . Reden: spelfaud ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Ja, dan weet je gelijk of je tevreden bent met de geluidskwaliteit.

Verwijderd

Voor een beetje beter geluid zou je dan mischien een soundblaster live kunnen kopen voor een paar euro's :)

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 01:05:
Voor een beetje beter geluid zou je dan mischien een soundblaster live kunnen kopen voor een paar euro's :)
Tja wat zeg ik 3 posts hier boven???

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 00:47:
SCHOP

ik heb dit kaartje ook aangeschaft en ik wil hier de Logitech Z-640 speakers op aan gaan sluiten , is dit een goed idee ?
is dit een grap ofzo?
edit: dacht ff dat de 640 dat dure type was, maar nee ook daarvoor geen goed idee.

[ Voor 15% gewijzigd door unfor op 22-07-2004 01:29 ]

Verwijderd

oudefiets

probeer eens je onboard meuk uit te zetten (in je BIOS) en dan opnieuw te installeren....

Verwijderd

die sweex kaartje ken ik

die chip die word gebruik word ook gebruikt in bijna alle goed koopste onbord sound.
verder word deze chip gebruikt door trust\ sweex\ mobo fabricanten

verder is deze chip een van de eerste kaarten die software dolby serround kan maken via de cpu met power dvd.(hebben ze van dolby een certificaat voor gekregen)

alleen moet je wel de nieuwste power dvd hebben.

zelf heb ik die kaart gebruikt als vervangen voor mijn creative live voor mijn asus a7v bord omdat die problemen gaf met mijn via chip (kt133 bug)
heerlijk kaartje was het .
later nog over gezet naar mijn ecs k7s5a (sis 735)
pas toen ik mijn eerste nforce bord kocht met soundstrom was ik verkocht.
pas toen ging die kaart er uit en had ik een waardige vervanger gevonden.

moet wel zeggen dat ik altijd digitaal uit gebruikte
Pagina: 1