[OC] Amd Athlon XP 2000+, en waarom werkt het niet...

Pagina: 1
Acties:

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
nadat k geruime tijd had rond gekeken op dit forum werd k nieuwsgierig hoe dat zat met het overclocken en of k dat ook kon, na enig onderzoek welke proc ik in op m'n mobo heb zitten kwam k erachter dat het om een t-bred ging, maar k weet niet welke omdat der meerdere series gemaakt zijn op deze snelhied (2000+).
is het een A of een B :?

k heb meerdere keren hier rond gesnuffeld en op google gekeken maar k weet niet wat k fout doe. Alle 5 de L1 bruggen zijn verbonden met zilverlijm en afgeplakt met plankband zoals in de quide beschreven zonder deze onderling en met ander bruggen contact te laten maken, ook zijn de "gaatjes" tussen de L1 pinnen opgevuld met seconde lijm, volgens mij moest dit zo.
omdat k zelf een Asrock K7s8x heb moest k het op een mobo van een kamaraad proberen (ASUS A7N8X-X - LAN / nForce2 ), omdat k op de mijne dus geen multiplyer in kan stellen.
Maar het funtineerd niet, heb het 3x over opnieuw geprobeerd en het blijft maar niet werken.
Doe ik iets fout?

nadat k de moet om te unlocken een beetje was verloren ben k begonnen met het modden van de cash, (256 naar 512) door de 2e brug van de L2 te verbinden, ook dit heb k voor allezekerheid eerst met seconde lijm opgvuld en afgeplakt daarna met zilverlijm lijntjes getrokken maar,
Dit werkte ook niet 8)7 :?
:'( waarom niet? :'(

Toch heb k echt de juiste zilverlijm. (zelfde als op het plaats in de guide)

De temp stressed is 45 Graden.

Proccesor info:

Code op CPU: axda2000dkt3c 9292186280589 rirga0233xpmw

CPU-Z Info:

cpu typ Thoroughbred, 0.13u (model 8?)
cpu speed: 2000+

packaging organic in grid arry
voltage: 1.65
max temp: 90c
L2 Cache: 256kB
System Bus: 133Mhz (266MHz DDr)
Batch no: 8058
Stepping: rirga
Year: 2002
Week 33
Batch: m
Downgraded From: 2800+

Pic:

Afbeeldingslocatie: http://212.142.9.195/cpu-zBarg.jpg

Some Specs:

Amd Athlon XP 2000+
Asrock K7s8x
512 ddr pc266 (133MHz)
Koelmaster koelertje voor 2600+

Wat k heb gedaan:

Google Bezocht en Gezocht
Deze en voorgaande topic's bezocht:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/882366
en natuurlijk andere topic's bekenen.

uhuuummm

Verwijderd

Ok..een paar foutjes.. :o

- Een tbred kun je niet modden naar 512kB. Dus dat die mod niet werkt dat had je goed gezien :P
- Alle tbreds zijn unlocked. Als je dus de MP niet in kan stellen kan het na een mod ook niet, want die mod die doet niks omdat de proc al unlocked is.

Je hebt een Tbred A btw.. RIRGA, de A zegt dat het een Tbred A is. En een RIRGA core zal niet hard gaan helaas..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 01:32 ]

Verwijderd

jouw TB-B heeft geen 512 Kb cach onboard ook niet gelocked !!!! dus je kan zo veel silverlijmen als je wilt maar die 512 Kb cach zullen bij jouw nooit opkomen dagen

[Edit] Dubbelpost

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 01:31 ]

• Bargemanos
dus als ik het goed begrijp is mijn inzet voor jan doedel geweest, en zit k dus met een PROC waar k eigenlijk niks mee kan? kwa mod dan?

uhuuummm

Verwijderd

Bargemanos schreef op 03 april 2004 @ 01:32:
dus als ik het goed begrijp is mijn inzet voor jan doedel geweest, en zit k dus met een PROC waar k eigenlijk niks mee kan? kwa mod dan?
Juist! Die mods die zijn niet voor die proc. Je hebt een Tbred en die mods zijn voor een Palomino en een Thorton. Jij hebt geen van beide ;)

Verwijderd

Bargemanos schreef op 03 april 2004 @ 01:32:
Yep, mischien wel die MP mod als je het goed doet, maar de cach mod ken je echt vergeten. Je kan nog wel de 166 MHz FSB mod doen.

Als ik jouw was zou ik eens wat met de FSB en de voltages gaan rommelen om zo je proc en mem te overclocken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 01:34 ]

• Bargemanos
Naja Vette pech volgende x beter

edit:
how is der is nog meer :)

[ Voor 51% gewijzigd door Bargemanos op 03-04-2004 01:38 ]

uhuuummm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 01:34:
[...]

Yep, mischien wel die MP mod als je het goed doet, maar de cach mod ken je echt vergeten. Je kan nog wel de 166 MHz FSB mod doen.

Als ik jouw was zou ik eens wat met de FSB en de voltages gaan rommelen om zo je proc en mem te overclocken.
Wat wil je aan de MP modden dan? Unlocked is hij al namelijk. Alleen die L5 workaround is er dan nog.

• Bargemanos
Naar de L5 mod zal ik nog ff rond snuffelen :)

maar dat word dus een nieuw plankje kopen en we will see what happens:)

uhuuummm

Pagina: 1