Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort samenbellen + internet

Pagina: 1
Acties:

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:23
Van de site van Telfort betreffende samenbellen : "Je kan de 500 belminuten alleen gebruiken om mee te bellen. Je kunt ze dus niet gebruiken voor data diensten zoals bijvoorbeeld sms, mms, WAP, faxen, GPRS of inbellen naar je internet provider".
Weet iemand uit ervaring hoe het zit als je een "gewoon" telefoonnr gebruikt om in te bellen bij je ISP? Dus geen 06-nr maar een gewoon netnummer+abonneenr.
Detecteert/registreert Telfort dat op de een of andere manier of heb je hierbij toch het plezier van de 500 belminuten.

Ruud.

Verwijderd

Nee dat detecteren ze niet. Ik doe het zelf al 2 jaar :p

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Volgens mij kunnen ze dat niet detecteren, zolang je niet bij telfort inbelt,

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Volgens mij kan dit niet, want het blijft een data gesprek, en geen gewoon telefoon gesprek. Ik heb het zelf alleen maar geprobeerd door bij zonnet in te bellen, en dit is dus wel een 06760 internet nummer, dus ik weet niet of het daar aan ligt, maar dat werd in ieder geval wel als data gesprek verrekend, ook het inbellen met Girotel (020 (A'dam) of 010 (R'dam)) wordt verrekend als data gesprek.
Ik maak gebruik van de Siemens S55 om mee te bellen.

Ik zal straks ff proberen hoe het zit als ik naar het algemene HCCNet inbelnummer (is naar mijn weten geen 06760) bel. Resultaten volgen........

[ Voor 16% gewijzigd door babbelbox op 03-04-2004 15:19 ]

Verwijderd

Alle 0676 nummers worden apart verrekend (speciaal tarief). Als je echter inbelt op een vast-net-nummer valt het gewoon onder je 500 minuten, zover ik weet.

Verwijderd

Dat zeg ik. Ik bel al 2 jaar in naar een gewoon 020 nummer. Alhoewel ik de laatste tijd steeds vaker gprs gebruikt, dat is goedkoper en sneller. Een "data" gesprek is hetzelfde als een spraakgesprek, alleen met modem toontjes ipv spraaktonen. De centrale van telfort ziet dat niet hoor. Ik denk ook niet dat de 06 nummers anders verrekent worden, dat zijn tenslotte ook gewoon analoge gesprekken waar de bandbreedte niet van bij te houden is.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 18:00 ]

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 17:58:
Dat zeg ik. Ik bel al 2 jaar in naar een gewoon 020 nummer. Alhoewel ik de laatste tijd steeds vaker gprs gebruikt, dat is goedkoper en sneller. Een "data" gesprek is hetzelfde als een spraakgesprek, alleen met modem toontjes ipv spraaktonen. De centrale van telfort ziet dat niet hoor. Ik denk ook niet dat de 06 nummers anders verrekent worden, dat zijn tenslotte ook gewoon analoge gesprekken waar de bandbreedte niet van bij te houden is.
Als ik op mijn rekening kijk, zie ik gewoon staan: "fax/data gesprekken in Nederland naar vaste nummers" (4 verschillende rekeningen/maanden)
- 1 maal gebeld, met een duur van 0 min 32 sec, kosten: € 0,11 (juni/juli 2003)
- 4 maal gebeld, met een duur van 1 min 54 sec, kosten: € 0,40 (juli/aug 2003)
- 6 maal gebled, met een duur van 4 min 27 sec, kosten: € 0,81 (nov/dec 2003)
- 2 maal gebeld, met een duur van 1 min 07 sec, kosten: € 0,23 (dec/jan 03/04)
Dus bij mij worden deze weldegelijk apart verrekend.

De gesprekken zijn gevoerd naar
de postbank (girotel, 0263844600 en 0102111350),
en het internet inbel nummer van zonnet (06760-75030)

Verwijderd

babbelbox schreef op 03 april 2004 @ 15:16:
Volgens mij kan dit niet, want het blijft een data gesprek, en geen gewoon telefoon gesprek. Ik heb het zelf alleen maar geprobeerd door bij zonnet in te bellen, en dit is dus wel een 06760 internet nummer, dus ik weet niet of het daar aan ligt, maar dat werd in ieder geval wel als data gesprek verrekend, ook het inbellen met Girotel (020 (A'dam) of 010 (R'dam)) wordt verrekend als data gesprek.
Mijn uni (die van Maastricht) heeft een inbelverbinding voor buitenland en mobiele telefoons (zo omschrijven ze de verbinding iig). Gebruik hem om mijn studentemail te lezen en te versturen. Werkt goed. Heb wel Orange, dus kan niet zeggen of ze het als datanummer herkennen, maar het inbelnummer is dus een gewoon telefoonnummer.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:09

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2004 @ 13:20:
Nee dat detecteren ze niet. Ik doe het zelf al 2 jaar :p
Ik wil overstappen naar Telfort. Maar nu lijkt me dat samenbellen abbonnement wel intressant omdat ik vaak per trein reis. En zo dus eventueel via een vaste net nummer bij mijn provider XS4all in kan bellen. Maar nu mijn vraag detecteren ze het nog steeds niet als je een vastnummer gebruikt om in te bellen? Zowel voor WAP als notebook met internet?

offtopic:
En ik weet dat dit topic meer dan een jaar oud is. Maar het leek mijn wel handig om het in één topic te houden.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:09

Gaitman

The Real One

* Gaitman scheeft eens een schop

[ Voor 94% gewijzigd door Gaitman op 17-07-2005 21:30 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met demon heb ik ook zoeits .. op werk mogen analoge/fax-lijnen geen 06 nummers dan laat ik de faxlijn een 020 nummer bellen en dan werkt het allemaal goed

Iperf

Verwijderd

GJAman schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:30:
[...]

Ik wil overstappen naar Telfort. Maar nu lijkt me dat samenbellen abbonnement wel intressant omdat ik vaak per trein reis. En zo dus eventueel via een vaste net nummer bij mijn provider XS4all in kan bellen. Maar nu mijn vraag detecteren ze het nog steeds niet als je een vastnummer gebruikt om in te bellen? Zowel voor WAP als notebook met internet?

offtopic:
En ik weet dat dit topic meer dan een jaar oud is. Maar het leek mijn wel handig om het in één topic te houden.
Inbellen is gewoon analoog telefoonverkeer, de modems communiceren met piepjes en toontjes.
Telfort kan dus totaal niet inschatten hoeveel bytes en bits daar overheen gaan. En bovendien zouden ze dan een lijst moeten aanleggen van alle inbelnummers. Of je gesprekken afluisteren op modemtoontjes.

Telfort is trouwens vrij goedkoop met GPRS, 1.50 euro per MB.
Als je weinig dataverkeer gaat genereren is GPRS wellicht handiger dan inbellen naar Xs4all.
GPRS is iig sneller en wordt per data en niet per tijdsduur afgerekend.
Pagina: 1