Geforce 4 ti 4200 fan uit balans?

Pagina: 1
Acties:

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12 11:25
Gister had me broer mijn videokaart ff geleend en in een andere computer gestopt om te testen of zijn videokaart was gesneuveld :P

Daarna heb ik hem er weer in gestopt, krijg ik plotseling een vet irritant kut geluid. Ik heb heb eerst de boel maar eens schoon geblasen met een compressor (voorzichtig) want het was aardig stoffig in de behuizing.

het geluid klinkt als volgt: http://home.quicknet.nl/qn/prive/a.stoel/kutgeluid.wav

Kan iemand mij vertellen of het weer mogelijk is die fan weer normaal te krijgen of moet ik een nieuwe kopen :/ .

Dank bij voorbaat :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zo te horen is het lager van die fan kaduuk. Je kan wat rotzooien met siliconenspray, maar dit zal slechts tijdelijk helpen. Je kan het beste gaan uitkijken naar een andere fan of een heel andere koeler (wellicht zelfs zonder fan, bv. Zalman).

Verwijderd

Ik heb mijn fan lagers eens een keer bespoten met siliconenspray, en dat helpt inderdaad maar een dag ofzo. Je kunt dat altijd ff proberen. Misschien helpt het bij jouw iets langer, en wellicht dat je dan iedere week een keertje je fan moet insprayen ;)

Verwijderd

Ik denk overigens dat teflonspray beter is als siliconen, maar goed, ook dit zal een tijdelijke oplossing zijn.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
gewoon een heatpipe er op :D nooit meer sileconen of teflon sprayen en 100% stil

• Icingdeath
Vierkant228 schreef op 03 april 2004 @ 10:55:
gewoon een heatpipe er op :D nooit meer sileconen of teflon sprayen en 100% stil
Waar koop je dat?

En verder nog bedankt voor de reacties tot nu toe :)
Is het onverstandig als ik mijn computer aan laat staan of stopt die cooler op een gegeven moment?

[ Voor 17% gewijzigd door Icingdeath op 03-04-2004 12:40 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een geforce 4 ti 4400 ook voorzien van een heatpipe, of beter gezegd, 2 heatsinks verbonden met een heatpipe (Zalman ZM80C-HP).

Linkje: http://www.zalmantech.com

Deze heb ik gehaald bij Maxpert in Zuthpen: http://www.maxpert.nl

De optionele koeler is voor een geforce 4 niet nodig.

Ik zou als ik jou was de zijkant van je kast eraf schroeven, zo heb je wat betere koeling en merk je beter of de koeler ermee gaat ophouden.

edit: typo

• Icingdeath
Ga me nu alsjeblieft geen n00b noemen want dat weet ik al :/
Om het verhaal wat duidelijker te maken ik ben net tot de ontdekking gekomen dat het nu een andere fan is geworden die van de mobo zelf.

Gister toen die videokaart zo'on lawaai maakte had mijn broer het op een of andere manier gefixt toen ik vanacht wakker werd dacht ik dat het weer de fan van mijn videokaart was dus ik heb er een topic over gestart terwijl nu het probleem niet eens bij de videokaart fan blijkt te liggen, maar bij de mobo fan (of heeft die een andere naam).

Sorry voor het vervuilen van dit fora :'(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kan de fan van je Northbridge-koeler ook vervangen, eventueel kun je zelfs de hele koeler vervangen door bv. een heatsink van een oude P54C ofzo. Met een flink stuk aluminium lijkt me een fannetje niet echt meer nodig op je NB.
Pagina: 1