Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110606

Topicstarter
Zeg, hoe zit het eigenlijk met die invoerrechten ofzo,
want ik heb gehoord dat als je meer dan ... euro meeneemt, je invoerrechten moet betalen.
Maar... hoeveel mag je meenemen tot je die invoerrechten moet betalen?
En hoeveel moet je dan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

www.douane.nl beschrijft dit kompleet, en zeer duidelijk :)

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja maar er staat niet hoeveel!
(hoeveel %?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:44
Misschien handig om te vertellen wat je in wilt voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oja :P :)

een iPod mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 21:30

guanpedro

Live forever or die trying

Computer apparatuur is vrij van invoerrechten maar wel 19% btw

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
das toch alleen als het meer dan 175 euri is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 16:25

MrScratch

I am rubber, you are glue

Even een rekenvoorbeeldje, collega's en ik hadden zooitje stuff besteld bij thinkgeek.com (o.a. een AirZooka, vet!!!!).

Bestelling: $200,-
Verzendkosten: $33,-
Invoerrechten: 58 Euro.

De invoerrechten zijn over bestelling + verzendkosten.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en als ik hem nou zelf haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro

guanpedro

Voor goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van € 175 per persoon belastingvrij mag meenemen naar Nederland.

Deze waardebeperking geldt voor producten die u in een gewone winkel in een niet-EU-land heeft aangeschaft en waarover u al buitenlandse belasting heeft betaald en voor artikelen die u belastingvrij in een taxfree shop heeft gekocht op de luchthaven of veerboot.

Als u goederen van een hogere waarde wilt meenemen, dan moet u belasting betalen. Bijvoorbeeld: u koopt een camera voor € 254. U moet dan belasting betalen (invoerrechten en BTW) over het totale bedrag. Als u een horloge heeft gekocht voor € 125 en een vulpen voor € 57, dan komt u hiermee boven de waardedrempel uit. Omdat het om twee artikelen gaat, betaalt u alleen invoerrechten en BTW over de vulpen.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok. iemand misschien nog een leuke internet winkel (wereldwijd) waar ik een iPod minitje kan kopen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In de link die Emmeau gaf, staat dit heel duidelijk.

Wanneer je van buiten de EU goederen importeert naar Nederland, moet je BTW betalen (19%) en invoerrechten (variabel, voor cd-spelers of mp3 spelers geldt: 9,5 %).

Je hoeft geen invoerrechten over de BTW te betalen, dus om de totale prijs te berekenen kun je de percentages bij elkaar optellen: 28,5%. Dus nieuwe prijs = oude prijs * 1,285.

Of je ook daadwerkelijk deze 28,5 % moet betalen hangt af van hoe je het importeert en of de douane het door heeft. Ga je gewoon naar Japan en koop je daar 3 DVD's, dan weet de douane niet of jij deze nu in Japan of in NL had gekocht. Ze vragen ook altijd aan je: "Heeft u nog iets aan te geven?". Wanneer goederen naar je huis verstuurd worden, moet er op de buitenkant van de doos staan wat er in zit.

[ Voor 35% gewijzigd door dr snuggles op 03-04-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro

guanpedro

btw, hier is een lijst met alle heffingen voor goederensoorten.

http://www.douane.nl/taric-nl/index.htm

Nog al een boekwerk en onhandig om wat te vinden maar dan weet je de detais zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Als je de ipod een keer gebruikt, oftewel uit de doos halen, zal je vrijwel nooit invoerrechten hoeven te betalen. Zo gaat het tenminste met kleding die ik in de USA koop. Alles 1 x aantrekken, dus labels eraf halen enz en je komt er met gemak door.
Bovendien wordt er alleen gecontroleerd op risico vluchten, dus naar de Antillen/Zuid-Amerika. (Dat weet ik uit ervaring)
Ik geef je op een briefje dat je niet gecontroleerd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Spiller op 03-04-2004 11:15 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro

guanpedro

Kleding e.d. zullen ze niet moeilijk over doen echter dure apparatuur, discmans, snowboards, gitaren wel.

Uit de VS wordt je wel eens gecontroleerd. Heb je ooit dat schiphol tv programma gezien? Daar kijkt de douane gewoon naar wat je hebt en als ze denken dat je het in het buitenland hebt aangeschaft en niet hebt aangegeven dan kunnen ze het gewoon achterhouden tot dat jij bewijst dat je het in nederland hebt gekocht.

Ze kunnen heel moeilijk doen maar het komt zelden voor, zeker het risico waard. Maar als ze je aanhouden kijken ze meestal alles door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57451

Je kan het met een beetje geluk zonder invoerkosten krijgen, door het pakket als een "sample" af te sturen. Dit wordt in 90% van de gevallen niet gecontroleerd.

Dit heb ik al eens met een DVD gedaan uit Amerika, hoefde geen btw of invoer te betalen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro

guanpedro

Pakketjes worden uberhaupt niet vaak belast. Ik heb ongeveer 30 pakketjes uit de vs geimporteerd (met verschillende inhoud van verschillende mensen) misschien 10% is belast geweest. Mijdt bijvoorbeeld UPS want die versturen de papieren van te voren digitaal naar de douane wat een grote kans betekent op naheffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

mail thinkgeek, en laat ze "gift" erop zetten.. dan hoef je blijkbaar niets te betalen... zal voor alles gelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro

guanpedro

Nee gift boeit niet als de waarde meer dan €22 is.

http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van € 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.

Bekijk nou gewoon eens die doune pagina, alles staat erop....

[ Voor 7% gewijzigd door guanpedro op 03-04-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90733

Je kan toch gewoon zeggen dat je die IPod op vakantie hebt meegenomen. ;-)
Zolang je de aankopbon maar goed verstopt of weggooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Anoniem: 90733 schreef op 03 april 2004 @ 11:38:
Je kan toch gewoon zeggen dat je die IPod op vakantie hebt meegenomen. ;-)
Zolang je de aankopbon maar goed verstopt of weggooit.
Douane is niet gek.
Die hebben dat soort bonnetjes zo gevonden.
beter is om de papierwinkel dan naar je huis te mailen met de post.

Meestal laat ik mijn rommel naar iemand in de VS sturen, die het dan als kadootje naar me toe mailed.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

wat zegt fusion net nou...laat het als gift opsturen- hoe weten zij nou wat de waarde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
weet je, anders betaal ik die invoerrechten wél!
als ik zo moeilijk moet doen..... :P
maar heeft iemand nog een leuke wereldwijde internetwinkel (die ook iPod mini''s verkoopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70503

Weet iemand wat ik zou moeten betalen om waterkoeling benodigdheden zou moeten laten komen uit de VS naar België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heeft nou iemand nog een leuke wereldwijde internetwinkel? (die ook iPod mini''s verkoopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

SteeNno, ik heb even vijf posts van je getrashed, aangezien ze nogal overbodig waren. Voortaan even opletten graag :)

Zie verder Emmeau's post hoe je hierachter komt, btw. Wat meer vooronderzoek doen mag heus wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Remy op 03-04-2004 12:27 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.