Hitachi CML174 + DVI

Pagina: 1
Acties:

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 11:28
Ne collega van mij heeft een TFT scherm gekocht nl dit :

http://compare.hitachidis...s/productinfo.jsp?id=1139

TFT is aangesloten via de DVI kabel maar op geregelde tijdstippen gaat het scherm in standby mode of krijgt hij ondefinieerbare kleuren te zien.
resolutie is 1280 x 1024 - 60 Hz.
Er zijn geen Hitachi drivers geïnstalleerd.
Toen die waren geïnstalleerd was het probleem er nog.
Scherm is nu gewoon Plug 'n Play monitor.

Zijn systeem : Asus P4P800 Deluxe - P4 @ 3 Ghz - Sapphire 9600 XT - Catalyst 4.3 - XP Pro/SP1.

Suggesties of oplossingen zijn van harte welkom.

Verwijderd

Heb je het ook als je je TFT via een verloopstuk op de analoge aansluiting hebt aangesloten? Of is het alleen op de DVI aansluiting?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb hetzelfde probleem met een Asus 9600XT kaart en hetzelfde TFT scherm :{
Als work-around heb ik m'n analoge VGA kabel er ook maar weer aangehangen zodat ik niet m'n PC met een harde reset hoef te rebooten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• internaut
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 12:52:
Heb je het ook als je je TFT via een verloopstuk op de analoge aansluiting hebt aangesloten? Of is het alleen op de DVI aansluiting?
Bedoel je het vga --> dvi verloopstuk ?
Dit is nog wel niet uitgetest..maar geeft dit hetzelfde beeld als op de DVI ansluiting ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Exirion

Gadgetfetisjist

internaut schreef op 03 april 2004 @ 13:01:
Bedoel je het vga --> dvi verloopstuk ?
Dit is nog wel niet uitgetest..maar geeft dit hetzelfde beeld als op de DVI ansluiting ?
Wat trouwens wel helpt is bij de Radeon opties in te stellen: 'reduce DVI frequency on high-resolution displays'. Maar bij mij gaat het voor het booten van Windows soms al fout omdat de BIOS die instelling niet gebruikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• internaut
Ik heb ook al wat gepruld in die Catalyst instellingen ....dvi frequentie en alternatieve dvi werkingsmodus maar dit heeft niet veel geholpen..misschien dat die adapter soelaas brengt..de driver van Hitachi verergert het probleem precies wel..toen die was geïnstalleerd kwam het probleem meer voor.
Pagina: 1