Toon posts:

Intern LAN ip moet hetzeflde blijven.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje... Ik weet niet precies waar ik op moet zoeken dus open ik even een topic. Ik ben al blij als iemand me verteld waar ik op moet zoeken. :)

[uitleg]
Ik draai een server op een netwerk bij mijn moeder thuis. Nu is het zo dat we daar een gevoelige Edimax router hebben (als er een jas op valt of iemand stoot er tegen aan dan vallen soms de lampjes uit) Nu is het zo dat dit gistere middag ook gebeurde en ik kon mijn server dus niet bereiken. Hij bleek even een ander ip adres gekregen te hebben en voor dat ip adres waren geen poort gemapt.

[probleem]
Ik wil dus dat mijn intern ip (192.168.2.100) nooit meer veranderd, zodat deze altijd gemapt is in de router.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Maak geen gebruik van dhcp maar van een vast ip.... 8)7

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Dhcp uitzetten voor je interne lan en ip's handmatig instellen.

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

misschien moet je het kabeltje van je voeding van je router eens nakijken? :)

Als je een vast IP wil hebben, moet je je computer instellen op een vast IP, en dan de gateway en DNS op het adres van je router instellen..dan zou het moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door whizzkey op 03-04-2004 11:28 ]

Jep

Verwijderd

Het lijkt me dat je een server altijd een vast IP adres moet geven, zoals ik het nu begrijp draait je server met DHCP en krijgt dus een ander adres van de Edimax router wanneer hij opnieuw opstart.

Dus het antwoord is erg simpel, klop het ip adres in de server in zodat deze nooit meer veranderd.
Niet vergeten om de overige IP informatie ook in te vullen, dus Subnet mask en DNS Servers.

suc6 ermee

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 10:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik weet niet precies hoe je het moet configureren in de router die jij hebt staan (deze router ken ik zelf niet), maar je moet in de DHCP server van de router een exclude aanmaken voor dat bepaalde IP-nummer. Je geeft het IP-nummer als het ware op met de bedoeling dat de router deze niet meer mag uitdelen. Hoe je dat zou moeten doen staat neem ik aan wel in de handleiding van de router.

Zoals hierboven beschreven moet je de server dan handmatig gaan instellen en niet alleen het IP-nummer opgeven, maar ook Subnet mask, DNS, standaard gateway etc.

LET OP !!! die exclude moet je wel aanbrengen in je DHCP server, anders loop je de kans dat je router/DHCP server het IP-nummer aan een andere PC geeft. Wat vervolgens resulteerd in een duplcated IP adres, waardoor beide machines geen netwerkverbinding meer kunnen verkrijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 03-04-2004 11:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is bij de DHCP-server van mijn Draytek-router ook mogelijk om MAC-Adressen aan IP's te binden...

Dus dan zeg je: Ej, server, jij krijgt vanaf nu altijd het IP 1.2.3.4. Zo kun je dus én altijd DHCP blijven gebruiken én altijd hetzelfde IP krijgen.

Ik weet echter niet of zoiets ook in jou Edimax zit :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Welke firmware versie van je Edimax heb je?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is hier zo moeilijk aan?
Of je geeft je pc een vast ip adres of je zet in je DHCP server een reervation op mac adres.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.