Toon posts:

Linksys WAG54G Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje rond gekeken op internet (en tweakers ;)) maar ik heb geen antwoord kunnen krijgen op mijn vraag dus vandaar dat ik maar een topic heb aangemaakt over de volgende vraag?

Kan de Linksys WAG54G ook als router fungeren bij een chello abbo?

Ik zal even uitleggen waarom ik dit wil weten. Ik en mijn vader zitten al een tijdje te denken aan een draadloos netwerk thuis. Echter zullen we over een tijdje ook overstappen op ADSL alleen wachtten we daar nog heel even mee.

Zoals de meeste van jullie wel zullen weten is de Linksys WAG54G ook een ADSL modem dus dan koop ik liever nu een router/modem combi dan nu een draadloze router en over een tijdje nog eens een adsl modem.

Maarja tot de tijd dat ik ADSL heb zal dit apparaat dus mijn chello verbinding nog even moeten delen.

Iemand enig idee of dit gewoon kan met deze (ADSL) modem/router

Verwijderd

Ja dit gaat wel werken, je kunt namelijk je macadres van de nic die chello aanlevert faken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik het MAC adres klonen en dan zou het moeten werken?

Verwijderd

Met de nieuwe chello motorola modems hoeft dat niet eens meer, kom je gewoon op een inlogpagina waar je je eenmalig aan moet melden zodat je mac adres geregistreerd staat. Maar als je daar geen zin in hebt kan je het macadres van je netwerkkaart klonen. Ik weet alleen niet of er ook een gewone wan-poort op dat ding zit, omdat het een adsl MODEM is is de kans groot dat er alleen een telefoonplug in kan als uplink. Waarom koop je niet gewoon de wrt54g? (router/accesspoint) Je krijgt bij de meeste adsl abo's toch al een modem?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zit volgens mij idd geen WAN aansluiting op. Dus dat levert een probleem voor een chello verbinding.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05
De WAG54G is een ADSL modem/router.

Wat jij nodig hebt is de WRT54G, dit is een ADSL/Kabel router.

Mijn advies zou zijn om te wachten tot je ADSL hebt en meteen de WAG54G aan te schaffen.

Of je moet zorgen dat je een gratis ethernetmodem kunt krijgen bij je provider, dan kun je nu ook de WRT54G aanschaffen en later je ADSL modem hierop aansluiten.
Pagina: 1