Geheugen compatible?

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-01 16:15

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi all,

IK heb zojuist een 2e reepje 512 mb PC3200 binnen gekregen. Ik dacht precies hetzelfde te hebben betseld als wat ik eerst had, maar er is een verschil.

Ik had van Corsair:
CMX512-3200LLPT XMS3200 512MB 2-3-2-6 184 DIMM Platinum

En heb nu
CMX512-3200LC2PT XMS3200 512MB 2-3-3-6 184 DIMM Platinum

erbij.

Iemand enig idee of dit wel goed samen te gebruiken is op een dual channel mobo (Asus A7N8X deluxe)?

't Verschil zit hem trouwens dus in de CAS instellingen. (http://www.corsairmicro.com/corsair/xms.html)

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door MrJ op 05-04-2004 15:50 . Reden: CMX ipv TWINMX ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk gaat zoiets werken.
Gewoon zorgen dat je de CAS settings zo hebt staan dat beide reepjes ze aankunnen dan is het verder geen enkel probleem. (had hier ook 2 verschillende reepjes in dual channel draaien, zonder ook maar een enkel probleem).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13
Zou idd gewoon moeten werken ja. Niet teveel zorgen maken en het er gewoon bij indrukken als je het binnen hebt :) Mócht je onverhoopt toch tegen wat gedoe aanlopen, dan even het BIOS induiken en met de timings spelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-01 16:15

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Tnx.

Heb de module erin gezet, maar hij pakte helaas de 182MHz setting niet. Heb toen m'n BIOS gereset en 't draai nu op 180MHz. Alleen zijn de CAS timings wel hoger (3 ipv 2) dan eerst als ik de mem. setting op 'Agressive' hou. Ik kan het wel handmatig op 2 gaan zetten, maar dan ben ik weer uren aan het testen en frutten, terwijl ik toch echt FarCry op high detail wil gaan spelen. ;)

Ik heb nauwelijks verschil gemerkt in 3DMark2k3. Ik haal zo'n 75 puntjes meer met dubbel geheugen.

Godfather Bodybuilding topic reeks