Finetuning beeldscherm op Shape

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik heb hier een Philips 107T51 voor mijn neus, maar ik word er gek (understatement) van dat ik 'em niet goed krijg afgesteld. In het menu 'Shapes' heb je de opties Side Curve (onderverdeel in -> Pincushion + Balanced); en Side Angles (onderverdeeld in -> Trapezoid + Parallelogram). Dus daarmee moet ik het doen.

Maar hoe ik 'em ook instel... je blijft een bepaalde vervorming zien. Met andere woorden; ergens in de hoeken loopt hij niet recht waardoor ik geen perfecte rechthoek (of hoe je het ook noemen wilt) heb. Ik wil dus 4 rechte lijnen hebben; en niet dat één lijn lichtelijk naar binnen of buiten verbuigt.

Ik heb groen en geel gestaard naar die settings en dan lijkt het uiteindelijk wel goed; maar als je dan je startmenu (ofzo) opent dan zie je het weer scheef lopen. :z Is hier een bepaalde methode voor om het goed te krijgen? :9

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 03-04-2004 10:57 ]

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Kick..

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:46
*bookmarked, heb ook het idee dat afstellling van deze monitor beter kan.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13

Tarin

Just plain weird.

Misschien kan je met behulp van de Nokia Monitor Test de boel wat makkelijker instellen.

Eventueel helpt het als je vlak over je monitor heen kijkt om te checken of de lijntjes recht lopen.

ik heb ook weer wat geleerd vandaag ;p

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
Tsja, sommige monitoren zijn gewoon onmogelijk op netjes te krijgen, maar Philips vond ik altijd heel erg netjes (itt tot bijvoorbeeld Belinea, en ik heb er hier twee naast elkaar staan)

Maar wat mij het beste lijkt:
• zoom het beeld een beetje uit zodat de randen bij het instellen nooit buiten beeld vallen, maar dat je nog wel op de rand van je beeld kunt afstellen.
• Eerst Balanced totdat beide bochten even veel van elkaar afstaan of naar elkaar toebuigen
• Dan pincushion zodat beide randen recht zijn (hoeft niet in vergelijking met elkaar)
• dan trapezoid zodat beide randen recht t.o.v elkaar staan
• als laatste Parellelogram zodat het hele beeld recht staat
• Dan nog inzoomen op de randen van de monitor

Ik heb op mijn Philips 201B40 ook nog een rotate functie die ook bij Shape staat. En volgens mij wordt het daardoor een stuk makkelijker

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 04-04-2004 21:31 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.